Toon posts:

[ms sql 2000] database knalt eruit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb met java een applicatie ontwikkeld en die maakt gebruik van ms sql server 2000.
mijn applicatie doet aardig wat select en insert queries naar de Database en de eerste paar gaan goed en opeens stopt ie, dan krijg ik de foutmelding:
[Microsoft][SQLServer 2000 Driver for JDBC]Error establishing socket
ik had daarvoor minder database queries tegelijk en toen ging het prima.
ik heb al op internet gezocht en ik denk dat het een buffer overflow error is maar weet het niet zeker.
ik heb al service pack 4 van ms sql server 2000 dus daar zit het probleem ook niet denk ik.
de ms sql server 2000 draait op een win 2000 server in hetzelfde netwerk, dus snelheid moet geen probleem zijn lijkt mij. weet iemand wat het probleem kan zijn ?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 19:51

Robtimus

me Robtimus no like you

Maak je per query een connectie, of gebruik je 1 connectie die je daarna voor meerdere queries gebruikt?
En over hoeveel queries hebben we het? Tientallen? Honderden? Binnen hoeveel tijd?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Check ook even of je de laatste JDBC driver hebt voor sqlserver, er zijn verschillende revisies geweest. Ik denk overigens dat het een pool exhaustion is, dus dat je connection pooling niet gebruikt wordt.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Met EfBe, maar ik denk dat je eerder eens in je code moet gaan kijken of je je connecties wel altijd afsluit (ook wanneer er exceptions optreden) voordat ik het probleem bij de jdbc driver zou zoeken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
IceManX schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:43:
Maak je per query een connectie, of gebruik je 1 connectie die je daarna voor meerdere queries gebruikt?
En over hoeveel queries hebben we het? Tientallen? Honderden? Binnen hoeveel tijd?
ik gebruik 1 connectie voor meerdere queries. Ik heb een paar testen gedaan en het blijkt dat ms sql 2000 na 12 insert queries er mee uitschijt, dan is de buffer vol denk ik. 1 query bestaat uit 6 attributen, 3 strings van 4 karakters en 3 integers van 2/3 karakters, niks bijzonders.
Ik vind dit zeer slecht, ik heb het probleem opgelost door na elke 3 queries een thread.sleep te doen van 25 miliseconden zodat ms sql zijn buffer kan legen en de queries verwerken en daarmee loopt ie als een zonnetje

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb ontdekt dat als je de insert querie met een stored procedure doet dat het ook flink scheelt, op 100 queries scheelt dat 6 seconden maar liefst, gaat stored procedure 3 x zo snel als gewone insert query

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:37:
Met EfBe, maar ik denk dat je eerder eens in je code moet gaan kijken of je je connecties wel altijd afsluit (ook wanneer er exceptions optreden) voordat ik het probleem bij de jdbc driver zou zoeken.
ja daar zocht ik het ook al in, heb zoveel mogelijk overal de verbinding geclosed.
Pagina: 1