Toon posts:

Pc valt uit en start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje, dat ik niet meer opgelost zie:
Mijn PC start op, werkt een tijdje, waarna windows (xp) een blauw scherm geeft met een mogelijke hardwarefout. Daarna valt de pc uit, maar als ik terug wil opstarten lukt dat niet... dan blijft de pc hangen in de opstartbios, waar hij de hd niet vindt. Daarna druk ik opnieuw op mijn startknop,voor reboot, maar weer hetzelfde.
Ik kan daarna enkel terug opstarten door even de spanning weg te nemen van de voeding en terug op te zetten.
Kan er mij iemand tips geven?

Alvast bedankt!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-03 21:40
geef eens wat meer info over je systeem, de hardware die erin zit namenlijk.

edit: klinkt als een probleem met het ram: memtest eens proberen.

[ Voor 31% gewijzigd door gerre22 op 11-02-2007 20:55 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je ook je specificaties van je pc even posten? Welke stappen heb je zelf al ondernomen om dit op te lossen (bijvoorbeeld gezocht op de errorcode van de BSOD)? Hoe zit het met een geheugentest (met Memtest)?

Wauw, een sig!

Verwijderd

je voeding is te slecht ik had het ook

Verwijderd

ik weet het niet echt zeker welke voeding heb je ?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Thandor

SilverStreak

Waar zijn de specificaties? :)

Zonder specificaties is het sowieso een stuk lastiger om aan te geven waar het probleem zit. Bekijk ook eens wat de BSOD betekent en neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door. Omtrent BSOD's kan Windows XP en 2000 BSOD guide enorm handig zijn.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
is het goed als ik jullie morgen verdere info geef ivm met mijn hardware?
Ik ga afsluiten nu, morgenvroeg zal ik eerst de memtest eens doen.
Het is een SATAII schijf samsung, processor" P Core2 Duo E6300 1.86Ghz ", mb:Asrock Conroe865PE Sound Lan DDR AGP 2xIDE C, wat de voeding betreft, ik moet mijn pc open doen om te kijken.
Maar het gebeurt wel bij het surfen veel! Ik heb een usb modem opstaan,een usb scanner en een parallel poort printer.

• gerre22
rek voor memtest maar een uurtje of 10 uit! anders kans dat er toch nog fouten op zitten die pas eruitkomen als het geheugen beetje warm is!

Verwijderd

Topicstarter
maar kan het aan mijn bios liggen?
of hd? omdat die na het terug opstarten niet vindt?!

Wat ik ook nog wil vermelden, is dat ik opstart met XOSL, 2 partities met xpop en 1 data partitie.

Verwijderd

Topicstarter
10 uur? voor memtest?
het is een nieuwe pc, 6 maand oud...

• gerre22
maakt niet uit hoe oud de pc, memtest moet verschillende loops gedaan hebben voor je iets kan zeggen.
Na 1 loop weet je in principe niks, tenzij die al vol fouten zit.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo terug..

memtest is ok, ik heb de voeding gekeken: enermax 400W : HD 250Gb samsung sp2504c , geheugen 1GB DDR2 533

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:40
ik denk dat je voeding gewoon verrot is, probeer eens een andere.(dus niet te zwak, maar gewoon kapot ;) )
Heb dit probleem al vaker gezien, laatst nog bij me tante. Alles vervangen en bleek voeding te zijn. :/

[ Voor 10% gewijzigd door Meekoh op 12-02-2007 14:02 . Reden: meer info ]

Computer says no

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je de harde schijf al eens doorgescant op fouten? Kan gewoon via Windows foutcontrole (rechtsklikken in verkenner op schijf, eigenschappen, tabblad extra, foutcontrole). Alle opties aanvinken, rebooten indien nodig en wachten.

Memtest zoals hierboven staat gemeld ook uitproberen. Die 400 watt voeding zou voor jouw systeem voldoende moeten zijn.

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:38
Misschien gewoon eens proberen wat de pc doet als je een aantal dingen uit de pc te trekken. Begin eens met je harde schijf los te koppelen, kijken of hij dan verder gaat dan de POST, anders de usb apparaten waar je het over had, en ga zo door.

Op deze manier kun je onderdelen uitsluiten..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gekeken op de BSOD fouten, maar daar vond ik niks zinnigs, mijn Hd is gecheckt, en is in orde.
Wat bedoel je verder dan de POST?
Ik kan mijn voeding toch niet testen? of wel? Ik dacht toch ook dat 400W voldoende is....
En hij valt uit tijdens surfen, dus zoveel verbruik is er toch niet dacht ik?

• Meekoh
je kan een andere voeding proberen als je daarover beschikt. En het gaat op het moment niet zo erg om of hij wel genoeg watt heeft, maar hij kan gewoon kapot zijn of niet stabiel meer zijn ;) Alles kan kapot gaan!

En BSOD melding is altijd interresant, je kan er precies uithalen wat er mis is. ;)

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
zal eens proberen met alles te verwijderen, stuk voor stuk, usb enz..
als laatste optie zal ik een nieuwe voeding kopen....maar kan je een voeding testen?

