Toon posts:

Asus Ati X1950xtx koeler werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege een conflict met mijn oude grafischekaart (ati x1900 xt) heb ik via RMA een Asus Ati X1950xtx teruggezet gekregen. Ik denk ik zal hem direct testen door Ghost Recon (wat erbij zat) te installeren en te spelen. Nu kreeg ik via Ati catalyst 7.1 de melding dat de temperatuur te hoog werd. Ik schroef dus de kast open en zie dat de koeler totaal niet werkt, de fan staat gewoon stil.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Moet ik hem weer RMA sturen of heeft iemand dit eerder gehad en misschien een oplossing hiervoor.

Heb net voordat ik hem ging testen windows vista home premium 64 bit geinstalleerd.
Volgens mij is hij goed aangesloten, voeding erin en goed in z'n pci slot.
Atitools werkt niet met windows vista 64bit en x1950xtx kaarten anders had ik naar het fan % kunnen kijken maar helaas.
Heb een 500 watt Coolermaster voeding denk dat dat voldoende is.

Hopelijk heeft iemand een oplossing anders kan ik hem weer rma sturen..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 20:00 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan kijken of het stekkertje van de koeler goed vast zit. Kan je de koeler wel soepel rond draaien als de pc uit staat?

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:24
het kan zijn dat ze per ongeluk een defecte kaart hebben trug gestuurd, maar kijk idd eerst even naar het stekkertje van de fan of dat is aangesloten.

als het kan ook eens testen in een andere pc eventueel.

[ Voor 16% gewijzigd door gerre22 op 11-02-2007 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had beiden nagekeken, maar nu net even de kaart eruit gehaald en er terug ingezet. Wilde het eigenlijk niet doen kost me toch teveel als ik hem of mijn moederbord kill. Nu draait hij wel. Gelukkig :D Kan goed dat het dan toch het stekkertje was, heb daar namelijk wat extra kracht op gezet en hij klikte er zwaar in.

Thanks iig voor de hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Wel een verschilletje van 108 graden naar 75 graden. Ben echt zo blij als een kind dat het weer gemaakt is. Was mijn computer al 2 maanden kwijt vanwege RMA..

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:24
dat is graag gedaan hoor! gij luistert tenminste naar raad, dat doet mij ook al veel plezier! :)
Pagina: 1