Tussen twee SATA300 schijven schakelen

Pagina: 1
Acties:

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-02 15:31
Ik be van plan om binnenkort een vista licentie aan te schaffen maar wil ook nog niet van m'n xp af.
Nu wil ik ze allebij op een apparte schijf installeren.
Met swaps racks zou ik kunnen switches tussen de schijven maar dit wil ik liever niet.
Is het dus mogelijk om te switches doormiddel van een schakelaar?

Misschien zoiets:

1 sata kabel in mobo --> Schakelaar waar de 2 schijven aan hangen.
Aan de stand van de schakelaar wordt bepaalt welke schijf er kan worden benaderd.

Is er zoiets mogelijk?

Wil liever niet dat ik mijn xp schijf kan benaderen als ik vista draai of andersom.

Heb gezocht op GOT en GOOGLE maar kan niet echt wat vinden. Voornamelijk alleen met IDE schijven maar die heb ik dus niet.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

het zal vast kunnen als je maar een meerpolig schakelaar gebruikt en er af blijft als de pc al draait :) ik weet eigenlijk niet hoeveel draden er door een sata kabel lopen...... Maarre is een bootmanager geen betere oplossing ?? okz je kan dan onderling de schijven benaderen maar wat is daar het probleem van ?

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 16:29
hah je kunt gewoon vista over xp gooien dan maakt vista een mapje old.widows aan en daar gooit hij je xp installatie in en als je dan boot kun je kiezen tussen vista en xp

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:44
jeroentjeh schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:16:
hah je kunt gewoon vista over xp gooien dan maakt vista een mapje old.widows aan en daar gooit hij je xp installatie in en als je dan boot kun je kiezen tussen vista en xp
Maar hij wil niet bij de data van het ongebruikte OS kunnen komen!

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:28
XP > SATA aansluiting van Vista schijf loshalen?
Vista > SATA aansluiting van XP loshalen?

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 16:29
crap

Verwijderd

Als je nu twee swap-racks neemt, dan kun je uitschakelen welke je niet nodig hebt, bios pakt toch de 1e schijfie die hij ziet.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Misschien opzoek gaan naar een goede bootmanager? Eerder had je bijvoorbeeld BootMagic (mee geleverd bij PartitionMagic). Hierin kon je altijd andere systeem partities op "hidden" zetten voor een ander OS, zodat de data van een andere systeem partitie niet zichtbaar was/is voor het OS waarmee je op dat moment werkt. In een simpel menu wat direct na het BIOS check volgt kun je dan het OS keizen welke je wilt laten opstarten. Je kun ook altij een default OS aangeven en een timer laten aflopen, wanneer deze is afgeteld dan werd/wordt het default OS geladen.

[ Voor 27% gewijzigd door _Dune_ op 12-02-2007 00:14 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1