Toon posts:

Ondertiteling. AVI -> DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar maanden doe ik weer eens een poging om ondertiteling fatsoenlijk op een DVD-RW te zetten met een bijbehorende film.
Ik heb een film gedownload "leukefilm.avi" ;) via nieuwsgroepen.
Nu zit hier een winrar bestandje bij genaamd "leukefilm-subtitles.rar".
In het winrar bestand zit "leukefilm-subtitles.sub", ik vraag me af wat een .sub bestand is en op welke manier ik dit kan afspelen met de bijbehorende film op mijn eigen dvd-speler.
Het betreft een samsung DVD-E234.
Hij speelt geen .avi af, en ik kan dus bijvoorbeeld niet "leukefilm.avi" en "leukefilm.srt" op een cd zetten en zo de film afspelen.
Ik heb al heel erg vaak google doorgespit, en GOT en doom9 en andere websites, maar ik kom er gewoon niet wijs uit. Dit heb ik 2 weken lang gedaan en toen gaf ik het op, sinds afgelopen vrijdag heb ik weer uren zitten zoeken maar het wilt gewoon niet.

Ik download films met .sub ondertiteling erbij.
De film zelf is een .avi bestand.

Graag zou ik dan ook een simpele manier willen weten, om de .avi en de .sub op een DVD te zetten, zodat hij compatible is met mijn dvd-speler.
Mijn DVD speler speelt alleen "echte" dvd bestanden af, en welke dat zijn weet ik zelf ook niet precies :)

Mijn DVD speler is een Samsung DVD-E234 - link
De DVD brander die ik gebruik is een : NEC ND-3500AG
De Dvdtjes die ik gebruik zijn : Philips DVD +RW, 4.7GB 1-4 speed 120 minuten. Welk type het is weet ik niet precies :)
Het brandprogramma is : Nero burning rom versie 7.0.8.2

-Edit-

Ik zie net dat er ook een IDX bestand bij staat, bij het .SUB bestand.

Verwijderd

Zoek even op google naar "avi to dvd"

Er zijn hele mooie tutorials voor met screenshots en links naar software, ik denk niet dt dit topic daar iets aan kan toevoegen.

succes.

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 23:42

RgR

Je kan het met het programma convertxtodvd heel mooi doen. Hij zet de .avi en de .sub-file om naar een dvd-compatible film met losse subtitle-stream.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:54:
Zoek even op google naar "avi to dvd"

Er zijn hele mooie tutorials voor met screenshots en links naar software, ik denk niet dt dit topic daar iets aan kan toevoegen.

succes.
Als ik hier op zoek krijg talloze sites die mij wel verder kunnen helpen om een AVI op een DVD te zetten, alleen word daar niet bij uitgelegd hoe je een ondertiteling als .SUB bestand op een DVD erbij kunt zetten.

Hoe ik een .SRT in een .AVI moet branden weet ik wel, het probleem is alleen dat ik telkens een foutmelding krijg met virtualdub dat het geluid een vertraging heeft.
Ik moet dan het geluid uit de film halen, converten naar (Bijvoorbeeld) 128,93KB/S, dan moet ik het geluid weer terug branden in de .AVI waar dus geen geluid meer in zit, dan kan ik de .SRT in de .AVI branden, en daarna kan ik hem met Nero op een DVD zetten, en dit is nogal een gedoe :D
rutgerlouwerse schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:55:
Je kan het met het programma convertxtodvd heel mooi doen. Hij zet de .avi en de .sub-file om naar een dvd-compatible film met losse subtitle-stream.
Ik zal eens kijken of dit werkt en het bericht editen als ik klaar ben :)

Na het programma te hebben geinstalleerd, voeg ik de .AVI toe en krijg ik meteen de foutmelding "Skipping subtitle file "leukefilm.sub". Reason : Empty or unsupported format."

Aangezien de kans klein is dat hij bij 3 films "empty" is, zal hij wel unsupported zijn.

Download ik een .Srt bestand en zet ik dit in de map, dan werkt het wel.
Ik kan alleen geen ondertiteling vinden voor deze film, vandaar dat het samen moet werken met .SUB bestanden. Op zich is het wel ene handig programma als je met .SRT werkt.

Klik ik op "omzetten" krijg ik een hele waslijst met "error while decoding stream #0.0" O-) Dus op zich is het dus niet zo handig :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
/me geeft een subtiel schopje

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 23:42

RgR

Op doom9.net kan je programma's vinden om ondertiteling te bewerken. Met dit soort programma's kan je ook .sub naar .srt omzetten. Een beetje omslachtig, maar misschien werkt het? http://www.doom9.org/software.htm#subs

Ik zag trouwens in de meuktracker toevallig dat er vandaag of gisteren een nieuwe versie van convertxtodvd uitgekomen is. Misschien lost die ook jouw probleem op? Ik ken een paar mensen die het succesvol gebruiken, ook inclusief ondertiteling. Op zich moet het programma dus goed werken.

Verwijderd

VSO ConvertxToDVD is wat je zoekt!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 17:20
Je moet eerst de IDX/SUB omzetten naar .SRT met [url="http://http://www.xs4all.nl/%7Epatstro/extradvd/downloadsmirror/SubRip1.17.zip"]SubRip[/url].
Guide
Daaarna AVI + SRT omzetten met een van de honderden programma's.(gebruik altijd programma met encoder DVD2SVCD of Filmmachine)
Het is misschien makkelijker om de srt ondertitel te zoeken op internet.
Zoeken met google op ondertitel ;) .
Bespaart je weer wat tijd.
Succes
Pagina: 1