laptop kan games niet spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-12-2025

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
ik heb een nieuwe laptop aangeschafd. Ik speelde op mijn pc Flyff en ik hoopte dat het ook op mijn laptop kon. Ik wist dat het krap zou worden en het lukte dus ook niet.

Toen zag ik een topic over Scions of Fate. Ik keek naar de minimum systeemeisen en zag dat mijn laptop hier wel aan voldeed. Toch als ik het spel opstarte en hij 'de wereld' aan het laden was kreeg ik een blauw scherm met een 1 of andere foutmelding. Deze foutmelding kreeg ik ook bij Flyff.

Temps:

ik kan niet zien wat de temp van mijn vga kaart is, waarschijnlijk zit er geen sensor in. Mijn cpu is nu 58 graden, de hdd is 37 dat is het enige dat ik kan zien

Ik heb gisteravond wel knight online kunnen spelen maar vanochtend ineens niet meer gaf hij weer zo'n blauw scherm.

Systeemeisen Flyff

Systeem Standaard Systeem Aanbevolen Systeem
CPU PentiumIII 800MHZ PentiumIII 1GHZ
RAM 128MB 256MB
VGA Geforce 2mx 200 Geforce 3 Ti 200

dit zijn de eisen van flyff. De eisen van knight online en Scions of Fate zijn nog veel lager. Zoals je kunt zien voldoet mijn laptop dus aan de cpu eis en de ram eis. Alleen weet ik niet of mijn vga ook voldoet. Ik heb geen flauw idee hoe een gforce 2 mx 200 presteert.

De vraag is nu dus: Hoe kan het dat mijn laptop deze spel niet kan spelen?

Specs:

Acer Aspire 1642ZWLMI
Intel Pentium M 735A 1.7Ghz
512Mb DDR2 geheugen
Intel Graphics Media Accelerator 900

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en de laptop maakt ook gebruik van DirectX 9.0c

Dit staat er in de foutmelding:

Er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijruimte beschikbaar is, schakel stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier vor een eventuele BIOS-update. Schakel BIOS-geheugenopties zoals Caching of Shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op.

Druk vervolgens F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Technische informatie:

*** STOP: 0x0000008E (0xC000093, 0xAA454EC3, 0xA81A4FF8, 0x0000000)

*** RtKHDAnd.sys - Address AA454EC3 base at AA3C0000, Date stamp 437C351F

Bezig met het starten van de fysieke geheugendump.
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hulp.

Dit is wat er op het blauwe scherm stond.

Ik heb voldoende schijfruimte en ik heb volgens mij de nieuwste drivers.

iRacing

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Is het niet Rtkhdaud.sys? Want die file die jij aanhaalt wordt niet eens herkend door Google?

Welke verssie van Windows heb je trouwens? XP/Vista? Als je XP draait, welke ServicePack heb je dan?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

De intel 900 graphische chip is echt helemaal niets. Alleen bedoelt om je desktop weer te geven en een divxje te laten zien, meer niet. Niet gemaakt om te gamen. Maar een blauw scherm geven vind ik wel raar. Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar dat aan zou kunnen liggen. Je hebt dus ook weinig aan mijn reply :)

Verwijderd

probeer de drivers van je geluidskaart eens up te daten...het lijkt dat het het proces Rtkhdaud van Realtek de boel niet helemaal goed op een rijtje heeft

http://www.realtek.com.tw/downloads/ linkje :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 16:40 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:45

Onbekend

...

Na een kleine speurtocht op google:

http://kadaitcha.cx/stop_err.html#0x0000008E

Mogelijke oorzaak: Hardware, drivers of BIOS incompatible.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
klopt ik had dat verkeerd het is Rtkhdaud.sys

ik zal even proberen geluidsdrivers te updaten

de vga kaart mag dan niets zijn maar ik ken iemand die speelt ook op een laptop en die kan het wel weer geven en van die grafische kaart heb ik ook nog nooit gehoord.

Daarbij komt nog dat ik eerst wel knight online kon spelen en nu ineens niet meer.

ik draai XP met SP2 volgens mij.

