Toon posts:

Beginneling in het overklocken

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe grafische kaart gekocht, de X1950XTX. De 8800 series gingen mijn budget nu net te boven...

Nu zat ik wat te kijken op de ATi control center, toen ik het onderdeel ATi overdrive zag... Daar was een programma voor je kaart 'recommended' te overklocken... Ik zou graag nog 4 jaar met deze grafische kaart doen... Kan het kwaad als ik die recommend dingens eens test?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Als ie het goed doet waarom veranderen? Dat recommend is waarschijnlijk om te overklokken, maar als je de kaart goed koel houd kan dat ook geen kwaad.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Je moet ervoor zorgen dat je in kleine stapjes van bijv. 5 of 10 MHz omhoog gaat, na elke verhoging je kaart stressen (dus gewoon even gamen o.i.d.) en controleren op gekke strepen; en natuurlijk je temperatuur in de gaten houden. Dan kan er niks gebeuren :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand wat e irmale tempertatuur is van zo'n kaart? Ik krijg temperaturen tot 70°. Is dat normaal? Of heb ik gewoon een nieuwe fan nodig?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord heeft slechts 50 graden....

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit zijn vraagjes die je in de FAQ kan vinden, ik wil je dus ook aanraden deze te lezen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.