Toon posts:

curl_init() werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn hoster fopen tegenhoudt wil ik met curl werken. Ik werk onder php 4.3. Ik gebruik de curl handleiding van deze pagina maar stuit op de volgende error

Fatal error: Call to undefined function: curl_init()

Terwijl curl_init wel onder php 4.3 zou moeten werken. Wat kan er mis zijn?

<?php

$ch = curl_init();
$timeout = 0; // set to zero for no timeout
curl_setopt ($ch, CURLOPT_URL, $loc);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, $timeout);
$file = curl_exec($ch);
curl_close($ch);

?>

curl_init() werkt niet op 11.02.2007 13:54 wijzig bericht quote bericht
Aangezien mijn hoster fopen tegenhoudt wil ik met curl werken. Ik werk onder php 4.3. Ik gebruik de curl handleiding van deze pagina maar stuit op de volgende error

Fatal error: Call to undefined function: curl_init()

Terwijl curl_init wel onder php 4.3 zou moeten werken. Wat kan er mis zijn?

<?php

$ch = curl_init();
$timeout = 0; // set to zero for no timeout
curl_setopt ($ch, CURLOPT_URL, $loc);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, $timeout);
$file = curl_exec($ch);
curl_close($ch);

?>

ik gebruik curl ook wel eens op een andere manier en dan werkt curl wel:

<?php

$curl = "curl";
$_url="http://www.test.nl";
$data="something";
exec("$curl -k --verbose -d \"$data\" $_url", $result);

?>

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

In order to use PHP's CURL functions you need to install the libcurl package. PHP requires that you use libcurl 7.0.2-beta or higher. In PHP 4.2.3, you will need libcurl version 7.9.0 or higher. From PHP 4.3.0, you will need a libcurl version that's 7.9.8 or higher. PHP 5.0.0 requires a libcurl version 7.10.5 or greater.
Zie PHP: CURL, Client URL Library Functions - Manual
Oftewel, ik denk dat je host niet curl heeft geinstaleert bij php :).
Edit: Dat die andere manier wel werkt komt door dat daar exec -- Execute an external program doet. Zie PHP: exec - Manual
edit:
En zet effe voor de titel [PHP]

[ Voor 18% gewijzigd door ibmos2warp op 11-02-2007 14:27 ]

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

Topicstarter
ibmos2warp schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:23:
[...]

Zie PHP: CURL, Client URL Library Functions - Manual
Oftewel, ik denk dat je host niet curl heeft geinstaleert bij php :).
Edit: Dat die andere manier wel werkt komt door dat daar exec -- Execute an external program doet. Zie PHP: exec - Manual
edit:
En zet effe voor de titel [PHP]
Waarschijnlijk is inderdaad de locatie niet goed dan van de curl lib. Hoe kan ik een soortgelijk functie als die curl_init() uitvoeren met execute?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 14:33 ]

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:33:
[...]
Waarschijnlijk is inderdaad de locatie niet goed dan van de curl lib. Hoe kan ik een soortgelijk functie als die curl_init() uitvoeren met execute?
Ik denk gewoon dat curl niet geinstaleert is met php, dus dat er helemaal geen locatie bestaat.
Ik heb geen id wat een vervanger is voor curl. Fopen, maar dat werkt ook niet.
Bedoel je nou dat die curl met exec ook niet werkt? Dan is er helemaal geen curl geinstaleert, maar als het wel werkt, waarom gebruik je die dan niet?
Pas die titel nou aan...

[ Voor 3% gewijzigd door ibmos2warp op 11-02-2007 14:40 ]

Ik weet alles van niks

Verwijderd

Topicstarter
ibmos2warp schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:40:
[...]

Ik denk gewoon dat curl niet geinstaleert is met php, dus dat er helemaal geen locatie bestaat.
Ik heb geen id wat een vervanger is voor curl. Fopen, maar dat werkt ook niet.
Bedoel je nou dat die curl met exec ook niet werkt? Dan is er helemaal geen curl geinstaleert, maar als het wel werkt, waarom gebruik je die dan niet?
Pas die titel nou aan...
Die met exec werkt wel, maar hij levert niet het resultaat dat ik wens. Op de een of andere manier gaat er iets mis met een xml file inlezen op deze manier. Result is een array. Ik foreach deze array en zet de elementen vervolgens weer in een string. Die string kan ik vervolgens bewerken. Maar op de een of andere manier belandt niet het hele xml bestand in de string ..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 14:48 ]

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:45:
[...]
Die met exec werkt wel, maar hij levert niet het resultaat dat ik wens. Op de een of andere manier gaat er iets mis met een xml file inlezen op deze manier. Result is een array, maar bevat niet het hele bestand. Ik foreacht deze array namelijk en zet het vervolgens weer in een string. Maar op de een of andere manier belandt niet het hele xml bestand in de string ..
En als je geen bewerkingen er op uitvoert, heb je dan wel het hele bestand? Anders moet je sleutelen. Als je xml uit moet lezen waarom maak je dan niet gebruik van PHP: XML Parser Functions - Manual?

[ Voor 5% gewijzigd door ibmos2warp op 11-02-2007 14:49 ]

Ik weet alles van niks

Verwijderd

Topicstarter
ibmos2warp schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:48:
[...]

Ow, dan zal je moeten sleuten. Als je xml uit moet lezen waarom maak je dan niet gebruik van PHP: XML Parser Functions - Manual?
Die is niet onder mijn php niet beschikbaar .. Dus explode ik het bestand. Als ik de string gewoon print onbewerkt, dan is hij niet compleet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 14:50 ]

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:49:
[...]
Die is niet onder mijn php niet beschikbaar .. Dus explode ik het bestand. Als ik de string gewoon print onbewerkt, dan is hij niet compleet.
Is hij wel compleet voor dat je hem explode?

Ik weet alles van niks

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat hij niet de hele url uitvoert die ik met de exec meegeef. Kan het zijn dat hij ergens over kan struikelen bij het inlezen van een url? Er zit een & in de url en tot daar laat hij zien bij POST als ik exec uitvoer. Ziet curl het misschien als post variabelen en moet het om worden gezet naar GET ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 15:00 ]

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:58:
Het lijkt erop dat hij niet de hele url uitvoert die ik met de exec meegeef. Kan het zijn dat hij ergens over kan struikelen bij het inlezen van een url? Er zit een & in de url en tot daar laat hij zien bij POST als ik exec uitvoer. Ziet curl het misschien als post variabelen en moet het om worden gezet naar GET ?
Dat zou kunnen. Je kunt iig niet zo POST variabelen meesturen à la GET. Met curl moet je dat met headers doen. Alleen weet ik niet hoe je dat moet doen met exec.

Ik weet alles van niks

Verwijderd

Topicstarter
ibmos2warp schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:14:
[...]

Dat zou kunnen. Je kunt iig niet zo POST variabelen meesturen à la GET. Met curl moet je dat met headers doen. Alleen weet ik niet hoe je dat moet doen met exec.
Ja dat zal het probleem dan wel zijn. Ik ben al flink gaan googlen maar kan niets vinden over exec curl en GET ..
Pagina: 1