Toon posts:

Softwaremogelijkheden Wacom Graphire4 Classic XL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een Wacom Graphire4 Classic XL te kopen. Ik wil hem gebruiken als muis en voor een aantal specifieke programma's. Nu kan ik niet echt goed vinden welke programma's ondersteund worden. Op de site van Wacom staat wel iets, maar dat vind ik erg onoverzichtelijk.

Ik maak veel gebruik van de volgende grafische programma's:
- Photoshop CS2
- Illustrator CS2
- InDesign CS2
- SolidWorks

Kan iemand mij vertellen in hoevere het tablet deze programma's ondersteund?

Verwijderd

Ik kan je sowieso vertellen dat Photoshop geen probleem zal zijn. Ik weet trouwens niet precies wat je met je vraag bedoeld. Bedoel je dat alle programma's extra opties hebben icm een tablet of dat ze de uberhaupt er mee werken? Ik gebruik persoonlijk voor alles behalve games een tablet als muis dus dat kan gewoon. .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik eigenlijk wil weten is of deze programma's makkelijk te gebruiken zijn met dit tablet. En of er extra opties zijn die je bij deze programma's kunt gebruiken.

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-12-2025

Akino

Dr. Opteron

Ik heb er heel ev en een gehad,...persoonlijk vond ik de die wacom maar nix...

Klein effectief veld veld,....pen doet al vanalles/iets als je nog maar in de buurt van't tablet komt,zonder aan te raken,(zelfs opbergen v.d pen deed vanalles)....kortom ff snel een andere tool,moet je met super veelgeduld doen.Instelling te beperkt,...des ondanks alle mooie kreten en beloftes op de site en de doos.Kortom,...in mijnn geval was het een grote frustratie.
Al je er een aanschaft weet 100% zeker dat je hem retour kunt brengen/zenden
Éerder (ooit) met een andere type mogen werken (waar ik helaas het merk niet van weet),die werkte wel perfect,makkelijk in te stellen,deed pas iets als je met de punt ergens de tablet aanraakte.Veel in te stellen,kon je gewoon vergelijken met een muis,iets wat je de van de Wacom niet kunt stellen.

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

M'n zusje heeft ook een Wacom (ook een Graphire4 Classic XL) tablet en die doet het perfect. Nergens problemen mee.
Alle software die ze er tegenaan gooit gaat ook goed icm het tablet. Zelfs sommige games speelt ze met dat ding :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-02 10:19
Wij hebben hier ook een Wacom Tablet ( A5 ) Formaat.

ik vind het ideaal werken.
i.c.m met photoshop, en illustrator heb je zowizo je druk gevoeligheid die werkt met het pencil, waardoor je nog realistischer kan tekenen.
maar voor het gewone muiswerk gebruiken wij hem ook.
het is op het begin even wennen, maar daarna echt ideaal.

Ik wil nooit meer zonder,
Pagina: 1