Hallo, ik heb gisteren de 1901 bios geflashed op mijn computer. maar hij is niet meer stabiel dus ik wil terug naar 1707. Ik heb geen floppy dus dat kan ik niet gebruiken maar ik heb al wel EZ Flash geprobeerd, dat gaat prima maar hij wil maar geen nieuwe bios flashen omdat 1707 ouder is dan het huidige. Je kan ook op een andere manier updaten maar dat werkt alleen als je een corrupte bios hebt. Hoe kan ik nou 1707 erop zetten ?
Probeer eens via de PC de flashen, met de AsusUpdate software van de CD.
Hier ook problemen met 1901 bios. 7600GT geeft geen beeld meer na de bios update. Draai nu tijdelijk op een AX300SE,
.
Is AFUDOS echt de enige optie om een versie terug te gaan?? ik heb ook geen floppy drive meer. of kan deze ook op een usb stick?
-edit-
Nou ben dus nog even bezig geweest, schijnt dat er op de cd van het mobo ook een bios recovery tool zit, die werkt niet. Blijkbaar is mijn bios niet rot genoeg.
Daarnaast is er nog de mogelijkheid om op een flop/usb stick een biosversie te zetten die goed is en die te hernoemen naar P5WDH.ROM en hiermee te booten. Ook dit werkt niet.
Mocht iemand nog tips en/of ideen hebben, graag...
Is AFUDOS echt de enige optie om een versie terug te gaan?? ik heb ook geen floppy drive meer. of kan deze ook op een usb stick?
-edit-
Nou ben dus nog even bezig geweest, schijnt dat er op de cd van het mobo ook een bios recovery tool zit, die werkt niet. Blijkbaar is mijn bios niet rot genoeg.
Daarnaast is er nog de mogelijkheid om op een flop/usb stick een biosversie te zetten die goed is en die te hernoemen naar P5WDH.ROM en hiermee te booten. Ook dit werkt niet.
[ Voor 44% gewijzigd door richard_1st op 11-02-2007 23:08 ]
Zag het al op de frontpage, maar het blijft vreemd dat een andere grafische kaart wel werktrichard_1st schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:28:
Hier ook problemen met 1901 bios. 7600GT geeft geen beeld meer na de bios update. Draai nu tijdelijk op een AX300SE,.
-edit-
Check anders XS eens, daar hebben meer mensen problemen...
Had hetzelfde met mijn mobo tijdje gelee, gewoon bios resetten voordat je update heb geen problemen meer gehad met updaten.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Vanavond maar eens ergens zo'n antieke flop opsnorren en dan inderdaad mbv AFUDOS proberen om 1707 terug te zetten, en dan maar hopen dat m'n 7600GT weer gaat werken, anders mag ie denk ik RMA. In ieder geval bedankt voor de tips.. en ik laat nog weten of het iets oplevert.niels88 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:09:
[...]
Zag het al op de frontpage, maar het blijft vreemd dat een andere grafische kaart wel werkt. Maar de bios is alleen te downgraden via AFUDOS, en dus met een floppy
Check anders XS eens, daar hebben meer mensen problemen...
Je kan toch ook gewoon via usb flashen? Goede bios op usb en juiste filename geven. Dan bij booten ALT+F2 indrukken. Of werkt dat ook niet?
Heb nu de 1901 geflashed en gaf in begin na reboot gelijk - CMOS Checksum Bad
Eenmaal in de bios weer de instellingen goed gezet ging het weer goed.
www.tradealliance.nl
Verwijderd
In de Asus BIOS update tool zit ergens in een menu een optie om ook een ouder BIOS te kunnen flashen. Standaard staat dit uitgeschakeld. Daar ook al naar gekeken, of werkt dat niet?
Zojuist ook me BIOS geupdate van BIOS versie 1707 naar 1901, en hetzelfde probleem.Ridge schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:17:
Heb nu de 1901 geflashed en gaf in begin na reboot gelijk - CMOS Checksum Bad![]()
De PC heeft zichzelf daarna ook alweer een keer reboot, terwijl hij dat voorheen nog nooit heeft gedaan.
Update: De PC heeft zichzelf nu al totaal drie keer opnieuw geboot.
Ik ga nu een floppy maken met AFUDOS217 en BIOS 1707, als het nog een keer gebeurt, gaat meteen BIOS 1707 erop.
