[PC] unknown_road cascade

Pagina: 1
Acties:

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
Gisteren heb ik de DT200 temp.meter die ik gekocht heb van waus binnen gekregen. Nu kan ik eindelijk eens wat pics posten van m'n cascade met temperaturen erbij :)

M'n cascade is een machine gebouwt door unknown_road en heeft de volgende specs:

High stage: 1200W rotary
Low stage: 910W rotary
HX: vacuum geisoleerde custom
Oil sep: custom
Oil return: Danfoss ventiel met elektrische bediening (12v)

En uiteraard ook een HP cut-off

Voor meer specs moet je bij Jurgen zijn aangezien ik niet precies weet wat hij er allemaal ingebouwt heeft :P

Overigens is de machine nog steeds niet 100% klaar. Ik kan hem nog steeds niet verrijden omdat het "frame" waar wielen aan gemonteerd konden worden is afgebroken. Ik had namelijk een set passende wielen gevonden maar het frampje was niet berekend op het extra gewicht wat jurgen aan de aircobehuizing had toegevoegd. Na montage zakte alles lekker door waarna het hele spul afbrak :X Ik ga binnenkort maar zelf een frame bouwen wat wel stevig genoeg is :)

Foto'tjes dan maar :)

De binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/cascade/binnen.JPG

De voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/cascade/voor.JPG

De zijkant
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/cascade/rechts.JPG

De zij- en achterkant
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/cascade/rechtsachter.JPG

Andere zijkant
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/cascade/links.JPG

De zij- en voorkant
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/cascade/linksvoor.JPG

Na het ding aangezet te hebben kwamen er natuurlijk leuke temperaturen tevoorschijn.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/cascade/temp.JPG
-106.1c

Deze temp. is gemeten aan de zijkant van de evap (geen suction temp. dus, die ligt nog wat lager)
Helaas is het niet mogelijk om met een stukje tape voldoende druk op de sensor te creeren waardoor de aangegeven temp wat aan de hoge kant is. Door te duwen op de isolatie daalde de temperatuur namelijk nog aardig.

Temps onder belasting komen nog wanneer ik het hele spul weer op m'n systeem monteer :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Nice syngrow en Zeker wel done Jurgen ;)

Spijtig dat ik nooit mijn cascade heb kunne afmaken, had graag ook eens -100 behaald :D

Have Fun en laten er nog vele results volgen!!!

grtz,
Jort

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Mooie cascade :)
Ik hoop dat er snel results komen :)

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Syngrow schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:47:

Overigens is de machine nog steeds niet 100% klaar. Ik kan hem nog steeds niet verrijden omdat het "frame" waar wielen aan gemonteerd konden worden is afgebroken. Ik had namelijk een set passende wielen gevonden maar het frampje was niet berekend op het extra gewicht wat jurgen aan de aircobehuizing had toegevoegd. Na montage zakte alles lekker door waarna het hele spul afbrak :X Ik ga binnenkort maar zelf een frame bouwen wat wel stevig genoeg is :)
:D ja hij zit een kilotje of 20 boven zijn oorspronkelijke gewicht schat ik, had ik ook niet aan gedacht.

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
Maarten-NForce schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:36:
Mooie cascade :)
Ik hoop dat er snel results komen :)
Results zijn er al genoeg hoor :P. Ik heb die machine al een paar maanden in m'n bezit alleen tot gisteren had ik geen DT200. Vandaar dat ik nooit pics gepost heb (op wat vage internal shots na)

M'n beste result tot nu toe met dit ding is nog altijd de 5300MHz met m'n E6600
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/cpuz/5304.png

[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Hmm beetje stom van mij eigenlijk :P
Ik wist niet dat jij met die koeling jouw 5304 mhz had gehaald ;)
Wel ben ik door dat resultaat zeer geinterresseerd geraakt in Crucial Ballistix geheugen :o

www.koopeendroom.nl

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:21
Wat een monster :P
Erg mooi resultaat!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Maarten-NForce schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:50:
Hmm beetje stom van mij eigenlijk :P
Ik wist niet dat jij met die koeling jouw 5304 mhz had gehaald ;)
Wel ben ik door dat resultaat zeer geinterresseerd geraakt in Crucial Ballistix geheugen :o
Ik meer in zo'n bordje :P
maar leuk ding koen, temps zijn zeker netjes

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Leuk gemaakt..

Maar ik ben toch nog wel benieuwd naar wat meer info :)

Wat voor vulling?
Meer info over de HX?
Meer info over de oil-sep/return?

En hoe is de aansturing? gaat de lowstage automatisch aan als de highstage de gewenste temperatuur heeft? en verdere beveiliging daarin?

