Toon posts:

Nieuwe koeler voor MSI 7800gt + ZM-NB47J op A8N-e

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn northbridge koeler op mijn Asus A8N-e vervangen voor het Zalman blokje. Hierin ben ik geslaagd maar nu irriteer ik me aan het geluid dat mijn altijd draaiende videokaartkoeler maakt. Ik wil dus een nieuwe koeler op de videokaart plaatsen maar vraag me af welke koeler op mijn videokaart past zonder dat ik erin hoeft te zagen.

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
waarin zagen? bedoel je in je chipset koeler of in je videokaart?

[ Voor 166% gewijzigd door J-air op 11-02-2007 14:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:11:
Ik heb gisteren mijn northbridge koeler op mijn Asus A8N-e vervangen voor het Zalman blokje. Hierin ben ik geslaagd maar nu irriteer ik me aan het geluid dat mijn altijd draaiende videokaartkoeler maakt. Ik wil dus een nieuwe koeler op de videokaart plaatsen maar vraag me af welke koeler op mijn videokaart past zonder dat ik erin hoeft te zagen.
Artic accelero fzo?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25

Outerspace

Admin General Chat
In zijn videokaart :X
Je kan er iig een Zalman VF900-Cu opzetten :)

Wauw, een sig!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:14

db87

Mach 2 GT modded

Indien je de zelfde temperaturen wilt houden met de nieuwe videokaart koeler dan voldoet een Zalman VF700CU op Silent mode (5v) ook. Op 12volt is de koeler ook nog stil te noemen en mag je rekenen op een daling van een kleine 10graden tov de huidige orginele koeler. Als je wilt overklokken of een kast hebt die erg warm wordt kun je de Zalman VF900CU overwegen, deze koelt net ietsjes beter. Omdat de Geforce 7800GT niet echt een heethoofd is is het verschil tussen de VF700 en de VF900 relatief klein. Alleen met hete kasten of waneer er wordt overgeklokt neemt de VF700 verder en verder afstand van de VF900 koeler. De vf900 laat vooral bij zwaardere (heethoofd) videokaarten zien dat de koeler noemswaardig beter is. Jouw videokaart zit daar wat tussenin.
Mocht het prijsverschil niet zo groot zijn (bij benadering 10euro of minder) dan zou ik zonder te twijfelen de VF900 pakken.

TIP: Voor zowel de VF700 als voor de VF900 geldt dat de warmeluchtstroom (warmte afvoer) deels geblokkeerd wordt indien je het metalen balkje niet verwijdert. Indien je deze verwijdert kan dit al snel een graad of 4 schelen... ;)

Afbeeldingslocatie: http://i99.photobucket.com/albums/l281/db87/14-150-108-03.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door db87 op 11-02-2007 14:54 . Reden: Tip toegevoegd ]

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Verwijderd

Topicstarter
Dus die koelers van Zalman (V700/900) kan ik zonder te zagen aan mijn ZM-NB-47J op mijn videokaart zetten, dat zou mooi zijn. Het prijsverschil tussen de 700 en 900 is niet zo heel groot dus dan ga ik voor de 900.

@J-Air, zagen bedoelde ik in 1 van beide eigenlijk :)

@db87, ik zal eens kijken of mijn videokaart ook zon vervelend balkje heeft :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit zijn dingen die je prima zelf op kunt zoeken.
Er zijn aardig wat grotere nVidia topics die dit soort informatie bevatten.
Je had bijvoorbeeld een kijk kunnen nemen in [Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 14 en nog mooier is [OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 3 omdat je er gif op in kunt nemen dat ze het daar over alternatieve koeling hebben.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.