Toon posts:

1950xt 256 mb of 1950pro 512 mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nou het grote verschil want de 1950 xt is sneller maar heeft minder geheugen,ga je dit merken in spellen of toch beter de 1950 pro met 512 mb kopen.
in combinatie met e6400 en 2gig geheugen

De videokaarten zijn even duur
bijvoorbaat dank

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik zou iig gaan voor een 1950xt met 256MB geheugen. Dit ga je namelijk echt niet merken qua minder geheugen maar wel qua meer snelheid wat je nu dus zal krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door MensionXL op 11-02-2007 13:37 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Geheugen zegt niet al te veel, 256 MB is op zich ruim voldoende voor de meeste games, dus ga dan voor de snellere XT.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met 256 MB zal je straks wat mindere textures hebben in de next-gen games. Maar als die games toch al niet lekker draaien heb je daar ook niks aan. De X1950 XT is een stuk sneller dan de X1950 Pro (http://www.hardwarezone.c...ew.php?id=2122&cid=3&pg=6), dus ik zou voor de XT gaan.

Verwijderd

Topicstarter
nou hoorde ik van iemand dat k beter een nvidia kaart kon nemen bij een intel proc de e6400
Kan ik dan niet beter de 7950gt nemen die ook op hardware zone staat??deze heeft 512mb
is 30 euro duurder

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:00:
nou hoorde ik van iemand dat k beter een nvidia kaart kon nemen bij een intel proc de e6400
Kan ik dan niet beter de 7950gt nemen die ook op hardware zone staat??deze heeft 512mb
is 30 euro duurder
Dat is onzin, videokaarten maakt t niet uit welke processer jij hebt hoor.
Ga voor jezelf na welke sterker is, en ga op vergelijkingssites eea na wat betreft de snelheid, en uiteraard of dit het prijsverschil rechtvaardigt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:00:
is 30 euro duurder
Het is jouw keuze , de 7950GT 512 ligt in de meeste spellen op het niveau van een 7900GTX.
In andere spellen ligt de kaart op het niveau van een X1950Pro. Dus deze kaart is zowieoz een betere koop dan een X1950Pro als je er kan aan geraken voor maar 30 euro meer.

Verwijderd

je kan ook kijken voor een 7900gto deze zullen goed koper moeten zijn .
Je kan ook kijken voor een gebruikte videokaart.

Je kan ook wachten tot dat de nvidia 8600serie op de markt is

Verwijderd

Topicstarter
Ik had die van club3d gezien en er was nog een andere van asus en die had HTDP wat houd dat in??
En welk merk is verstandiger om te kopen ze zijn allemaal even duur

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:17:
Ik had die van club3d gezien en er was nog een andere van asus en die had HTDP wat houd dat in??
En welk merk is verstandiger om te kopen ze zijn allemaal even duur
CLUB3D , MSI is brak.. ik had er slechte ervaringen mee.
Point of view , Asus , xfx zijn prima.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nog een andere optie kan een 8800 GTS 320MB zijn.
pricewatch: Club3D GeForce 8800 GTS, 320MB DDR3, (PCI-e, Dual DVI) CGNX-GTS8820
Ik heb geen idee hoe die precies presteert, maar het zal zeker wel goed zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem door alternate in elkaar laten zetten en daar hebben ze die kaart niet dus dat is wel minder
Maar die van club3d en asus zijn dus eigenlijk bijna hetzelfde en wat beteken dat htdp bij die van asus dan??

Verwijderd

Alernate kan die kaart wel leveren alleen moet je die appart laten bestellen.
Laat ze maar wat moeite doen voor je.

Ze hebben gewoon club-3d als product en alles komt bij een groothandel vandaan.

Het is alleen zo dat ze die product niet in vooraad zetten omdat hun magazijn erg groot is.
En trouwens ik zal als bedrijf gewoon een duurdere product verkopen waar ik meer winst mee heb.

Verwijderd

Topicstarter
haha dat klopt ik zal ze wel is een mailtje sturen voor hoeveel ze die verkopen
Of kan ik beter tog die 7950 gt 512 mb kopen want het is natuurlijk pas de eerste serie
dx10 dus misschien nog niet zo goed ondersteunt door alle spellen

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:38:
haha dat klopt ik zal ze wel is een mailtje sturen voor hoeveel ze die verkopen
Of kan ik beter tog die 7950 gt 512 mb kopen want het is natuurlijk pas de eerste serie
dx10 dus misschien nog niet zo goed ondersteunt door alle spellen
8800GTS 320MB zeker kopen als je er budget voor hebt ! Is 2x zo snel als een 7950GT 512

Edit : Dit is een goede winkel om alles te laten samenstellen.
Daar hebben ze de 8800GTS 320 ook ;)

www.sallandAutomatisering.nl
Betere support dan alternate en goedkoper meestal.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus zitten kijken naar wat benchmarks en die 7900gtx is ook behoorlijk snel
maar weet iemand waar deze te koop s want kan em nergens vinden!!
En voor hoeveel zou deze te koop zijn het is wel een aardig leuke graka

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:00:
[...]

8800GTS 320MB zeker kopen als je er budget voor hebt ! Is 2x zo snel als een 7950GT 512

8800GTS 320MB is even snel als een 8800GTS 640.
Dus dat is bijna 2x zo snel als een 7900GTX voor maar 300 euro hé.
Niet twijfelen zou ik zeggen

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia_geforce_8800_preview/images/dm1600.gif
De 7900GTX staat er ook tussen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:00:
[...]

