Toon posts:

Wat moet ik nemen? I-Book, laptop of dekstop?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag wat info over wat voor systeem ik zou moeten nemen.

Ik ben eigenlijk op zoek naar iets dat niet duurder is dan 1200 euro. Een i-book zou fantastisch zijn maar ik weet niet of ik dan hetzelfde kan krijgen voor het geld wanneer ik daar een desktop of laptop zou kopen.

Ik gebruik het voornamelijk voor mijn studie (grafische vormgeving) dus daar is een Mac perfect voor. Echter, een pc of laptop voor 1200 zou in princiepe evenveel kunnen als een I-book.

Belangrijk is dus een goede processor, veel geheugen en een fatsoenlijke videokaart. Ik ben al lang uit de scene van de hardware dus wat tips zou niet verkeerd zijn. Ik wil natuurlijk niet overhaast een systeem aanschaffen terwijl ik voor hetzelfde geld wat beters had kunnen krijgen.

Alvast bedankt en laat de tips maar komen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Van te voren moet je al gaan vaststellen wat je wil doen: wil je een computertje meenemen of moet ie thuis blijven staan? Wil je hem mee naar school nemen: neem een laptop of een I-book. Blijft hij gewoon thuis dan zou ik voor een desktop gaan. Neem voor de zekerheid (over het onzeker zijn) dit even door: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? :)

En dan kan je verder kiezen uit de volgende laptops: Tweakers.net Pricewatch | Laptops :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
neem toch een ibook. alles werkt intuitiever en programma's werken perfect samen. Mocht je later xp ofzo erop willen hebben dan kan dat ook nog.. vista is moeilijker maar wil je uberhaupt met vista werken?

Voor een grafische studie is het zowiezo een aanrader..

Een ibook heeft misschien minder indrukwekkende specs dan een laptop van dezelfde prijs. maar je hebt wel langer plezier van een ibook.

Dus als je een portable wilt hebben die altijd doet wat ie moet doen neem dan ibook.

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

neem dan wel een MacBook want op een iBook windows draaien is lastig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Outerspace

Outerspace

roborobbie schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:21:
neem toch een ibook. alles werkt intuitiever en programma's werken perfect samen. Mocht je later xp ofzo erop willen hebben dan kan dat ook nog.. vista is moeilijker maar wil je uberhaupt met vista werken?
Hoezo werkt dat intuitiever :? Ik vind programma's op XP ook fantsoenlijk draaien
Voor een grafische studie is het zowiezo een aanrader..
Mee eens :)
Een ibook heeft misschien minder indrukwekkende specs dan een laptop van dezelfde prijs. maar je hebt wel langer plezier van een ibook.
Hoeft helemaal niet :?
Dus als je een portable wilt hebben die altijd doet wat ie moet doen neem dan ibook.
Wederom weer zo'n quote waar je werkelijk niets mee kan. Sorry hoor, maar onderbouw je aangehaalde feiten a.u.b?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Okay, de tips komen al binnen.

Opzich maakt het me niet uit of ik hem mee kan nemen of niet. 2 Voordelen van een laptop zouden zijn:

1. minder ruimte in beslag in mijn kleine studentenkamer
2. ik kan hem meenemen naar school (wat niet een must is hoor)

Maar goed, wat zou ik voor 1200 het beste kunnen halen volgens jullie? En dan niet naar voordelen kijken maar gewoon voor het gebruik, dus puur voor de grafische studie en misschien eens een spelletje counterstrike :)

Het moet wat soepel lopen en sowieso langer dan een jaar mee gaan want ik ben niet van plan om ieder jaar 1200 voor een pc uit te geven, dat kan ik gewoon niet betalen.

Als jullie een mooi voorbeeld van een systeem hebben mogen jullie de specs of de link ook wel plaatsen. Ben verder zelf ook al wat aan het googelen maar wil ook graag de mening van de experts horen :)

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:34:
Maar goed, wat zou ik voor 1200 het beste kunnen halen volgens jullie? En dan niet naar voordelen kijken maar gewoon voor het gebruik, dus puur voor de grafische studie en misschien eens een spelletje counterstrike :)

Het moet wat soepel lopen en sowieso langer dan een jaar mee gaan want ik ben niet van plan om ieder jaar 1200 voor een pc uit te geven, dat kan ik gewoon niet betalen.

