[XP]Software op laptop traag als de NIC is ingeschakeld

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb hier een laptop die op een of andere manier traag wordt zodra de NIC is ingeschakeld.
Probleem deed zich in een keer voor, en in de logfiles kon ik niks vinden.

Na wat proberen, heb ik eens de onboard NIC uitgeschakeld, en 3 keer raden..... de laptop werkt weer normaal.
Na een herstart werkt alles nog goed, laptop start snel op, applicaties werken goed. Kortom, niks aan de hand.
Zodra ik de NIC weer inschakel, heb ik meteen weer tramelant.

Ik hoef maar een simpel iets te openen zoals deze computer of een software pakket, en ik kan minimaal 30 sec wachten totdat er eindelijk iets geladen wordt.
Totdat er iets geladen wordt, kan ik vrijwel niks doen. Anders apps kan ik op dat moment niet gebruiken, en ook de taakbalk reageert nergens op.
CPU load is op dat moment +/- 1%.

Ik heb rondgezocht op Google en natuurlijk de GoT search :), maar niks gevonden wat mij zou kunnen helpen 8)7

Iemand die zoiets al eerder heeft meegemaakt? :)

EDIT:
Nog even een paar specs:
Laptop = Acer Aspire 3000 (heeft een SiS tjipset)
CPU = AMD Sempron 3000+
RAM = 1GB
NIC = SiS 900 onboard prul ding
OS = Windows XP Pro SP2

Firewall uitgeschakeld :)

En natuurlijk de nieuwste drivers gedownload :)

[ Voor 11% gewijzigd door AMDathlonxp op 11-02-2007 17:47 ]

Verwijderd

tegenwooridg is het de mode om netwerkbeheers software mee te leveren en standaard op de laptop te installeren. kijk eens of er zoiets opstaat. je kan ook even bij je taakbeheer (ctrl+alt+delete) op het tabblad processen kijken welk process veel processortijd opeist.

verder kan je nog proberen om te kijken of je in de veilige modus met netwerk ondersteuning er ook last van hebt.

succes