Toon posts:

[XP] Logt direct weer uit na het inloggen, faq werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn XP heeft het probleem omschreven in de FAQ: Windows Operated Systems -->"logt direct weer uit na het inloggen?"

Hier geven ze 3 oplossingen die ik alle 3 probeerde, enkel werkt er geeneen.

oplossing 1. Register via het netwerk:
ik slaag erin mijn defecte computer te herkennen op het netwerk. Hij vraagt nu in te loggen. Dit lukt niet allhouwel ik zeker ben dat ik de juiste gegevens ingeef.

oplossing 2. Recovery Console
Indien ik de repair optie kies in het menu van de window-install, krijg ik de melding dat er geen harde schijf kan herkend worden in mijn computer. Uiteraard is die er wel. Ik kan ook met zekerheid zeggen dat deze goed werkt, want ik heb deze error al een keer gehad toen ik enkele maanden terug een tweede xp wou installeren op mijn HD. Dat is toen niet gelukt,maar sindsdien heeft die harde schijf altijd goed gewerkt.

oplossing 3. Ntpassword diskette/cd:
Bij het booten van de cd krijg ik de melding dat DOS niet kan geladen worden. Ik heb het reeds met 2 versies van deze tool geprobeert en ook met een ander brand-programma.

Ik ben al de hele dag bezig met het zoeken naar een oplossing. Dus a.u.b. verwijt me niet dat ik niet gezocht heb.
Nu mijn vraag: hoe kan ik alsnog de registry aanpassen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Gewoon XP erover heen installeren ? Je huidige XP blijft gehandhaafd alleen de ontbrekende of beschadigde file's worden teruggezet :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:20
Misschien ben je vergeten om bij het starten van de Windows CD SATA drivers in te laden bij oplossing 2? Die heb je natuurlijk ook voor de recovery console nodig... :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Parabellum: dit gaat niet aangezien hij zegt dat er geen harde schijf is gevonden in mijn computer.

Xander: ik weet niet goed wat je bedoelt, ik kan toch niets in de bios doen omtrent drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Nu wordt mijn HD herkend, maar in de recovery console vraagt hij mijn administrator password. Dit heb ik zeker juist, toch zegt hij dat het fout is. (het is niet door azerty-qwerty verzwisseling)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eens gewoon een leeg wachtwoord?
Verder - als een computer een foutmelding geeft, type dan aub de *exacte* foutmelding over, jouw interpretatie ('zegt hij dat het fout is', 'krijg ik de melding dat DOS niet kan geladen worden.') zijn gewoon veel minder interessant dan de echte melding die een programma geeft - denk daarbij maar aan het telefoon-spelletje dat iedereen op de kleuterschool wel eens deed :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:20
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:27:
Xander: ik weet niet goed wat je bedoelt, ik kan toch niets in de bios doen omtrent drivers?
Nee, maar je kunt op F6 drukken tijdens het starten van die cd om je drivers te laden... ;)

Maar zo te zien is het je al gelukt om je hdd te laten herkennen. :)
elevator schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:17:
denk daarbij maar aan het telefoon-spelletje dat iedereen op de kleuterschool wel eens deed :)
Heb ik op de kleuterschool wel eens een telefoon-spelletje gedaan. :? Huh? :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

offtopic:
Je kent het wel - je gaat met alle kleuters in een kring zitten en de juffrouw vertelt tegen het eerste kindje een zin. Elk kindje vertelt die zin door aan elkaar en aan het einde komt er een hele andere zin uit... :P

Verwijderd

Topicstarter
Een leeg paswoord heb ik ook geprobeert, dit help niet.(bij recovery console)

In het geval van de Ntpassword diskette/cd krijg ik de melding: "Cannot load DOS! Any key to retry" zodra de cd geladen wordt.

Ik heb ook ontdekt dat mijn defecte PC niet te vinden is op het netwerk, in tegenstelling tot wat ik eerst dacht. Als ik via een netwerk mijn registry wil editeren kan ik mijn computernaam ingeven. Deze vulde ik steeds in en dan kwam ik op een login-scherm. Nu blijkt dat hij dat doet voor alle ingegeven computernamen. "een object (computer) met devolgende naam kan niet worden gevonden: *pc-naam*. Controleer of de geselecteerde objecttypen en de locatie en verzeker er u van je de juiste gegevens hebt opgegeven, of verwijder het object uit de selectie"

Het makkelijkste lijkt me dus om een manier te vinden dat mijn pc wordt herkend op het netwerk.

edit* typfouten

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Waarom probeer je DOS te loaden met een boot-cdrom als ik het zo goed begrijp?
Je kan toch ook tijdens het booten op F8 rammen en dan 'Veilige modus met opdrachtprompt' kiezen ofzo?

Overigens weet ik nog wel een reden waarom XP in- en uitlogt... staat die niet in de Faq? Als je SP2 had geïnstalleerd maar je had een illegale versie met een niet-SP2 proof key, bleef hij dat geintje uithalen. Kan een optie zijn wanneer je geen legale XP hebt?

[ Voor 42% gewijzigd door Dark Blue op 12-02-2007 13:10 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 14:52
Er was ook nog iets met ad-aware, als je dat net hebt gedraait kan het zijn dat die een essentieel bestand had verwijderd waardoor je gelijk word uigelogt als je inlogt..

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
ik kan in mijn registry via KNOPPIX linux boot. In de directory HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion " vind ik geen folder winlogon. Wat dan?

In WINDOWS/system32/ vind ik wel userinit.exe ( geen wsaupdater.exe )
Kan ik hier niets mee doen?

Verwijderd

Topicstarter
verklaar dit: ineens kan ik inloggen via een leeg wachtwoord in de recovery console.(geen special actie ondernomen) Nadat ik de commando's invul herstart ik . Het werkt niet, maar ik besef ineens dat ik een fout commando heb ingetypt. Dus ik keer terug naar de recovery console. Raar maar waar kan ik nu niet inloggen via het lege paswoord.

Maar volgens mij kan ik het oplossen via die KNOPPIX(check vorige post), enkel kan ik niet overweg met de registry? Ik vind niet hoe ik een geldige entry maak met een link naar de userinit.exe
Pagina: 1