[ Voor 21% gewijzigd door Jumpman op 14-02-2007 15:09 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nou na twee avonden klooien toch wat verder gekomen.
Gisteren nog een floppy geprobeerd met AFUDOS en oude bios versie, maar echt lukken wilde dat niet.
Daarna maar eens op een andere schijf windows installatie gestart met mn 7600GT, ging goed!
7600GT erin gelaten, originele schijf weer aangesloten, geen beeld, zelfde melding.
Gekke ingeving, eens kijken wat system restore doet, nou dat was een foute ingeving, systeem deed helemaal niets meer.
originele schijf aangesloten, 7600GT erin, nieuwe installatie, ging goed! yippie, windows ff checken via Genuine updaten naar Vista, ook nog steeds goed. Yeeh.
updates gedaan, paar keer rebooten, weer mis. geen beeld. Ati kaart geprobeerd, ook niets! huh wat nu....
ah, korte ingeving, 7600 GT erin, branden van m'n voeding gehaald, booten, en ja hoor er is weer beeld!!
Wat kan dit nu zijn, is toch raar lijkt me zo.
system specs:
Asus P5W DH Deluxe
Intel E6600 Core2Duo
2gb Corsair geheugen (2x1gb)
250GB Sata Seagate Hd
Samsung Sata brander
Gigabyte Nvidia 7600GT (Silent Pipe 2)
En dit alles op een:
Enermax Liberty 500W Voeding
heb naast dit geen andere uitbreidingskaarten in mijn systeem.
op usb aangesloten toetsenbord, muis webcam en externe HD (incl externe voeding)
Wie heeft er nog een idee, was al bijna teruggegaan met mn videokaart maar het lijkt nu toch ergens anders op.
En dit alles nadat ik een simpele biosupdate heb gedaan!
Gisteren nog een floppy geprobeerd met AFUDOS en oude bios versie, maar echt lukken wilde dat niet.
Daarna maar eens op een andere schijf windows installatie gestart met mn 7600GT, ging goed!
7600GT erin gelaten, originele schijf weer aangesloten, geen beeld, zelfde melding.
Gekke ingeving, eens kijken wat system restore doet, nou dat was een foute ingeving, systeem deed helemaal niets meer.
originele schijf aangesloten, 7600GT erin, nieuwe installatie, ging goed! yippie, windows ff checken via Genuine updaten naar Vista, ook nog steeds goed. Yeeh.
updates gedaan, paar keer rebooten, weer mis. geen beeld. Ati kaart geprobeerd, ook niets! huh wat nu....
ah, korte ingeving, 7600 GT erin, branden van m'n voeding gehaald, booten, en ja hoor er is weer beeld!!
Wat kan dit nu zijn, is toch raar lijkt me zo.
system specs:
Asus P5W DH Deluxe
Intel E6600 Core2Duo
2gb Corsair geheugen (2x1gb)
250GB Sata Seagate Hd
Samsung Sata brander
Gigabyte Nvidia 7600GT (Silent Pipe 2)
En dit alles op een:
Enermax Liberty 500W Voeding
heb naast dit geen andere uitbreidingskaarten in mijn systeem.
op usb aangesloten toetsenbord, muis webcam en externe HD (incl externe voeding)
Wie heeft er nog een idee, was al bijna teruggegaan met mn videokaart maar het lijkt nu toch ergens anders op.
En dit alles nadat ik een simpele biosupdate heb gedaan!
Ik heb gisteren nog een keer me BIOS gereset, en alles opnieuw ingesteld. Ik heb nu geen problemen meer.Jumpman schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:41:
[...]
Zojuist ook me BIOS geupdate van BIOS versie 1707 naar 1901, en hetzelfde probleem.
De PC heeft zichzelf daarna ook alweer een keer reboot, terwijl hij dat voorheen nog nooit heeft gedaan.
Update: De PC heeft zichzelf nu al totaal drie keer opnieuw geboot.
Ik ga nu een floppy maken met AFUDOS217 en BIOS 1707, als het nog een keer gebeurt, gaat meteen BIOS 1707 erop.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Is het mogelijk dat mijn pc nu met de nieuwe bios een probleem heeft met de afhandeling van voltages oid?
Hij draait nu namelijk gewoon stabiel, maar wel zonder m'n brander eraan, zodra ik deze aansluit heb ik geen beeld meer.