Als jullie een mooi voorbeeld van een systeem hebben mogen jullie de specs of de link ook wel plaatsen. Ben verder zelf ook al wat aan het googelen maar wil ook graag de mening van de experts horen :)
Toch kan je het beste zelf kijken en beoordelen van wat jij goed vind. Mensen kunnen aankomen zetten met een 14"-, 15"-, 17-" of een 19" inch laptop. En als je nou wel een glimmend scherm wil, een mat scherm of een bepaald kleurtje is altijd je eigen keuze ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja persoonlijke voorkeur is natuurlijk altijd belangrijk maar ik heb niet echt de technische up to date kennis om een persoonlijke voorkeur te hebben. Nu kan ik wel leuk allemaal specs gaan bekijken van systemen maar de helft zegt mijn geen bal en ik ben benieuwd naar persoonlijke voorkeuren van experts met systeemkennis. Ik weet ook wel dat een i-book beter is voor grafisch, maar kan het op tegen een laptop voor 1200 euro? Dat soort dingen.

Het is niet dat ik er de allernieuwste games erop wil draaien, kwaliteit is leuk maar het moet gewoon voor mij werken, snappie? :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Een MacBook kan daar makkelijk tegenop. iBooks worden niet meer verkocht.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
iBooks zijn uitgerangeerd (vergelijkbaar met het hedendaags kopen van een Playstation 1). Je bent gek als je nu nog een iBook koopt voor 1200 euro. Dat is aansmeerderij. Koop een MacBook Core 2 Duo van 1200 euro en je hebt een prachtige rappe machine. Echter, voor 1200 euro heb je ook een mooie PC, maar als je iets grafisch gaat doen zou ik sowieso geen pc halen.

Meer info:
http://www.apple.com/nl/macbook/macbook.html

Kijk ook eens naar een iMac:
http://www.apple.com/nl/imac/

[ Voor 23% gewijzigd door Matias op 11-02-2007 14:52 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:53
Wss weet de TS niet eens dat apple het een nieuwe naam heeft gegeven en doeld gewoon op de laatste apple laptop :P. Tsja, een normale laptop is sneller voor hetzelfde geld. Verder is het de vraag of je wilt overstappen op een heel nieuw OS e.d. Photoshop ed draait ook prima op een normale laptop waar een sloot geheugen nog goedkoper is om met grote bestanden te werken. Onthoud wle dat je bij apple vooral voor dat logo betaald. Ik zou zeggen, zoek eens wat laptops en vergelijk ze.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm interessant dat je de iMac er ook bij haalt. Zou een iMac voor 1200 euries beter zijn dan een Mac-Book voor 1200? Lijkt mij wel als je de vergelijking PC - Laptop maakt...

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:05:
Wss weet de TS niet eens dat apple het een nieuwe naam heeft gegeven en doeld gewoon op de laatste apple laptop :P. Tsja, een normale laptop is sneller voor hetzelfde geld. Verder is het de vraag of je wilt overstappen op een heel nieuw OS e.d. Photoshop ed draait ook prima op een normale laptop waar een sloot geheugen nog goedkoper is om met grote bestanden te werken. Onthoud wle dat je bij apple vooral voor dat logo betaald. Ik zou zeggen, zoek eens wat laptops en vergelijk ze.
Ik ben prima bekend met het OS van de apple dus dat is geen enkel probleem :) Ik prefereer het zelfs boven Microsoft :P

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:15:
[...]

