Nieuwe harde schijf verkeerd in BIOS

Pagina: 1
Acties:

• GOLDENBOY
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 16:49
Hoi,

ik heb hier een gloednieuwe harde schijf (Samsung HM120JC van 120 Gb) in een 2 jaar oude Sony Vaio (model PCG-K115Z) notebook gestopt en deze wordt verkeerd herkend in het BIOS (vermelding achter de naam met allerlei uitroeptekens..).

Hierdoor kan ik de notebook niet opstarten.

Nochtans werkt de harde schijf prima in andere notebooks, waar ik deze voordien had geformatteerd en gepartioneerd. Ook in een USB-behuizing als externe harde schijf wordt hij door Windows herkend op andere computers.

De notebook heeft ook de al sinds enige tijd de nieuwste BIOS van Sony.

Hoe kan dit euvel opgelost worden, zonder gebruik te maken van de dure service van Sony ? :(

Helaas hebben de Tweakers me niet geholpen..

Ik denk dat ik met de notebook maar eens langs een technieker ga van de computerwinkel, want ondertussen heb ik nog steeds geen antwoord ontvangen omtrent deze case van Sony (zeer lauwe service dus) ;(

[ Voor 16% gewijzigd door GOLDENBOY op 14-02-2007 22:56 . Reden: wachten duurt te lang ]

• GOLDENBOY
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 16:49
Ik heb uiteindelijk besloten om een gloednieuwe notebook te kopen, aangezien de herstellingskost volgens Sony zou oplopen tot 600 € (volledige vervanging moederbord is hun uitleg..).

Aangezien dit de moeite niet waard is en mits opleg van wat geld, heb ik nu terug een foutloos werkend toestel, van Packard Bell, waar ik prima tevreden van ben.

Op dit topic mag dus een slotje !

PS : Moest er trouwens iemand interesse hebben in deze Sony Vaio PCG-K115Z notebook (die enkel een probleem heeft met de i/o verbinding van de harde schijf naar het moederbord dus) ?? Ik veronderstel dat een Handige Harry dit allicht wel kan fixen ?
Elk aannemelijk aanbod wordt in overweging genomen.. 8)