iPod als imagetank?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 16:56
In de zomervakantie ga ik naar Amerika op vakantie, en dan gaat de 350D plus een aantal CF kaartjes natuurlijk mee. Ik heb nu aan CF kaartjes ongeveer bijna 3 GB. Maar ik ben toch wel bang dat ik die allemaal ga volschieten. Hierdoor dacht ik om mijn iPod Video 30GB te gebruiken als imagetank. Ik heb toch nog zo'n 25 GB over dus daar kan ik mooi heel veel plaatjes op zetten.

Toen ik ging zoeken of dit mogelijk was kwam ik er achter dat het geen probleem was, mits je zo'n camera connector hebt. Nou goed, die zijn 30€, dus dat is niet het probleem. Maar ik wil toch het meest gaan schieten in RAW, maar nu weet ik niet of ik RAW-images op mijn iPod kwijt kan?
Ik heb er niets over kunnen vinden.. :?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Oh, en mocht het niet werken welke imagetank raden jullie dan aan? Ik hoorde veel goede verhalen over de PD70X 20GB, 40GB of 80GB?

Alvast bedankt.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 17:03
Een iPod schijnt na 1 gig al leeg te zijn qua accu. Ik denk dat je aan een PD70X meer hebt, ongeacht de ruimte op dat ding :)

|>

• RBH
Simon schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:46:
Een iPod schijnt na 1 gig al leeg te zijn qua accu. Ik denk dat je aan een PD70X meer hebt, ongeacht de ruimte op dat ding :)
.. Na 1 gig..

Hoe bedoel je, qua overzetten? Dat 'ie bij 1 GB er al mee stopt? Minder..

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-01 11:54

YellowCube

Wait...what?

volgens mij kun je met zo'n cameraconnector allerlei data naar je iPod kopiëren (ongeacht het formaat). RAW zou dus geen probleem moeten zijn.
Overigens kan ik nergens vinden dat jouw 350D compatible is met die camera connector.
http://www.apple.com/ipod/compatibility/cameraconnector.html

En om met Simon mee te gaan. Hoog stroomverbruik en een langzame overdracht van je bestanden schijnen het nadeel te zijn van de cameraconnector.
En welke imagetank:
ik wil een image tank, maar welke, tests ?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Sanchezzz
  • Laatst online: 13-11-2025
RAW images kun je gewoon op de iPod importeren via de camera connector maar ze zijn niet te bekijken op de iPod.

En wat Simon al zegt de iPod is inderdaad zo leeg maar als je de mogelijkheid hebt om de iPod op te laden is dat denk ik ook niet zo'n probleem lijkt me.

De EOS 350D staat inderdaad niet in de lijst maar op internet zijn diverse mensen te vinden die de 350D ook gebruik icm de camera connector.

[ Voor 22% gewijzigd door Sanchezzz op 11-02-2007 13:01 ]

• RBH
Klopt, dat topic had ik gevonden. Thx.

Maar, raar dat de 350D er niet tussen staan. Het moet toch gewoon werken, omdat ik hem aansluit met USB kabel?

Mijn broer's Sony W50 staat er ook niet tussen, maar daar lukte het ook mee. En hij heeft een iPod 4G geloof ik...

Zou raar zijn als het niet werkte.. Maar bedankt iig.

• RBH
Sanchezzz schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:58:

En wat Simon al zegt de iPod is inderdaad zo leeg maar als je de mogelijkheid hebt om de iPod op te laden is dat denk ik ook niet zo'n probleem lijkt me.
Mja, dat is het probleem dus juist. De camera connector gaat van onder je iPod naar de camera. En het stekkertje waar je normaal mee oplaad gaat, juist, onderaan de iPod. :X

• Sanchezzz
RBH schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:00:
[...]

Mja, dat is het probleem dus juist. De camera connector gaat van onder je iPod naar de camera. En het stekkertje waar je normaal mee oplaad gaat, juist, onderaan de iPod. :X
Ik schiet zelf per dag niet meer dan 1Gig vol en importeer tussendoor de geschoten data dus geen probleem maar als je iedere sessie meer dan 1Gig wil toevoegen zou ik inderdaad voor de PD70X gaan om zeker te zijn.

• RBH
Moeilijk, moeilijk. Ik dat ik het gewoon maar eens een keer moet gaan uittesten.. Tot nu toe lees ik veel positieve verhalen over de PD70X. En ook lees ik dat 40 GB voor mij genoeg is. Maargoed, ik heb nog even. :)

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:32
Misschien heb je wel genoeg aan 8Gb extra, dat kost je +/- 100 euro in Transcend 120x geheugen.. ;)
Dat is én sneller, compacter en heeft geen extra voeding nodig.

• Sanchezzz
Nou als je voor logica gaat neem dan niet de camera connector kom ik net achter..

Als je foto's importeert en tijdens de import op stop & save drukt importeert de iPod de volgende keer wederom alle reeds geimporteerde foto's in een nieuwe #roll. |:(

• RBH
Sanchezzz schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:32:
Nou als je voor logica gaat neem dan niet de camera connector kom ik net achter..

Als je foto's importeert en tijdens de import op stop & save drukt importeert de iPod de volgende keer wederom alle reeds geimporteerde foto's in een nieuwe #roll. |:(
Lekker is dat. 8)7

@Cyclonist: 100 euro voor een CF kaartje vind ik weer iets teveel. Voor 8GB. Dan geef ik liever 89 euro meer uit en heb ik 40 GB. ;)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:15

Barrycade

Through the...

