Sinds ik mn nieuwe hardware ingebouwd heb zag ik dat mn geheugen de laagste punten in Vista kreeg, namelijk 4.7
Het gaat om G-Skill PC6400 DDR2 dual channel (2x 1GB) 5-5-5-15
Nou was ik gister bij een maat van me en die kreeg voor z.n DDR 1 2x 1GB geheugen 5.3 aan punten.
Toen ik vroeg hoe dat kon kreeg ik te horen dat hij eerst ook een lagere waardering kregg, en dit kwam omdat z'n geheugen niet op volledig snelheid liep. Na dit goedgezet te hebben in het BIOS loopt alles zoals het hoort.
daarom ben ik mijn geheugen gaan nakijken via CPU-Z en dit komt er uit:

Las ik het goed heb loopt het geheugen te langzaam.
Nou ben ik in mn BIOS gaan kijken maar kom nergens iets tegen om de snelheid aan te geven.
Kan wel de waardes 5-5-5-15 handmattig aangeven , maar als ik dat doe dan staat er opeens bij CPU-Z 5-5-5-23
Weet iemand of het nou wel of niet goed loopt en zo niet hoe kan ik dit wel juist laten lopen
Specs zijn:
Intel Dual 2 Core E6600
MSI P965 mobo
G-Skill PC6400 DDR2 dual channel (2x 1GB) 5-5-5-15
Het gaat om G-Skill PC6400 DDR2 dual channel (2x 1GB) 5-5-5-15
Nou was ik gister bij een maat van me en die kreeg voor z.n DDR 1 2x 1GB geheugen 5.3 aan punten.
Toen ik vroeg hoe dat kon kreeg ik te horen dat hij eerst ook een lagere waardering kregg, en dit kwam omdat z'n geheugen niet op volledig snelheid liep. Na dit goedgezet te hebben in het BIOS loopt alles zoals het hoort.
daarom ben ik mijn geheugen gaan nakijken via CPU-Z en dit komt er uit:

Las ik het goed heb loopt het geheugen te langzaam.
Nou ben ik in mn BIOS gaan kijken maar kom nergens iets tegen om de snelheid aan te geven.
Kan wel de waardes 5-5-5-15 handmattig aangeven , maar als ik dat doe dan staat er opeens bij CPU-Z 5-5-5-23
Weet iemand of het nou wel of niet goed loopt en zo niet hoe kan ik dit wel juist laten lopen
Specs zijn:
Intel Dual 2 Core E6600
MSI P965 mobo
G-Skill PC6400 DDR2 dual channel (2x 1GB) 5-5-5-15