@ ook onbekend

daar was ik ook al achter dat het 1 van die was want dat stond ook op het blauwe scherm (tenminste dat haalde ik eruit). Maar ik weet niet wat ik er tegen kan doen. Ook op de link die je gaf wordt ik niet veel wijzer maar ik waardeer het dat je bent wezen zoeken _/-\o_

drivers geupdate.. helpt niets

[ Voor 33% gewijzigd door Wes46 op 11-02-2007 17:41 ]

iRacing

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Wes46 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:45:
de vga kaart mag dan niets zijn maar ik ken iemand die speelt ook op een laptop en die kan het wel weer geven en van die grafische kaart heb ik ook nog nooit gehoord.
Dat jij nog nooit van die grafische kaart heb gehoord maakt het nog niet dat jou videokaart hetzelfde als diegene is en wie zegt dat die videokaart niet gewoon beter dan jouwe is? En dat diegene ook op een laptop speelt, heeft ook niks met jou systeem te maken? Ik heb thuis ook een GMA 900, kan ik die dan vergelijken met mijn X1600? Nee dus.

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
dat snap ik wel en ik dacht al er zal wel iemand komen die daar even commentaar op komt leveren.

CPU: Mobile Intel Pentium M 725, 1600 MHz (16 x 100)
Moederbord: Dell Inspiron 510m
Geheugen: 252 drr
Videokaart Intel 82852GM(E)/82855GM(E) GMCH - Integrated Graphics Controller [A-2]
Harde schijf: FUJITSU MHT2060AH (55 GB)

Dit is zijn laptop, of is zijn kaart veel beter dan die van mij? ik weet het namelijk niet

http://support.intel.com/...tel915gm/sb/CS-020153.htm

kijk hier is. dit moet een lijst zijn van mij vga kaart welke spellen die zou moeten kunnen spelen, wel is waar niet hoge fps maar het moet wel draaien. Dan kan ik me niet voorstellen dat een spel zoals flyff niet gespeeld kan worden :?

[ Voor 30% gewijzigd door Wes46 op 11-02-2007 18:51 ]

iRacing

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
Ik las hier is rond op het forum en zag dat sommigen met deze videokaart zelfs GTA SA konden spelen. Zelfs op 1280x960. Dus dan snap ik niet wat er aan de hand is bij mij. Dan zou ik toch makkelijk flyff, scions of fate, of knight online moeten kunnen spelen?

iRacing

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-01 11:19

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja tuurlijk, maar heb je nu al gedaan wat er hier is gesuggereerd? Je Realtek audio drivers bijwerken, want daar loopt je applicatie blijkbaar op vast.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
jah als je goed gekeken had had je gezien dat ik 3 posts naar boven mijn post geedit had dat dit niets uitmaakte. of ik heb de goede drivers niet geinstalleerd. ik heb die nieuwe die ook op de homepage van tweakers stonden geinstald of werden die niet bedoelt?

iRacing

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-01 16:02
Acer driver pagina voor - als het goed is - jouw laptop.

Download en installeer hier in ieder geval:
  • RealTek Audio Driver 5.10.0.5191
  • Intel Chipset Driver 6.3.0.1007
  • Realtek LAN Driver 5.635.0923.2005
  • Intel VGA Driver 6.14.10.4363
Daarnaast zou je kunnen proberen om een BIOS upgrade te doen. Pas hier wel mee op, doe je dit verkeerd dan heb je namelijk een echt dood systeem en dan moet je hem op sturen naar Acer.

Verder veel succes ermee !

