geforce go 7600SE 256mb turbocache tot 512mb voor gamen?

Pagina: 1
Acties:

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 12:16
ik wil misschien deze laptop gaan kopen
hierzit een geforce go 7600SE 256 kaart in met turbocache to 512mb
is deze goed voor een beetje moderne spellen te spelen op middel/hoge kwaliteit?

er zit ook 2gb ram in dus als ik het goed begrijp, als een spel meer dan 256 mb videogeheugen
nodig heeft gebruikt hij tot 512mb van het ram,nietwaar?

ik heb al het web afgezocht op een review van deze kaart maar vond niet zo veel
alleen de 128mb versie die tot 256 kon verkrijgen

(en dit hoort niet in dit topic
maar is dit een beetje goeie game laptop ?)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat zijn moderne spellen? Als je écht met de nieuwste games mee wilt lijkt me deze kaart niet aan te raden. Turbocache is ook niet echt lekker, dat snoept van je werkgeheugen af, zoals je al zei. Maar uberhaubt zijn laptops minder geschikt voor gamen. Er zijn trouwens betere game-laptops, maar dan moet je ook een schep geld meer neerleggen.

Het hangt van je eisen af. Voor echt die-hard gamen is de kaart niet geschikt in ieder geval.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Omg heel eerlijk te zijn: die kaart is gewoon zwaar ruk om mee te gamen. Hij is simpelweg te traag, en turbocache is echt de meest verschrikkelijke uitvinding OOIT. Je kunt beter iets zoeken met dedicated geheugen op de kaart zelf, dat presteerd veel beter en slurpt geen werkgeheugen. Bovendien is 512MB gigantisch overdreven voor zo'n trage kaart, zelfs met een veel snellere kaart wordt 256MB nog niet eens benut.

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 10:32

shag-me

-n0n3-

leonpwner1 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:12:
Omg heel eerlijk te zijn: die kaart is gewoon zwaar ruk om mee te gamen. Hij is simpelweg te traag, en turbocache is echt de meest verschrikkelijke uitvinding OOIT. Je kunt beter iets zoeken met dedicated geheugen op de kaart zelf, dat presteerd veel beter en slurpt geen werkgeheugen. Bovendien is 512MB gigantisch overdreven voor zo'n trage kaart, zelfs met een veel snellere kaart wordt 256MB nog niet eens benut.
wek even lezen, deze kaart heeft zelf 256 mb...

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

• Avalaxy
Met TurboCache staat er toch?? 8)7

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja, met TurboCache :P
Dus 256MB dedicated grafisch geheugen PLUS tot 256MB shared geheugen indien nodig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 13:29
De aller zwaarste games gaan er niet op werken, maar een potje call of duty 2 ofzo zal er echt wel goed op werken. Ik weet niet wat jij voor spellen bedoeld. noem er is een paar

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Over het algemeen worden mobiele grafische kaarten met TurboCache en HyperMemory nogal onderschat denk ik. Vergeet niet dat de resolutie op de meeste laptops ook niet enorm is, een 15,4" scherm heeft vaak 1280x800.
Verder hebben veel mensen de neiging om alleen naar de toevoeging TurboCache of HyperMemory te kijken, maar deze grafische kaarten hebben altijd ook dedicated grafisch geheugen, waar men dan overheen leest. Het dynamische gebruik van extra werkgeheugen is een toevoeging daarop.
Een grafische kaart met 256MB dedicated geheugen wordt echt niet opeens een slechte kaart doordat er ook nog HyperMemory of TurboCache wordt toegepast.

Wat wel kan meespelen is dat de totale prestaties van het apparaat dalen doordat er een deel van het werkgeheugen wordt aangesproken bij grafisch zware toepassingen. Hiervan merk je dan alleen iets als die toepassing (lees: de game) zelf dat geheugen nodig heeft. Met 2GB aan RAM zul je daar niet snel tegenaan lopen.

Ik heb zelf een laptop gehad met een X1400 met 128MB plus tot 256MB HyperMemory (dus tot 384MB totaal grafisch geheugen) en daarmee kon ik toen ook alle recente games goed spelen. Ook al las ik overal dat het een uitermate slechte kaart was, vooral door het HyperMemory. Ik haalde er in ieder geval veel betere prestaties uit dan uit de GF6600 in m'n toenmalige workstation.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Avalaxy
Ok, ik verontschuldig me :) Maar ik denk dat de kaart niet beter dan een 7600GS zal presteren, wat naar mijn mening een niet al te beste kaart is om te games (vooral nieuwe games niet). En ja, ik heb zelf ervaring met deze kaart.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 12:16
die turbochache is wel "handig" want ik zou het toch niet zomaar merken als ik 2gb heb

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-07 15:57
ik zou toch de 7600GS of GT nemen als ik jou was.
turbocache stelt echt niets voor.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Turbocache/Hypermemory is een vreselijke marketinguitvinding. Er is een grote groep consumenten die geloven dat de snelheid van een grafische kaart afhankelijk van het aantal MB's is. De systeemeisen op gamedozen en andere dingen doen lekker hieraan mee, bv systeemeisen van Vista, waar men over 32MB of 128MB grafische kaarten spreekt.

De grafische kaarten industrie plakt steeds meer en meer geheugen op hun kaarten, bv GeForce 4 MX 32MB, daarna GeForce 4 MX 64MB en niet veel later zag je dezelfde kaart met een nieuw etiket: GeForce MX4000 met 128MB ram. Om nog meer geheugen op grafische kaarten te smijten, zit men het shared-geheugen van onboard-graphics op grafische kaarten toe te passen. In de ouwe tijd was SDRAM aan de trage kant om de grafische kaarten te voederen, terwijl huidige systemen regelmatig serieuze overkill aan geheugenbandbreedte tov wat de processor kan slikken. Deze overkill kan naar de grafische kaart geredirect worden. Zo kan men met shared-geheugen het aantal MB's uprampen naar 256MB, 384MB, 512MB, 768MB en elk ander groot getal. De consument denkt zijn grafische kaart megasnel moet zijn met zo'n groot getal, alsof dat een auto sneller zou rijden als je 4 uitlaten erop monteert? Het is vrij duidelijk waarom vele tweakers TurboCache/Hypermemory een vreselijke uitvinding vinden.

Bij grafische kaarten gaat het nog altijd over de GPU, de grafische chip moet snel draaien en de verbinding naar het geheugen moet goed zijn. De gemakkelijkse methode om grafische kaarten te vergelijken is de specs-tabellen opzoeken en rauwe performance vergelijken. Je kan reviews/benchmarks erbij nemen om reallife-performance te vergelijken.

Verwijderd

Naar aanleiding van deze discussie heb ik een vraagje. Is het mogelijk om turbocache uit te zetten zodat de grafische kaart geen geheugen meer snoept?
Pagina: 1