Ok en is de e6400 geschikt voor deze videokaart gaat ie dat halen dus met 2 gig werkgeheugen en 500 watt voeding
Heel erg bedankt voor de snelle reacties al

edit
kan ik bij deze winkel een heel systeem zelf samenstellen en dat zij het ook in elkaar bouwen
Want dat vind ik zo handig bij alternate

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 15:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog wel lastig hoor om nou te wachten of nu te kopen
Want als k nu die 8800 koop kost me dat 50 meer terwijl die straks ook die dx10 spellen niet meer aankan
Is er niet een dx9 kaart nu voor onder de 200 euro die het nog wel 1,5 jaar uithoud??

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:00:
Want als k nu die 8800 koop kost me dat 50 meer terwijl die straks ook die dx10 spellen niet meer aankan
Is er niet een dx9 kaart nu voor onder de 200 euro die het nog wel 1,5 jaar uithoud??
Nou, kom op hoor, je kan best een beetje zelf iets uitzoeken toch? We zijn hier niet om je handje beet te houden. Daarnaast, als je iets toe te voegen hebt, gebruik dan de edit knop. Zo kick je onnodig je topic ;)

Verwijderd

Topicstarter
sorry zal het niet meer doen;)
bedankt alvast
al veel aan gehad!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:00:
Een 8800GTS gaat gerust nog 2 jaar mee !
Het is dan ten slotte ook een DX10 kaart voor de toekomst. En ze presteerd veruit het beste in DX9 , veel beter dan een 7900GTX / X1950XTX. Dus zowiezo ben je beter met een 8800GTX dan met al het andere.

En E6400 is geschikt voor deze kaart. En een voeding van 500Watt moet normaal gezien meer dan genoeg zijn.

In die winkels kan je het zelf samenstellen en dan laten samensteken door de winkel zelf ja.
Salland Assemblage desktop - € 35,00
Het kost je dus 35 euro voor het laten samensteken van je pc.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:24:
[...]

Een 8800GTS gaat gerust nog 2 jaar mee !
Het is dan ten slotte ook een DX10 kaart voor de toekomst. En ze presteerd veruit het beste in DX9 , veel beter dan een 7900GTX / X1950XTX. Dus zowiezo ben je beter met een 8800GTX dan met al het andere.

En E6400 is geschikt voor deze kaart. En een voeding van 500Watt moet normaal gezien meer dan genoeg zijn.

In die winkels kan je het zelf samenstellen en dan laten samensteken door de winkel zelf ja.
Salland Assemblage desktop - € 35,00
Het kost je dus 35 euro voor het laten samensteken van je pc.
ok en is het beter om de e6600 gelijk te kopen of voldoet de e6400 dan ook nog
want het scheelt tog weer 70 euro

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:00:
[...]

ok en is het beter om de e6600 gelijk te kopen of voldoet de e6400 dan ook nog
want het scheelt tog weer 70 euro
E6400 is genoeg ;)
E6600 is beter natuurlijk , maar dat kies je zelf hé.
Ik zelf altijd als je iets koopt koop het goed.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb voor een een 580 watt voeding gekozen dit is wel genoeg toch met de e6600 en de 8800 gts
De hiper voeding is dat http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=4987

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:58:
ik heb voor een een 580 watt voeding gekozen dit is wel genoeg toch met de e6600 en de 8800 gts
De hiper voeding is dat http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=4987
Ja is normaal goed genoeg. Al zou ik een Antec NeoHE 550 nemen

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 11:27
Nu wil ik dit topic eigenlijk een klein kickje geven. Ik zat ook te twijfelen tussen de beide kaarten en toen kwam ik via de search hier uit. Ik kan echter nergens benchmarks vinden tussen de beide kaarten. Kan iemand misschien uit ervaring vertellen welke van de twee het beste presteert?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Z-Master schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:30:
Nu wil ik dit topic eigenlijk een klein kickje geven. Ik zat ook te twijfelen tussen de beide kaarten en toen kwam ik via de search hier uit. Ik kan echter nergens benchmarks vinden tussen de beide kaarten. Kan iemand misschien uit ervaring vertellen welke van de twee het beste presteert?
Verschilt per situatie. Als je een game hebt met hoge textures en/of hoge res en/of AA/AF dan kan je boven de 256 MB geheugen-gebruik uitkomen. Daarna zal de videokaart moeten gaan swappen wat nogal traag is.

Als er geen sprake is van swapping is de 1950xt sneller. Zie ook http://www.hardwarezone.c...ew.php?id=2122&cid=3&pg=6 en ik kan geen benchmarks vinden van een x1950pro 512 MB

Let wel of de specs van de kaarten uit de review overeenkomen met de specs van de kaarten die je wilt kopen.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:19:
[...]

CLUB3D , MSI is brak.. ik had er slechte ervaringen mee.
Point of view , Asus , xfx zijn prima.
naar mijn mening bullshit, verschil zit 99% van de tijd alleen in de software bundel, meegeleverde kabels en de doos... vaak komen ze nog uit de zelfde fabriek rollen ook :P
en om garantie staat nu ook weer niet 1 van die slecht bekend, hoogstens sommigen extra goed (BFG geloof ik)
Asus heeft heel soms een wat aangepast PCB maar echt voordeel bied dat niet, soms juist wat nadeel door minder mogelijkheid voor aftermarket coolers, tempsensor alleen met asus probe uittelezen of iets ander drivertje nodig

[ Voor 29% gewijzigd door GoldenSample op 15-02-2007 21:19 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1