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-01 11:19

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wes46 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:55:
jah als je goed gekeken had had je gezien dat ik 3 posts naar boven mijn post geedit had dat dit niets uitmaakte. of ik heb de goede drivers niet geinstalleerd. ik heb die nieuwe die ook op de homepage van tweakers stonden geinstald of werden die niet bedoelt?
De Realtek drivers op de Tweakers frontpage zijn voor de AC97 chips. Jij hebt (zo maak ik tenminste uit de naam van het bestand op) een HDA chip. Dus je moet op de Realtek site ff naar de HDA drivers zoeken. (Ik geloof dat er een linkje op de homepage van Realtek.com.tw staat.)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
ik heb de 4 drivers geinstalleerd. Het hielp niet. Ik krijg nog steeds de foutmelding :?

iRacing

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
Er lopen verschillende topics over dit probleem
http://www.amilo-forum.de...ltimedia-Anwendungen.html
dit is er een van het heeft idd te maken met geluid van realtek op notebooks....
het kan evt. ook nog een virus zijn.
succes!

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
wooley schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:43:
Er lopen verschillende topics over dit probleem
http://www.amilo-forum.de...ltimedia-Anwendungen.html
dit is er een van het heeft idd te maken met geluid van realtek op notebooks....
het kan evt. ook nog een virus zijn.
succes!
virus lijkt me niet, ik heb een paar dagen terug nog gescand met norton en hij heeft toen niets ontdekt en ook nog niet weer een melding gegeven. Ik kan altijd nog een keer scannen. Ik scan ook even op spyware en dat soort troep.

Wat ik niet begrijp is, de muziek speelt hij wel gewoon af daar heb ik geen problemen mee. Ik kan alle liedjes wel in media player draaien. Je zou toch denken dat dat dan ook niet moet werken :?

EDIT: Gescand op virussen en spyware met norton, zoals ik al vermoedde heeft hij niets kunnen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Wes46 op 12-02-2007 21:28 ]

iRacing

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Wes46 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:46:
Ik las hier is rond op het forum en zag dat sommigen met deze videokaart zelfs GTA SA konden spelen. Zelfs op 1280x960. Dus dan snap ik niet wat er aan de hand is bij mij. Dan zou ik toch makkelijk flyff, scions of fate, of knight online moeten kunnen spelen?
Let op die lijst, klopt niet helemaal. Games als GTA, HL2, RTC etc. draaien wel (normaal, heb zelf getest) maar zoals Sims 2 draaid het wel, maar met 1 fps dus dus niet speelbaar meer. Dus die lijst is nou ook niet helemaal 100 % waar vind ik.

• alex3305
Wes46 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:48:
[...]

virus lijkt me niet, ik heb een paar dagen terug nog gescand met norton en hij heeft toen niets ontdekt en ook nog niet weer een melding gegeven. Ik kan altijd nog een keer scannen. Ik scan ook even op spyware en dat soort troep.

Wat ik niet begrijp is, de muziek speelt hij wel gewoon af daar heb ik geen problemen mee. Ik kan alle liedjes wel in media player draaien. Je zou toch denken dat dat dan ook niet moet werken :?

EDIT: Gescand op virussen en spyware met norton, zoals ik al vermoedde heeft hij niets kunnen vinden.
Scan ook eens met Housecall. Norton is nou niet echt wat je noemt de betrouwbaarste virus/spyware scanner O-)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Of met LiveOneCare, gebruik ik hier ook, werkt perfect!

Zelf denk ik dat het toch bij de audio-drivers moet liggen btw!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
maar ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd van de audio. Dan zou het dat toch niet meer kunnen zijn?

Ik zal ook nog even scannen met de programma's die jullie noemden.

EDIT: ik heb het geluid via apparaatbeheer uitgeschakeld en nu doet hij het wel Wat een waardeloze geluidskaart dus. |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Wes46 op 13-02-2007 12:33 ]

iRacing

• alex3305
Je kunt ook proberen het hardware versnelling niveau van je geluidskaart te veranderen.

Dit kan in XP door naar Configuratiescherm > Geluiden en apparaten (ofzo, zit nu op Engelse Win2000 :P) > Audio > en dan bij de bovenste bijvoorbeeld Geavanceerd klikken > Performence (2e tab) en daar dan hardware versnelling aan of uit zetten.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wes46 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:03:
EDIT: ik heb het geluid via apparaatbeheer uitgeschakeld en nu doet hij het wel Wat een waardeloze geluidskaart dus. |:(
Tsjaa integrated prut! ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1