Corrupte ISO

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Een gedeelte van mijn hele DVD verzameling stond, voltooid verleden tijd, op mijn Lacie D2 500GB. Helaas heeft de controller het begeven. Ik heb de 2 WD 250GB HDs er uitgehaald (IDE verdorie) en in m'n systeem gestoken. Lacie maakt op één of andere manier 1 partitie van 500GB van die harde schijven, maar het is geen RAID tot zover ik het begrijp. Ik heb de data in ieder geval kunnen recupereren via GetDataBack, maar een aantal van de DVDs (6) werken niet meer. Als ik ze open in IsoBuster krijg ik 1 track van 4.5GB te zien. Ik denk zelf dat de TOC gesneuveld is bij het recupereren. Noch IsoBuster, noch MagicIso, noch CDMage herkennen de ISO. Weet iemand nog software dat me zou kunnen helpen? Vooral Le Père Noël est une Ordure (de ultieme anti-kerstfilm uit 1982) zou ik graag recupereren. Anders moet ik 'm opnieuw kopen.

PS. Voor wie zich afvraagt wat er met de originelen gebeurt is: die zijn het spijtige slachtoffer geworden van de combinatie verhuisdoos en een kater met territoriumdrang (bah).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je al contact gehad met Lacie? Het lijkt me dat corruptie gewoon op de fabrikant verhaald kan worden als constructiefout; en daarmee zijnde hun probleem? Anders is het slimste waarschijnlijk om een nieuwe unit te kopen en de controller-kaart om te wisselen. Ik heb verder geen idee of Lacie iets bijzonders doet met die schijven; maar het lijkt me dat het een standaard RAID1 oplossing is. Heb je de andere schijf toevallig al geprobeerd te recoveren?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Hardewarefabrikanten zijn nooit aansprakelijk voor gegevensverlies. Tot zover ik weet althans. Ik heb wel al contact gehad met Lacie ivm. een herstelling ooit (ik heb 'n winkel). Een klant had hetzelfde probleem met een 250GB (1HD), waarvan ik de data gemakkelijk kon recupereren. Alleen vervalt de garantie als ik dat toestel open doe. Lacie gaf de keuze: ofwel garantie ofwel data. Lacie is, net zoals de meeste fabrikanten, allesbehalve klantvriendelijk.

Elk databestand werd blijkbaar op één HD geschreven, want de RAID reconstrueren via het programma van Runtime bracht geen soelaas. Vandaar ook dat ik twijfel dat het wel een echte RAID is. Nu, intussen dienen de HDs als interne schijven, dus aan de originele data kan ik sowieso niet meer aan (die is definitief overschreven). Ik zoek nu een programma dat de reeds gerecupereerde ISO kan herstellen.

Wat ik vooral niet snap is dat de 24 andere iso's geen probleem zijn.

[ Voor 60% gewijzigd door YellowOnline op 11-02-2007 15:09 ]

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
*duwtje*

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zou kunnen is dat de partitie gewoon een spanned volume was, waardoor je wel 1 grote disk ziet, maar het niet in een RAID array zit.
Verder kan het natuurlijk zijn dat de controller wat data verkeerd heeft weggeschreven, over de bestaande data heen. Daardoor kan er wat data corrupt zijn, terwijl je een groot deel nog kan redden.