HP SAS disken op Supermicro of Tyan dual Xeon bordje

Pagina: 1
Acties:

• Zero2Cool
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:24
Ik kan goedkoop twee hp 146 Gb SAS disken kopen, maar ik weet niet zeker of deze op mijn toekomstige bordje gaan werken. Het zijn deze schijven :

HP 375872-B21

volgens mij zijn het gewoon oem disken in een HP swaptray, maar als ik ze niet kan gebruiken is deze deal toch te duur...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Supermicro Tyan :? Dat zijn toch 2 losse merken of zie ik dat nou verkeerd? Maar welk type moederbord wil je hebben? Supermicro heeft een paar SAS ondersteunende moederborden, net zoals Tyan :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Zero2Cool
ben nog aan het twijfelen tussen de Supermicro X7DA3 en de Tyan X5000XT... ben idd vergeten een of tussen de twee merken te zetten in mijn topicnaam |:(

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat is een keuze die je uiteindelijk zelf moet maken:
Tyan Tempest i5000XT (S2696) vs Supermicro X7DA3. Vergelijk beide borden op de mogelijkheden en maak dan een keuze.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Zero2Cool
dat gaat ook wel goed komen, maar kunnen de HP SAS schijven hier gewoon op? Kwam net wel een ebay item tegen, waren seagate SAS disken en volgens de verkoper waren het dezelfde schijven als in de HP trays gebruikt worden... zou dus moeten werken?

Verwijderd

Seagate zijn niet hetzelfde als HP sas schijven, er zit namelijk een flink prijsverschil in volgens mij.

echter moet elke sas schijf toch wel werken?

• Zero2Cool
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:34:
Seagate zijn niet hetzelfde als HP sas schijven, er zit namelijk een flink prijsverschil in volgens mij.

echter moet elke sas schijf toch wel werken?
HP plakt er toch alleen hun eigen sticker op?

link naar ebay

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-02 17:51

SpamLame

niks

Moet gewoon werken, SAS is immers een standaard en daarnaast maakt HP geen schijven maar relabeld die ze op zijn hoogst (evnt met eigen firmware). Anders gezegd, gewoon kopen.
Pagina: 1