OS: Clean install van XP, werkelijk nog niks mee gedaan dus sluit software probleem wel uit
Hardware:
Asus A8V Deluxe
Athlon 64 3200+ Winchester
256MB DDR 400 mem
ATI Radeon 9600 Pro 256MB
Netwerkkaarten: Yukon onboard, 3com pci, Realtek pci en nog een 3com
Probleem: XP herkent en installeert alle 4 de netwerkkaarten perfect. Echter krijg ik geen goede verbinding met mijn netwerk.
Onstaan: Waarschijnlijk nadat mijn kast niet ge-aard stond, er heeft toen spanning op de kast gestaan.
Geprobeert:
- 3 andere netwerkkaarten geprobeert. Deze geven allemaal aan dat er geen kabel is aangesloten. Alleen bij het opnieuw installeren van de Yukon heb ik zelfs een paar keer een IP toegewezen gekregen van mijn router, maar de verbinding valt gelijk weg. Er zijn dan beperkte verbindingsmogelijkheden, zo geeft XP aan.
- Bios reset to defaults
- Nieuwe XP installatie
- Andere laptop en PC aangesloten op mijn netwerk, werkt perfect
Uitgesloten (volgens mij):
- Defecte netwerkkaart
- Geen goed werkend netwerk
- Software probleem
Kan het zijn dat er iets op het moederboard defect is waardoor ik geen stabiele netwerkverbinding kan krijgen?
Hardware:
Asus A8V Deluxe
Athlon 64 3200+ Winchester
256MB DDR 400 mem
ATI Radeon 9600 Pro 256MB
Netwerkkaarten: Yukon onboard, 3com pci, Realtek pci en nog een 3com
Probleem: XP herkent en installeert alle 4 de netwerkkaarten perfect. Echter krijg ik geen goede verbinding met mijn netwerk.
Onstaan: Waarschijnlijk nadat mijn kast niet ge-aard stond, er heeft toen spanning op de kast gestaan.
Geprobeert:
- 3 andere netwerkkaarten geprobeert. Deze geven allemaal aan dat er geen kabel is aangesloten. Alleen bij het opnieuw installeren van de Yukon heb ik zelfs een paar keer een IP toegewezen gekregen van mijn router, maar de verbinding valt gelijk weg. Er zijn dan beperkte verbindingsmogelijkheden, zo geeft XP aan.
- Bios reset to defaults
- Nieuwe XP installatie
- Andere laptop en PC aangesloten op mijn netwerk, werkt perfect
Uitgesloten (volgens mij):
- Defecte netwerkkaart
- Geen goed werkend netwerk
- Software probleem
Kan het zijn dat er iets op het moederboard defect is waardoor ik geen stabiele netwerkverbinding kan krijgen?