Toon posts:

usb hdd aansluiten op dvd speler lg

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze week een lg lh-t460 home cinema set gekocht, waar ik zeer tevreden over bent over het geluid en de bediening.
Ik heb alleen een vraag, ik krijg mijn external harddisk geen contact met de dvd speler, hij ziet wel dat er een apparaat op aangesloten is, alleenblijft hij zoeken.
Kan iemand mij een tip geven? dit frusteerd mij mateloos, wellicht is het een manier van formateren.
Met vriendelijke groet, Bas.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
Een usb-stick werkt wel ?

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 10:35
9/10 moet je hd fat32 geformateerd zijn en is hij op de moment NTFS geformateerd. Windows XP laat nl. niet toe dat je HDs boven de 32gig fat32 formateerd. Gebruik daarom swissknife die doet het wel...

"If it works, don't fix it"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, ik heb hem inderdaad wel fat 32 geformateerd, via partition magic. En de schijf onderverdeeld in parties vaan 40 gb.
Helaas vindt hij nog steeds niks.
Groeten Bas

• deleenheir
mss kan hij niet overweg met verschillende partities? Probeer eens 1 grote fat32 te maken...

Een andere mogelijkheid is dat je HD niet genoeg stroom krijgt. Indien je met zo'n hd werkt zonder stroomvoorziening maar volledig op USB (picje: http://bixnet.net/images/Cab-USB-YBlack.jpg) dan moet je goed nagaan of je hd wel volledig opspint. Zoniet moet je de 2de usb connector (zie afbeelding) aansluiten op een powered usb-hub (usb hub met eigen stroomvoorziening picje: http://www.atxpowersuppli...sb-hub-master-350x350.gif)

Verwijderd

Topicstarter
Nee deze hard disk heeft zijn eigen stroomvoorziening, en heeft dus niet de stroom nodig via de usb port.
Groeten Bas

• deleenheir
werkt een usb stick?

De HD voldoet toch aan volgende voorwaarden:
1. slechts één partitie
2. deze partitie is fat32
3. deze partitie is primary (niet logical)

Verwijderd

Topicstarter
Ja een usb stick heb ik geprobeerd en dat gaat perfect, verder is de hard diskgeformateerd als aangegeven, en werkt het niet, hij herkent wel de usb aansluiting, maar vindt er geen bestanden op.

• deleenheir
staan de bestanden in de root? Bij mijn hd willen sommige directories ook geen bestanden weergeven

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb het allebij al geprobeerd, begrijp het niet, mijn mp3 speler met harddisk werkt ook niet.
Maar een usb stick wel, zou mijns inzien wel moeten werken, misschien kan ik alleen een flash geheugen gebruiken. Volgen lg moet het kunnen, krijg alleen moeilijk respons van hun.
Groeten Bas

Verwijderd

Ik zit zelf met hetzelfde probleem. Ik heb een toshiba 320 GB Fat 32 geformatteerd en krijg hiermee geen verbinding met mijn dvd speler van JVC. Deze geeft alleen aan dat dit medium niet leesbaar is. Hij start zichzelf wel op met een soort eigen autoboot programma als je de hdd op de pc aansluit. Hierdoor onstaat er naast een extra harde schijf bij my computer ook een soort fictieve cd-rom drive met password erachter. F: Password zijnde het een dvd speler en E: HD dus gewoon de hdd zelf. Wie oh wie weet hoe je dit kan oplossen.
Normale usb key doet het echter wel

groeten, Roderick

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 12:08 ]

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Same here,

Ik heb ook die toshiba geprobeert aan te sluiten bij iemand anders, in dit geval niet een dvd speler maar een asus wl500g maar deze wou ook niet werken. Zelfde schijf van toshiba met inderdaad die cd rom speler die te voorschijn komt in Windows. Heb gezocht maar geen oplossing gevonden, proberen om te ruilen is het plan.

Less is more

Verwijderd

Hij doet het voor de rest prima op me pc en laptop dus alleen op de dvd speler is het probleem
Pagina: 1