[XP] Krijg geen verbinding met netwerk

Pagina: 1
Acties:

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:01

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
OS: Clean install van XP, werkelijk nog niks mee gedaan dus sluit software probleem wel uit

Hardware:

Asus A8V Deluxe
Athlon 64 3200+ Winchester
256MB DDR 400 mem
ATI Radeon 9600 Pro 256MB

Netwerkkaarten: Yukon onboard, 3com pci, Realtek pci en nog een 3com

Probleem: XP herkent en installeert alle 4 de netwerkkaarten perfect. Echter krijg ik geen goede verbinding met mijn netwerk.

Onstaan: Waarschijnlijk nadat mijn kast niet ge-aard stond, er heeft toen spanning op de kast gestaan.

Geprobeert:
- 3 andere netwerkkaarten geprobeert. Deze geven allemaal aan dat er geen kabel is aangesloten. Alleen bij het opnieuw installeren van de Yukon heb ik zelfs een paar keer een IP toegewezen gekregen van mijn router, maar de verbinding valt gelijk weg. Er zijn dan beperkte verbindingsmogelijkheden, zo geeft XP aan.
- Bios reset to defaults
- Nieuwe XP installatie
- Andere laptop en PC aangesloten op mijn netwerk, werkt perfect

Uitgesloten (volgens mij):

- Defecte netwerkkaart
- Geen goed werkend netwerk
- Software probleem

Kan het zijn dat er iets op het moederboard defect is waardoor ik geen stabiele netwerkverbinding kan krijgen?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als je die andere pc aansluit op je netwerk, is dat met een andere kabel? Zoja, probeer die kabel ook eens bij jouw eigen pc.
Het kan zijn dat jouw kabel stuk is en daardoor deze rare problemen veroorzaakt.
Zet ook de firewall van Windows Xp eventjes uit, kan ook wel eens problemen veroorzaken.

In hoeverre bedoel je met spanning op je kast?
Mijn pc's zijn ook niet geaard, maar hebben toch ook geen problemen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Vorkie op 11-02-2007 21:01 ]

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
- Verschillende netwerkkabels en poortjes geprobeerd, ze werken allen op mijn laptop
- Firewall zowel aan als uit geprobeerd
- Kreeg stroom van mijn kast toen ik hem aanraakte

Ga hem morgen op mijn werk even verder testen en hoop dat hier al wat goede tips uit voorkomen:) Echt het raarste probleem met een pc wat ik ooit ben tegengekomen.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Nu doet heel de PC niks meer, ik ga er maar vanuit dat de plank dood is..