Toon posts:

OSX: The application ... quit unexpectedly

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een maand een Mac Mini (1,83ghz, 80gb, 2gb geheugen) er heb sinds vandaag een probleem dat enkele programma's niet meer opstarten.

Het gaat hier om : (misschien nog enkele programma's, heb ze niet allemaal geprobeerd)
iTunes
Coverflow
Quicktime
iChat
Garageband

Als ik een van deze programma's wil starten dan springt het icoon wel op en neer maar ik krijg meteen daarna de melding "the application ... quit unexpectedly"

Bijv. Safari en Mail starten wel normaal op.

heb vannacht belangrijke data van m'n oude pc overgepompt naar m'n nieuwe externe hdd (WD Mybook Pro)
deze heb ik vandaag aan de Mac gehangen. maar dit zou geen probleem moeten zijn.

geen idee wat het kan zijn.
heb al een nieuwe user account aangemaakt en daarmee ingelogd, maar ik krijg dezelfde foutmelding. ook opnieuw opstarten helpt niet...

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb dit voor je gevonden, misschien even doorlezen? :)
http://www.thexlab.com/faqs/multipleappsquit.html

Verwijderd

Topicstarter
thanks, die had ik ook al via google gevonden.

heb al diverse dingen geprobeerd met startup items. ook in safe boot werken de programma's niet.

net een hardware test gedaan en ik krijg deze foutmelding: "4mem/1/40000000"
dit zou duiden op een probleem met het geheugen?
ter info; ik heb de mini rechtstreeks via de Apple Store gekocht met 2gb geheugen.

Safari start nu ook niet meer op trouwens. gelukkig heb ik firefox nog.

denk dat een archive&install de enige oplossing is...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

Als je errors krijgt bij je hardware tests met apple-only hardware: tijd om de apple store te bellen over je garantie dacht ik zo :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:27
Heb je toevallig met deze tool gespeeld? En dan met name de architectures tab? Dat heeft mij ook eens een herinstall bezorgd vanwege duistere foutmeldingen |:( 8)7

Verwijderd

Topicstarter
nee, die tool heb ik nooit gebruikt.

in de system profiler staat bij de status van het geheugen "ok", dus dat moet goed zijn ondanks de melding van de hardware test ?!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:29:
nee, die tool heb ik nooit gebruikt.

in de system profiler staat bij de status van het geheugen "ok", dus dat moet goed zijn ondanks de melding van de hardware test ?!
Je geheugen is gewoon stuk. Als de Hardware Test dat aangeeft, dan is dat gewoon het geval. Heb eerder bij iemand met een iMac soortgelijke problemen gezien. Maanden lang mee gewerkt en de machine ging steeds vager doen, totdat ie zelfs niet meer normaal opstartte. Hardware test gedaan en daaruit bleek dat er een geheugen reepje kapot was. Geheugen vervangen, herinstallatie van Mac OS X gedaan en alles draait nu maanden zonder problemen.

Samengevat: Apple bellen en je geheugen laten vervangen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Inderdaad. Als de hardware test geheugenproblemen aangeeft (in een op zich best beperkte test) dan is dat gewoon zo en zal de mac met dat geheugen nooit betrouwbaar werken. Het is (als het origineel apple geheugen is) gewoon een garantie geval...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info!
ik wist niet wat die melding van de hardware test nou precies betekende.
er is ook nergens een lijstje te vinden met een beschrijving van foutmeldingen. althans niet kunnen vinden.
heb ondertussen een her-installatie gedaan en alles draait weer perfect.
desondanks zal ik de Apple Store toch maar eens gaan verblijden met een telefoontje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:22:
...en alles draait weer perfect...
Bij kapot geheugen kan je daar aan toevoegen 'voor zolang het duurt'...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:32:
[...]

Bij kapot geheugen kan je daar aan toevoegen 'voor zolang het duurt'...
idd. deze week kreeg hij weer kuren.
Apple Support gebeld en werd doorverwezen naar de dichtstbijzijnde Apple Center.
daar is ie nu ter reparatie. hoop dat het snel gefixed is.

Verwijderd

Als het gewoon een kapotte DIMM is hoeft het niet zo lang te duren...

Verwijderd

Topicstarter
net geen 2 weken. kon hem vandaag ophalen.
idd. een kapotte geheugen module.
draait weer perfect nu.
Pagina: 1