Na een paar maanden doe ik weer eens een poging om ondertiteling fatsoenlijk op een DVD-RW te zetten met een bijbehorende film.
Ik heb een film gedownload "leukefilm.avi"
via nieuwsgroepen.
Nu zit hier een winrar bestandje bij genaamd "leukefilm-subtitles.rar".
In het winrar bestand zit "leukefilm-subtitles.sub", ik vraag me af wat een .sub bestand is en op welke manier ik dit kan afspelen met de bijbehorende film op mijn eigen dvd-speler.
Het betreft een samsung DVD-E234.
Hij speelt geen .avi af, en ik kan dus bijvoorbeeld niet "leukefilm.avi" en "leukefilm.srt" op een cd zetten en zo de film afspelen.
Ik heb al heel erg vaak google doorgespit, en GOT en doom9 en andere websites, maar ik kom er gewoon niet wijs uit. Dit heb ik 2 weken lang gedaan en toen gaf ik het op, sinds afgelopen vrijdag heb ik weer uren zitten zoeken maar het wilt gewoon niet.
Ik download films met .sub ondertiteling erbij.
De film zelf is een .avi bestand.
Graag zou ik dan ook een simpele manier willen weten, om de .avi en de .sub op een DVD te zetten, zodat hij compatible is met mijn dvd-speler.
Mijn DVD speler speelt alleen "echte" dvd bestanden af, en welke dat zijn weet ik zelf ook niet precies
Mijn DVD speler is een Samsung DVD-E234 - link
De DVD brander die ik gebruik is een : NEC ND-3500AG
De Dvdtjes die ik gebruik zijn : Philips DVD +RW, 4.7GB 1-4 speed 120 minuten. Welk type het is weet ik niet precies
Het brandprogramma is : Nero burning rom versie 7.0.8.2
-Edit-
Ik zie net dat er ook een IDX bestand bij staat, bij het .SUB bestand.
Ik heb een film gedownload "leukefilm.avi"
Nu zit hier een winrar bestandje bij genaamd "leukefilm-subtitles.rar".
In het winrar bestand zit "leukefilm-subtitles.sub", ik vraag me af wat een .sub bestand is en op welke manier ik dit kan afspelen met de bijbehorende film op mijn eigen dvd-speler.
Het betreft een samsung DVD-E234.
Hij speelt geen .avi af, en ik kan dus bijvoorbeeld niet "leukefilm.avi" en "leukefilm.srt" op een cd zetten en zo de film afspelen.
Ik heb al heel erg vaak google doorgespit, en GOT en doom9 en andere websites, maar ik kom er gewoon niet wijs uit. Dit heb ik 2 weken lang gedaan en toen gaf ik het op, sinds afgelopen vrijdag heb ik weer uren zitten zoeken maar het wilt gewoon niet.
Ik download films met .sub ondertiteling erbij.
De film zelf is een .avi bestand.
Graag zou ik dan ook een simpele manier willen weten, om de .avi en de .sub op een DVD te zetten, zodat hij compatible is met mijn dvd-speler.
Mijn DVD speler speelt alleen "echte" dvd bestanden af, en welke dat zijn weet ik zelf ook niet precies
Mijn DVD speler is een Samsung DVD-E234 - link
De DVD brander die ik gebruik is een : NEC ND-3500AG
De Dvdtjes die ik gebruik zijn : Philips DVD +RW, 4.7GB 1-4 speed 120 minuten. Welk type het is weet ik niet precies
Het brandprogramma is : Nero burning rom versie 7.0.8.2
-Edit-
Ik zie net dat er ook een IDX bestand bij staat, bij het .SUB bestand.