Toon posts:

2 schermen op 1 pc

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er is een Dell C521 aanwezig met één scherm, hier moet een tweede scherm aan te komen hangen.
Nou weet ik dat je daar een videokaart voor nodig hebt met 2 uitgangen. Het systeem heeft één onboard uitgang en één uitgang via een PCI-E kaart.

Huidige scherm hangt aan de PCI-E kaart, is het mogelijk om de tweede scherm te hangen aan je onboard uitgang?

De (video) specificaties:
128 MB PCI ExpressTM ATI Radeon X1300 grafische kaart
Geïntegreerde NVIDIA® GeForce 6150 LE grafische kaart

Extern toegankelijk
Video: 1 x DVI, 1 x VGA en 1 x S-Video (met PCI-Express-insteekvideokaart)
Natuurlijk kan je er makkelijk achter komen door het te testen, maar ik wil er zeker van zijn dat het gaat werken alvorens ik de tweede scherm bestel.

Indien dit niet gaat werken, wil ik een goedkope PCI-E kaart kopen met 2 uitgangen, wat is een simpel goedkoop videokaart?

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-07 13:38
Op een simpel PCI-kaartje werkt het ook wel hoor... Scheelt weer geld t.o. een PCIe-kaartje.

Kun je niet van iemand anders ff een scherm lenen ofzo en dan uitproberen? Ik weet niet of het werkt :/

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Fractal Design North

Verwijderd

Gewoon een S3 PCI kaartje op de kop tikken van 4mb ofzo...
Deze werken altijd goed, en je kan er een 2e scherm op aansluiten...
Je moet er geen games op spelen, maar voor desktop gebruik gaat dit heel goed!.
Ik heb er ook een hele tijd mee gedraait, omdat ik een DVI naar VGA adapter te duur vond :P

Verwijderd

Vaak wordt de onboard kaart uitgeschakeld wanneer een losse videokaart is geinstalleerd. Het gaat dus waarschijnlijk niet werken, helaas. Oplossing is idd een simpel/oud/goedkoop pci-kaartje bijplaatsen, óf huidige videokaart vervangen door één met 2 uitgangen.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Meestal kan je ook aangeven dat je onboard actief moet blijven en dan heb je de oplossing al te pakken.

Meh ...

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 13:29
ik heb een nvidia 7800gs en heb 2 schermen (1 breedbeeld, 1 19 inch) het werkt prima. met 2 videokaarten gaat het denk ik niet werken. Ik heb dat eerder al eens geprobeerd en dat doet hij het opzich wel maar het beeld knippert en komen balken doorheen. Dat komt omdat er dan een driver fout is van de 2 videokaarten. Je kan het proberen. Ik denk dat je niet veel kans heb.

Verwijderd

Topicstarter
Net naar locatie kunnen rijden, huidige kaart heeft helaas geen 2e uitgang.
Ik hoor verschillende argumenten, een tweede videokaart zal wel of niet werken?

Het is een zeer compact systeem, ik vraag me af of een normaal videokaart zal passen, probably een low-profile.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Op een moederbord-doos van een Asrock stond er bij als aanprijzing van de onboard videokaart iets in de trant van: Geen extra videokaart nodig - of gebruik de onboard videokaart om een 2e monitor aan te sturen.

Nu heb jij geen Asrock moederbord, en ook niet die onboard videokaart (Nvidia 6100) maar omdat deze chipset toch de directe concurrent is van die Nvidia chipset als het om onboard power gaat. Denk ik dat dit wel gaat werken. Het is voor windows waarschijnlijk precies het zelfde als een 2e pci videokaartje erbij.

Probeer ze eerst even allebij aan te zetten en te kijken wat windows zegt, als je dan in de eigenschappen van het beeldscherm netjes 2 beeldschermen ziet staan, en allebij de videokaarten herkent ziet kan het waarschijnlijk wel.

~ Mijn prog blog!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

arieman007 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:35:
ik heb een nvidia 7800gs en heb 2 schermen (1 breedbeeld, 1 19 inch) het werkt prima. met 2 videokaarten gaat het denk ik niet werken. Ik heb dat eerder al eens geprobeerd en dat doet hij het opzich wel maar het beeld knippert en komen balken doorheen. Dat komt omdat er dan een driver fout is van de 2 videokaarten. Je kan het proberen. Ik denk dat je niet veel kans heb.
2 Videokaarten gaat prima werken hoor, ook als je Ati/Nvidia/Matrox naast elkaar gebruikt. Drivers kunnen prima samenwerken. Zo heb ik ook tijden gedraaid voordat ik een dual DVI kaartje had.

Verwijderd

Topicstarter
Er is dus ook kans dat de onboard videokaart zal werken, maar daar kom je alleen maar op 1 manier achter en dat is een scherm er aan hangen. Probleem is dat de scherm nog besteld moet worden :)
Misschien dat ik een tijdelijke scherm kan regelen, ik denk het eigelijk wel :)

Iemand ervaring met de Dell C521, hoort daar een low profile kaart in, of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Net op locatie geweest.
Helaas kan ik de onboard en de PCI-E kaart niet tegelijk gebruiken.
Onboard zet zich automatisch uit indien er een andere kaart gevonden is, dit staat in de BIOS en kan niet uitgezet worden, helaas.

Ik moet dus een tweede PCI of PCI-E kaart kopen. Alleen de formaat van het systeem is erg smal, de huidige kaart is maar ongeveer 7cm breed.
Welk kaart kan ik het beste kopen?

Verwijderd

Ik zou de huidige kaart vervangen door 1 kaart met 2 uitgangen. Je moet dan een 'low profile' kaart hebben, die inderdaad wat lager zijn dan standaard kaarten. Zijn gewoon overal verkrijgbaar (veel low-end kaarten (die voor desktop-gebruik meer dan genoeg zijn) zijn low profile). Denk aan: nVidia GeForce 6200, 7300, etc.
Pagina: 1