Hij draait nu namelijk gewoon stabiel, maar wel zonder m'n brander eraan, zodra ik deze aansluit heb ik geen beeld meer.
Heb nog steeds die bios, maar ik heb hem stabiel gekregen. 1901 overklockt erg goed
.
Verwijderd
Ik heb een MSI P965 platinum en ik heb ondertussen het BIOS al 2 x geupdatet sinds ik hem gekocht heb. Ik kreeg deze melding ook .Ridge schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:17:
Heb nu de 1901 geflashed en gaf in begin na reboot gelijk - CMOS Checksum Bad
Het is normaal dat hij die melding geeft, want je hebt namelijk je bios overschreven.
Je moet gewoon de default instellingen laten laden als je deze melding krijgt. Normaal zou je deze optie moeten zien na die melding. Als je daarvoor kiest, zou je geen problemen moeten hebben.
Wel niet vergeten de zaken terug op orde te stellen nadat je de default settings hebt laten laden!
Heeft iemand al de nieuwe beta bios versie 2004 gedaan?
Kan op de site niet echt terug vinden wat de updates zijn.
Kan op de site niet echt terug vinden wat de updates zijn.
http://files.aoaforums.com/D313-Conroe.html
En hier staat ook 'n 2001. Ik heb veel zin om 'm te proberen maar ga eerst nog wat zoeken naar ervaringen ermee (remembering de 1901 probs)
En hier staat ook 'n 2001. Ik heb veel zin om 'm te proberen maar ga eerst nog wat zoeken naar ervaringen ermee (remembering de 1901 probs)
Das ook de reden dat ik het vraag, ik had die 2004 op de site van Asus gezien.Church of Noise schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:18:
Die 2001 kende ik nog niet.
2001 draait hier zonder probs, nog maar 1x opgestart dus kan nog niet veel zeggen.
Heb je die gefashed onder Vista of XP, had begrepen dat het Asus update progje niet goed werkt onder Vista 64Church of Noise schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:09:
2001 draait hier zonder probs, nog maar 1x opgestart dus kan nog niet veel zeggen.
Geflasht in de BIOS zelf!
Ik loop liever geen risico's (heb al 's wat probs gehad met 't ASUS proggie onder XP)
Ik loop liever geen risico's (heb al 's wat probs gehad met 't ASUS proggie onder XP)
Ik heb 2004 inmiddels anderhalve week draaien en mijn PC is retestabiel geworden. Geen freezes en blauwe schermen meer. Draai nu 3,3GHz (9*367) met Team XTreem 1GB op 5866 (1:1). 1901 is inderdaad nogal brak volgens mij.Church of Noise schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:18:
[ Voor 5% gewijzigd door BamSlam_ op 03-04-2007 09:37 ]
ik heb hier nog steeds prblemen en 2004 lost niets op! Kan geen enkel IDE apparaat vinden bij mij al tal van kabels geprobeerd. Nu nog zoeken hoe ik de oude bios er terug opkrijgBamSlam_ schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:20:
[...]
Ik heb 2004 inmiddels anderhalve week draaien en mijn PC is retestabiel geworden. Geen freezes en blauwe schermen meer. Draai nu 3,3GHz (9*367) met Team XTreem 1GB op 5866 (1:1). 1901 is inderdaad nogal brak volgens mij.
Klinkt mij meer als een hardwareprobleem in m'n oren.. heb je nog garantie op die moederplank?IceBlue schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:31:
[...]
ik heb hier nog steeds prblemen en 2004 lost niets op! Kan geen enkel IDE apparaat vinden bij mij al tal van kabels geprobeerd. Nu nog zoeken hoe ik de oude bios er terug opkrijg.
Ouwe
graag in de sloot laten liggen...
Enige reden om een oude topic omhoog te schoppen is als je iets wilt toevoegen wat voor anderen nuttig is (bijvoorbeeld een oplossing voor een oud probleem, of nieuwe inzichten nav nieuwe software/hardware). "Ik heb hier nog last van" is geen voor anderen nuttige opmerking.
Enige reden om een oude topic omhoog te schoppen is als je iets wilt toevoegen wat voor anderen nuttig is (bijvoorbeeld een oplossing voor een oud probleem, of nieuwe inzichten nav nieuwe software/hardware). "Ik heb hier nog last van" is geen voor anderen nuttige opmerking.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()