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Toch wel frapant dat iedereen hier altijd meteen over voedingen begint te blaten. tis toch wel een rage waarschijnlijk.

Misschien dat je sata kabel naar de harde schijf niet goed vast zit en los contact maakt.

Ik heb zoiets in m'n oude pc gehad met brakke IDE kabels.
Pas als ik een tijdje aan die kabels had zitten frotten kwam ie pas door de POST heen.

Ik zou gewoon checken of in je kast alle kabels fatsoenlijk vast zitten en alles 1 voor 1 uittrekken om te kijken of er verbetering is. Door de verhuizing is wellicht iets losgeraakt.

Ik zou pas als laatste een andere voeding uitproberen van een vriend ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door KneppaH op 12-02-2007 14:38 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Meekoh
geen rage, ik werk ik een comp winkel en repareer daar pc's en zie steeds vaker voedingen die kapot zijn. ;)
Maar dat kabelverhaal zou ook kunnen heb k ook al eens meegemaakt met een Dell :r pc
zodra je ook maar iets deed met die kast, dan raakte het SATA kabeltje los en kreeg je een BSOD.

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Kabels zitten vast...
Maar ik heb op BSOD melding wel verschillende keer regspy.sys tegengekomen.
Dit is een bluescreen door bitdefender veroorzaakt.
Ik zal deze eerst eens afgooien, en zien wat het geeft...
Ik hou jullie op de hoogte!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

geen rage, ik werk ik een comp winkel en repareer daar pc's en zie steeds vaker voedingen die kapot zijn. ;)
Dat geloof ik best, maar hier op Got wordt vaker niet verder gekeken naar het probleem en iedereen heeft hier een glazen bol waar direct staat dat t aan de voeding ligt.

Op je werk heb je natuurlijk een reservevoeding klaar liggen waardoor je meteen de voeding kunt checken zonder eerst verder te kijken.
Topic starter heeft geen testvoeding en moet er dan meteen eentje kopen of van iemand anders lenen terwijl het een kleine moeite is om de rest even te checken.

Btw, misschien je IDE kabel van je DVD drive(s) een lostrekken en zonder proberen op te starten. Kan zijn dat die roet in het eten gooit.

[ Voor 15% gewijzigd door KneppaH op 12-02-2007 14:50 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Meekoh
helemaal gelijk in, Het is inderdaad lastig om te testen wanneer je niet een testvoeding hebt.
Dus vooralsnog zou je eerst alle andere suggesties kunnen proberen en daarna desnoods een voeding van iemand lenen of lenen bij de lokale computerboer (als hij een beetje aardig is :Y) )

Computer says no

• Huneker
  • Laatst online: 23-01 21:16
Zelf heb ik ook last gehad van de regspy.sys melding. Ik had toen nog BitDefender 8 draaien. Het is een bekend probleem. Door daar versie 9 te downloaden en te installeren was ik van het probleem af. Hopelijk heb je er iets aan. Ik kon de pc verder wel gewoon opnieuw opstarten.

• Meekoh
lang leve de bsod melding *O*

Computer says no

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 16:05
Als je een bsod heb zou ik eerst in de logs gaan spitten om te kijken wat daaruit komt voordat er allemaal rare sprongen worden gemaakt.

Dus spit je foutlog even door :)

User Error -- Please Replace User

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem alleen krijg ik geen blauwscherm maar een zwart scherm met een hoop herrie door de speakers, verders bijna het zelfde niet willen opstarten (blijven hangen met memorycheck) enigste wat helpt is voeding uitschakelen.
tot gister toen bleef hij in het uitlogscherm van windows hangen.

mijn systeem is een :

asrock dual sata11
amd 3700+
2 gig kingston pc3200 400mhz
geforce xfx 6600gt
seagate 120 gig hd
maxtor 160 gig hd
met een 350 voeding

dit moederboard zit er pas een week in samen met de processor daar voor draaide er een asus bordje in met een amd2700+ (super stabiel in 3 jaar geen crash gehad).

maar iemand een idee behalve de voeding?

Verwijderd

na de zoveelste crash in de bios alle default settingen gedaan en toen weer opgestart, toen kreeg ik van de nvidia control panel te horen dat mijn graf kaart te weinig voeding kreeg, lijkt me duidelijke taal , dank voor het lezen heb je toch nog goeie tips lees ik ze graag

• gerre22
gooi even zelf een topic open man. Dan kunnen we je beter helpen, en de ts vindt het ook leuker dat hij dan alleen aandacht krijgt in zijn eigen topic.

Verwijderd

Topicstarter
Ten vervolge:

Voorlopig niks meer gehad (hout vasthouden...). Maar ik heb wel nog een biosupgrade gedaan, op sommige forums gaven deze hetzelfde probleem met dit mb.( nl, dat bij een herstart de hd niet meer wordt gezien.)
I'll keep in touch....
Pagina: 1