Ik ben prima bekend met het OS van de apple dus dat is geen enkel probleem :) Ik prefereer het zelfs boven Microsoft :P
Dan is de keus toch simpel? :) En zoals al gezegd als je een MacBook neemt en je komt iest tegen waar je echt windows voor nodig hebt (een of andere brakke IE-only website ofzo) dan kun je windows gewoon in een venstertje draaien met parallels of vmware.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je een MacBook neemt, en je hebt nog wat geld over, kijk dan naar wat extra geheugen en een externe FireWire schijf. Het is niet zo dat je met een standaard MacBook niets kunt, integendeel, je doet er al snel vrij veel mee (beeld en video bewerken, voor 't gemak alle programma's open laten staan, pas na een maand een keer herstarten) en dan is 512 MB geheugen al snel iets te weinig en een 60GB schijf al snel aan de kleine kant.

De iMac heeft voor hetzelfde geld veel meer schijfruimte en een prettig groot scherm. Zorg wel dat er 1,5 tot 2 GB geheugen in zit, dan gaat alles lekker vlot.

De keuze tussen laptop of desktop is vooral afhankelijk van hoe je persoonlijke leven is ingericht. Als je graag overal je computer bij de hand wilt hebben, overdag achter het bureau, 's avonds op de bank hangend, dan is een laptop wel erg plezierig. Vooral als er WiFi op zit.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm

Dus dat zou neerkomen op de:

iMac
17 inch
2-GHz Intel Core Duo 2
2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM - 2x1 GB
160 GB Serial ATA-schijf
8x DL SuperDrive
ATI Radeon X1600-videokaart

Dan zou ik uitkomen op 1379,00 Euro, dat is geen probleem.

Wat ik me afvraag is wat precies Core Duo op slaat. Betekent dat dat de clocksnelheid van de processor hoger ligt dan 2-Ghz?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 16:02 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee. Dat 't een 2GHz dualcore intel Core 2 proc is.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-01 14:18
Je moet eigenlijk altijd aanhouden dat je voor een laptop minder waar voor je geld krijgt dan voor een desktop, als je puur naar de hardware kijkt. En een apple is meestal ook wel duurder dan een windows computer met gelijkwaardige specs.

Je moet dus voor jezelf gaan bepalen of de voordelen van een laptop zwaar genoeg wegen om het verlies in snelheid te compenseren.

[ Voor 21% gewijzigd door ajampaniki op 11-02-2007 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:03:
Nee. Dat 't een 2GHz dualcore intel Core 2 proc is.
En dat houdt in? :P

Een macbook wordt het sowieso niet en ik denk ook niet een laptop. Ik heb een joekel van een bureau, zonde om het niet te gebruiken dan ;)

Ik ben er eigenlijk wel uit denk ik maar ik weet nog steeds niet wat dualcore inhoudt

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-01 22:20
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:20:
[...]

En dat houdt in? :P

Een macbook wordt het sowieso niet en ik denk ook niet een laptop. Ik heb een joekel van een bureau, zonde om het niet te gebruiken dan ;)

Ik ben er eigenlijk wel uit denk ik maar ik weet nog steeds niet wat dualcore inhoudt
Twee cores op 1 processor, erg goed geschikt voor multi tasking dus. Beide cores kunnen zich afzonderlijk met andere rekentaken bezighouden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Multikernprocessor

[ Voor 4% gewijzigd door MarcoC op 11-02-2007 16:31 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

multi-proc in een enkele chip :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit. Ik ga morgen alvast even kwijlen bij een apple centre :p en dan snel bestellen of mss halen.

Alleen de gedachte al, mss kan ik zelfs even 1 aaien....

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:20:
Ik ben eruit. Ik ga morgen alvast even kwijlen bij een apple centre :p en dan snel bestellen of mss halen.

Alleen de gedachte al, mss kan ik zelfs even 1 aaien....
'

Online kun je studentenkorting krijgen bij de Apple.nl store, en zelfs nog hogere korting via Surfspot.nl (die ook hardwarekortingen geeft tegenwoordig).

Verwijderd

Topicstarter
Krijg 4% studentenkorting bij apple centre, heb em net besteld :)
Hijs zoooo mooi (L) :P

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Sorry dit is dus niet de manier om een dergelijk topic te openen :/

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.