Ik heb een laptop waarvan de bodemplaat vastzit met een serie kruiskopschroefjes. Eén ervan heeft een kapotgedraaid kruis en is dus niet meer los te draaien.
Hierdoor kan ik geen geheugenupgrade doen of een mini-PCI-kaartje installeren. Wie heeft er een truuk om die laatste schroef toch los te krijgen? Bij voorbaat dank!!!
kapot boren?
[ Voor 25% gewijzigd door Hellsystem op 11-02-2007 16:09 ]
Kapotgedraad kruis?
, dat kan je de volgende keer maar beter anders omschrijven.
Want je kan doen is voorzichtig met een klein boortje het schroefje kapotdraaien, nadeel is dat dan wel het schroefdraad in de plastic behuizing blijft zitten...
Want je kan doen is voorzichtig met een klein boortje het schroefje kapotdraaien, nadeel is dat dan wel het schroefdraad in de plastic behuizing blijft zitten...
hoe diep zit hij in de behuizing?
als hij aan de oppervlakte zit kan je met een dremel of zo en een slijpschijfje een nieuwe gleuf maken om een schroevendraaier in te zetten.
als hij aan de oppervlakte zit kan je met een dremel of zo en een slijpschijfje een nieuwe gleuf maken om een schroevendraaier in te zetten.
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
1. Uitboren, let wel op dat er niet toevallig onder dat schroefje een onderdeel van de laptop zit.
2. Heel wat groffer geweld. Slijp een nieuw gleufje in de schroef, zodat je met een platte schroevendraaier hem gewoon los kunt draaien.
3. Nog gevaarlijker (voor je hdd). Met een hele sterke magneet proberen het schroefje te laten draaien (ik geef je weinig kans)
4. Lijm een stokje op de schroef vast... wacht tot het droog is en draaien maar
dat zijn genoeg mogelijkheden denk ik.
2. Heel wat groffer geweld. Slijp een nieuw gleufje in de schroef, zodat je met een platte schroevendraaier hem gewoon los kunt draaien.
3. Nog gevaarlijker (voor je hdd). Met een hele sterke magneet proberen het schroefje te laten draaien (ik geef je weinig kans)
Voorzichtig doorboren met een klein boortje op je dremel of iets dergelijks.
Een iets heftigere manier : je neemt een tork (of hoe je da schrijft) , die klop je in je schroefje en daarna draai je met je tork het schroefje eruit.
Een iets heftigere manier : je neemt een tork (of hoe je da schrijft) , die klop je in je schroefje en daarna draai je met je tork het schroefje eruit.
[ Voor 50% gewijzigd door ibfranky op 11-02-2007 16:11 ]
heb je wel een heeeeeeeeeeeeeeeele sterke magneet nodig + heeeeeeeeeeeeeeeeele sterke lijm......Aloys schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:10:
2-componenten epoxy ownt
dat van torx zou misschien ook wel kunnen
[ Voor 4% gewijzigd door maarud op 11-02-2007 16:12 ]
5. In plaats van het schroefje los te maken, haal je het ding los waar het in zit. 
Maar...inderdaad een rot probleem...kapot boren is zo'n beetje de enige werkende oplossing...
Maar...inderdaad een rot probleem...kapot boren is zo'n beetje de enige werkende oplossing...
neem een nagel zet die op een hoek van het schroefje waar je grip hebt, en sla dan lichtjes met een hamer op de nagel om de schroef zo aant draaien te krijgen. Is nog het minst destructief denk ik!
met wat secondenlijm er een plaatje aan vast maken(wel lang laten drogen, minstens een dag!), en daaraan mee los draaien. er zijn ook speciale boortjes waarmee je de andere kant op draai, zodat als je boortje gaat happen, je je schoerfje eruit draai
Als het een schroef is met een ronde kop werkt dit niet maar met schroef met hoekige kop wel, je neemt een klein tangetje en draai zo de schroef los.
Voorbeeld tang
Voorbeeld tang
Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!
Wauw, wat een enorm aantal reacties in zo'n korte tijd, bedankt!!
Uitboren wordt te gevaarlijk, er zitten namelijk allemaal onderdelen onder. Ik denk dat ik eerst maar eens de tip van een stokje eroplijmen en dan los proberen te draaien ga proberen.
Nogmaals dank!!
Uitboren wordt te gevaarlijk, er zitten namelijk allemaal onderdelen onder. Ik denk dat ik eerst maar eens de tip van een stokje eroplijmen en dan los proberen te draaien ga proberen.
Nogmaals dank!!
Lijm breekt af. Gewoon met een tangetje langzaam rond draaien. Lukt praktisch altijd. Als ie niet pakt, met een vijltje 2 kanten iets bijvijlen zodat je 2 platte stukken hebt zodat het tangetje wat meer grip heeft.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Pak een dremel, slijp een sleuf in de schroefkop en pak vervolgens een dikke platte schroevendraaier om de schroef los te krijgen. Dit werkt beter dan uitboren of lijmen.
Schroef Grip van Bison
Gelei met diamantharde deeltjes voor het geven van grip bij montage en demontage van schroeven.
Toepassingsgebied
Verbetert de grip van schroeven, zodat deze eenvoudiger los of extra vast aan te draaien zijn. Ook geschikt voor het eenvoudiger uitdraaien van beschadigde schroefkoppen. Geschikt voor alle soorten schroeven en (elektrische) schroevendraaiers. Verder geeft het meer grip bij het monteren en demonteren van bouten of moeren. Indien Schroef Grip wordt aangebracht op de schroefkop, voordat er ge(de)monteerd wordt, heeft het een preventieve werking tegen het uitslijten van de schroefkop.
Eigenschappen
* Werkt onmiddellijk
* Vlekt niet
* Geschikt voor alle soorten schroeven, bouten of moeren
Mag je er wel bij vermelden dat zo'n ding in Nederland een spijker heet, of een draadnagel.gerre22 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:12:
neem een nagel zet die op een hoek van het schroefje waar je grip hebt, en sla dan lichtjes met een hamer op de nagel om de schroef zo aant draaien te krijgen. Is nog het minst destructief denk ik!
Nederlanders hebben nagels aan hun vingers en tenen. Dat maakt je methode vrij destructief
Uitboren is een kunst, maar werkt perfect. Mgoed, ik eb dan ook geleerd dat hamer en boormachine de belangrijkste stukken gereedschap zijn als het om computers gaat
Pagina: 1