Kortom: Meer technische details zou leuk zijn ;)

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

dat is meer de vraag voor jurgen denk ik twynn :) zelfde als ik jou zou vragen naar de kleptiming van je auto ;)

ik ben meer benieuwd naar load temps , het geluid wat ie maakt en de tijd dat hij nodig heeft om op deze temperaturen te komen.

maar erg nice hoor koen , 10-15 graden kouder en je zit aan de max voor een p5b

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

vulling is r507/r1150 of r290/r1150 weet niet meer.
HX pics stonden in het topic wat ik ooit geopent had over deze cascade maar toen had ik een t.net abbo en had ik de foto's dus op de t.net server gezet. Aangezien ik dat abbo niet meer heb zijn foto's niet meer te zien. foto's staan op een andere pc dus zal vanavond even kijken of ik die online kan zetten.
Het is iig een stalen buis van 5cm met daaromheen 6mm koper buis gerolt. Om dit geheel weer een stalen buis. ethyleen condenseert in koperen buis en r507 kookt in de ruimte tussen de 2 stalen buizen.

om dit alles heen zit nog een stalen buis die enkel contact maakt met het binnen werk door de 4 in en uit gaande pijpjes. Hierna is de ruimte tussen het binnen werk en de buitenste staal buis vacuum gezogen.

olie sep is 35mm koper buis met fijn rvs gaas. olie return gebeurt met een solenoid. Er zat een "regeling"(eigen knutselwerk) op die ervoor zorgde dat beide compressors tegelijkertijd aan gingen maar dat de solenoid van de low stage pas dicht ging als de HX de goede temperatuur heeft bereikt waardoor er dan pas druk kan worden opgebouwd. De solenoid gaat ook weer open als de HX te warm wordt. Dit zorgde er voor dat de olie sep goed wordt doorgespoeld en alle olie netjes naar de accumulator werd afgevoerd. Koen en ik waren deze regeling een maandje terug allebei weer vergeten en toen koen merkte dat beide compressors tegelijkertijd aan gingen vond die dat niet zo leuk en heeft die dat weer verandert geloof ik :D

beveiliging is een high pressure cut off.

Door die big honkin rotary's maakt die tamelijk wat geluid maar hierdoor bereikt die zijn temps ook tamelijk snel.

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:40:
Koen en ik waren deze regeling een maandje terug allebei weer vergeten en toen koen merkte dat beide compressors tegelijkertijd aan gingen vond die dat niet zo leuk en heeft die dat weer verandert geloof ik :D
Ja, die hele regeling heb ik er tussenuit gesloopt :X Nu heb ik gewoon een sensor op de HX getaped waardoor ik de HX temps. uit kan lezen via de DT200. Wanneer die temperaturen het gewenste niveau bereiken start ik de low-stage pas.

De solenoid zit nu gewoon gekoppeld aan de low-stage. Wanneer de low-stage gestart wordt gaat de solenoid dicht, wanneer de low-stage uit staat gaat de solenoid open. Hierdoor werkt de oil-return nog steeds gewoon goed.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Mooi ding hoor Koen!

En natuurlijk ook mooie overclock met die E6600 ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:10

Epsilon

Mooi werk hoor ;)

Heb je dat andere koelmonster nog staan koen ? :P

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
Epsilon schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:23:
Mooi werk hoor ;)

Heb je dat andere koelmonster nog staan koen ? :P
Jaja, ik heb besloten hem toch te houden :P

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
dat andere koelmonster gaat nu natuurlijk op je northbridge zodat je nog verder kunt overclocken ? ^^

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Verwijderd

gpu natuurlijk !
mooi ding hoor jurgen, had hem alleen gezien in een erg "niet af" status :p

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Nee even serieus, het probleem met stabiliteit ligt vrijwel meestal aan de chip die op je mobo zit toch ?, deze worden door de meeste overclockers luchtgekoelt of watergekoelt heeft nog nooit iemand zo'n extreme koeling erop gegooit ? (het zal dan wel niet werken door coldbug oid of het haalt bv niks uit als het nog niet geprobeert is :P)

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Verwijderd

het wordt wel vaak geprobeert maar haalt meestal nauwelijks wat uit

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 19:24 ]

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Is wel geprobeerd, haalde alleen niets uit toen.

Zie avatar ;)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Jooz schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:12:
Nee even serieus, het probleem met stabiliteit ligt vrijwel meestal aan de chip die op je mobo zit toch ?, deze worden door de meeste overclockers luchtgekoelt of watergekoelt heeft nog nooit iemand zo'n extreme koeling erop gegooit ? (het zal dan wel niet werken door coldbug oid of het haalt bv niks uit als het nog niet geprobeert is :P)
Bij de 975x kun je hier inderdaad nog wel wat winst mee behalen, bij de 965p haalt het echter nauwelijks iets uit. Het ligt echter vaker aan de processor dat de FSB's niet veel hoger komen, daarom zijn onlangs vGTL mods vrijgegeven..

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Pagina: 1