Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

NIS 2006, constante melding van inbraakpoging geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nis 2006 al een tijd. Nu krijg ik achter elkaar de melding dat NIS een inbraakpoging heeft geblokkeerd. De melding zegt:

Indringing: Invalid UDP destination port
Indringer: naam-nummer (ip) <wat mijn naam en interne ip adres is
IP adres van bron: zelfde als hier boven
IP adres van doel: 193.93.45.47
UDP poort: 1913
UDP doelpoort: 0. ongeldig

Dus vanuit mijn eigen ip doet wilt mijn pc toegang krijgen tot 193.93.45.47 ?

Verwijderd

Als je Traceroute doet ?

Ik kom hier uit: 193.93.45.47 - bf2demos.rackage.com

Battlefield aan het draaien :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik ja (een bf2 mod)

Wat ik dus niet begrijp, het doel is een ander ip dan van mij. Dan 'valt' mijn pc toch die ander aan?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

Verwijderd

Mijn mening,
De UDP DoelPoort 0 is ongeldig. Waarschijnlijk heb je iets op je pc staan (programma) wat probeert op een legale manier te communiceren. Dit gaat niet helemaal lekker, en gaat NIS dit melden en vraagt aan jouw wat ie er mee moet doen, omdat dit niet op de juiste wijze gebeurd en NIS dit niet herkend. Ik zit te denken aan de Worm protectie. Zou voor de zekerheid even alles nakijken, of er iets op de pc staat wat dit zou kunnen veroorzaken. En via de FAQ (Online scan bijvoorbeeld) nog eens een check doen.

Maar ik kan er naast zitten :) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik scan elke week met norton, maar ook met online scanner van trend micro en wat spyware scanners. Altijd schoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem pas nadat ik een mod voor bf speel. Het gaat om project reality. Met vanilla BF of een andere mod zoals POE2 had ik dit niet.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij gebeurt dit met bepaalde servers van de mod, of met 1 bepaalde server. Ik heb gisteravond 2 maps volgespeelt en geen 1 keer kreeg ik die melding.

Verwijderd

Kan best. Als er iets niet helemaal volgens de regels van NIS gaat, schiet deze in de stress.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 11:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
En ik dan ook :P
Pagina: 1