[SBS 2003 standard] Iomega REV drive icm SBS backup

Pagina: 1
Acties:

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Hallo,

Wij draaien SBS 2003 standard, nu wilden wij in aanvulling van de al bestaande RAID-config dagelijks een backup maken met behulp van een Iomega REV drive (USB 2.0 variant).

Helaas ondersteunt Small Business Server Backup dit niet. Er wordt gevraagd naar een tape-drive of naar een externe HDD... de REV drive zelf wordt natuurlijk als lokale drive gezien..

Heeft iemand enig idee hoe je dit kunt omzeilen? Of indien dit niet mogelijk is, welke alternatieve software de beste oplossing is i.c.m. de REV drive?

|Specs|

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

En REV-tape wordt toch gewoon gezien als removable drive?

Save to file en gewoon een emergency recovery disk maken geen optie?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Als ik bij de Small Business Server Manager de configuratie wil doorlopen dan moet je ergens in het proces de locatie kiezen waar je de backup naartoe wilt maken.

Dit mag echter geen DVD+R of removable media (waar ook die REV onder valt) zijn. Enige opties zijn externe schijven (mag ook externe netwerkschijf zijn) of tape-drive...

REV kan dus helaas niet... vandaar mijn vraag of hier een oplossing voor is of dat ik mijn toevlucht naar andere backup software moet zoeken..

|Specs|

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

net use z: $rev-tape

?

[ Voor 11% gewijzigd door max op 12-02-2007 20:45 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Script gebruiken die ntbackup aanroept en laat hem schrijven naar de rev drive.

voor eventuele logs doorsturen kun je weer blat gebruiken (www.blat.net)

Een rev drive word idd gezien als removable drive, maar in sbs2003 kun je hem niet gebruiken met de sbsbackup mogelijkheid.
Met ntbackup kun je hem wel gewoon gebruiken.

ntbackup = sbsbackup, sbsbackup ziet er alleen iets leuker uit en is wat vriendelijker in gebruik qua logs, wizards etc.