Toon posts:

[Printen] Toegang geweigerd

Pagina: 1
Acties:
  • 2.941 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op mijn computer heb ik Windows vista home premium draaien.
Ik heb al een draadloos netwerk met mijn andere computer en mijn laptob gemaakt ( alle twee xp ), dit werkt ook allemaal naar toebehoren.
Maar als ik verbinding wil maken met mijn printer die op m'n andere pc staat aangelsoten( die met xp ) , zegt hij dat de toegang geweigerd is.
Op alle 3 de pc's draaid mcafee 2007 de 8 in 1 versie.
Op alle twee de computer's die op xp draaien, draaid ook nog de netwerkagent van mcaffee maar deze krijg ik niet op vista geïnstalleerd ( waarscheinlijk niet compatible ).
Ik heb al veel gezoch op google maar daar kan ik ook niks vinden.
Mijn printer is de HP officjet g85, deze is compatible met vista ( volgens de site van HP ).
Mijn computer vind de printer wel maar kan domweg geen verbinding maken omdat dat geweigerd wordt.
Zou iemand mijn kunnen helpen om verbinding te maken met deze printer, zodat ik over het netwerk kan printen?
Ik zou het erg waarderen.

M.v.g Sjoerd Butter

Verwijderd

met vista nog niet gestoeid, maar de access denied zal je wel kunnen oplossen door op de xp machine hetzelfde account aan te maken met hetzeflde wachtwoord als op de vista bak. En natuurlijk dan zorgen dat dat account de printer mag gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Zal dat echt zin hebben ??
Ik heb trouwens mcaffee een keer helemaal afgesloten. Maar dat maakte geen verschil.
Als ik van mijn xp machine verbinding wil maken met deze vista bak :P, krijg ik zo'n inlog schermpje net zoals je bij 2000 krijgt. als vul ik daar de gebruikers naam van deze pc in kom ik niet in deze computer.... erg vaag allemaal maar ik kom er denk ik wel uit. bedankt.
andere tips trics altid welkom...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 21:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Rechten op het gebruik van de printer voor iedereen openstellen kan ook helpen. Dat staat bij de eigenschappen > beveiliging. Manage Documents aanzetten zou het probleem kunnen oplossen, maar ik geef geen zekerheid omdat het bij mij thuis prima werkte met beide XP.

Kan je wel met je Vista machine een share benaderen van XP? Kijk daarna eens naar de printer vanuit Vista door erop dubbel te klikken, krijg je dan de eigenschappen van de printer te zien?

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik kan wel share's benaderen vanuit vista. maar de printer niet.
Andere mappen met bestanden kan ik wel openen.
Weet iemand trouwens hoeik van mijn xp machine kan inloggen op de vista computer. Als ik naar de werkgroep kijk en ik selecteer deze computer, dan moet ik een username en paswoord opgeven.
zijn dat de username en paswoord van deze pc of die van de pc waarmee ik connectie probeer te maken ( zelfde schermpje als je bij 2000 krijg als je connectie probeer te maken ).

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 21:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je meld altijd aan op de computer waar je verbinding mee wilt maken. Als je met gebruiker A bent aangemeld en je gaat naar een andere computer met alleen een gebruiker B dan meld je daar aan als gebruiker B.

Heb je de printer ook daadwerkelijk geshared. De printer staat namelijk standaard als 'share' in de printers map als je naar de computer browsed, maar rechten heb je dan niet. De printer moet echt daadwerkelijk staan tussen de gedeelde mappen. Dus als je een share hebt, zie je het als \\computer\share, daartussen moet dan dus \\computer\printer staan. Staat dat er niet, dan is je printer niet gedeeld. Kijk dus niet bij \\computer\printers en faxen\printer.

Commandline FTW

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-03 19:16

lordsnow

I know nothing

Nog een mogelijkheid:
- McAfee SecurityCenter -> Netwerk Beheren -> Netwerk Printer selecteren -> Ik wil... Dit aparaat vertrouwen. (of zoiets?)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
De printer is gedeeld.
Ik zie hem namelijk twee keer staan een keer onder zijn share name *ditisdegoede* en een keer onder printers. Maar hij hoort het te doen want op mijn laptop doet hij het ook gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ben er perongeluk achter gekomen.
Maar hier is de oplossing.
Mijn printer ondersteunt geen usb en printerkabel ondersteuning tegelijkertijd. |:(
Pagina: 1