Ik heb beide systemen: ik heb een fotoconnector voor mijn ipod en een imagetank (Vosonic 2160).
De fotoconnector werkt prima, maar je moet wel de accu van je ipod wel op kunnen laden in de tussentijd.
De imagetank heb ik later gekocht omdat het overzetten met een fotoconnector wel erg langzaam gaat.
Tis een lastig iets, want ik heb wel graag mijn Ipod mee op vakantie, dus nu sleep ik dus nog meer mee. Want mijn Vosonic gaat dus nu ook mee op vakantie samen met de alle opladers.

Edit: de Vosonic kopieert ook alle foto's steeds van het kaartje, ondanks dat die al een keer gekopieerd zijn. Dat zal zo'n PD70 ook wel doen. Ik zie dat niet zo als een probleem omdat ik mijn kaartje wis nadat ik de foto's heb overgezet (ander hoef je natuurlijk ook niet een imagetank als je steeds alle foto's op je kaartje laat staan :))

[ Voor 26% gewijzigd door Barrycade op 11-02-2007 14:05 ]

Verwijderd

Ik heb toen der tijd zo'n camera connector gekocht bij mijn ipod. Maar ik kan je vertellen uit ervaring, die shit werkt echt niet soepel.

1. Langzaam
2. Accu is zo leeg

Zo had ik hem tijdens een feest in gebruik. Ik had al een extra camera meegebracht om te dien als kaartlezer. Maar het duurt echt meer als een half uur voordat hij een halve gig heeft overgezet.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

als ik dat zo lees dan zeg ik: Vosonic :P
En je zou een 80gb kunnen overwegen, zoveel duurder is het niet, maar heb je er ook nog wat aan als externe hdd, of voor lan-parties ofzo :)...of uberhaupt bij iemand leachen :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
kijk ook eens naar Archos producten
Ik heb zelf de Archos Gmini400 (is al oud, zoek maar even onder tech support -> faq)en die bevalt uitstekend maar heeft dan ook een Compact Flash connector ingebouwd. De nieuwere producten hebben een usb-host functie. Je kunt dan met de usb kabel van je camera je foto's uploaden naar de archos. Hoef je je CF kaart er niet meer uit te halen.
Bovendien vind ik hem vééééél interessanter vwb prijs-kwaliteit verhouding dan ook maar iets van ipod. Mijne heeft 20gb maar gedurende onze vakanties (rond de 3-4 weken met zo'n 3-4000 foto's van een 8megapixelcamera en nog muziek erop) nooit te weinig gebleken.
Maar wij schieten dan niet in RAW formaat.
Ben niet meer op de hoogte van de grootte van de Archos harde schijven hedendaags en heb geen zin dat nu uit te zoeken. Mag je zelf ff doen! >:) ;)

P.Duh! lekker puh!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik gebruik de camera connecter i.c.m. mijn Canon 350D en ipod video 30GB. Het werkt maar het is niet gemaakt om te gebruiken wanneer je snel je foto's wilt overzetten.

Afgelopen vakantie had ik 2x 1GB mee en dat was genoeg om een dag mee te schieten. Als ik dan weer in het hotel was dan hing ik mijn camera aan de ipod en kopieerde zo alles over. Na 1GB is de batterij van de ipod leeg en dat is wel jammer. De snelheid is ook niet zo geweldig maar binnen 20 / 30 minuten heb je die 1GB wel overgezet. Dit werkte voor mij prima aangezien ik na en dag op pad te zijn geweesd toch altijd even wat ging drinken op de kamer of effe douchen o.i.d.

De ipod kopieert alle bestanden van je camera over dus ook de RAW bestanden. Je kan dan alleen de jpeg bestanden bekijken maar die RAW bestanden blijven gewoon op de hardeschijf staan. Je moet wel even tussen verschillende modi op de camera wissellen. Ik had de camera usb volgens mij op printer staan.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

YellowCube schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:54:
volgens mij kun je met zo'n cameraconnector allerlei data naar je iPod kopiëren (ongeacht het formaat). RAW zou dus geen probleem moeten zijn.
Overigens kan ik nergens vinden dat jouw 350D compatible is met die camera connector.
http://www.apple.com/ipod/compatibility/cameraconnector.html

En om met Simon mee te gaan. Hoog stroomverbruik en een langzame overdracht van je bestanden schijnen het nadeel te zijn van de cameraconnector.
En welke imagetank:
ik wil een image tank, maar welke, tests ?
Die camera connector is USB-compatible, en het werkt, zowel met de 300D als met de 350D (ik heb die combi('s) :)

Je accu is wel in 'no time' leeg... groot nadeel, host powered USB is killing voor je batterij.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 13-02-2007 12:27 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• RBH
Ik heb besloten om toch maar voor een imagetank te gaan. Zo heel veel moet het niet kosten heb ik al gezien, nu alleen nog een geschikte vinden. Ik denk rond de 40GB.

Oja, is een CF lezer niet makkelijker dan USB verbinding? Want bij USB verbinding heb je toch kans dat de battery van de camera ook leegloopt? Bij CF heb je dat niet, lijkt me. :P

Edit: @nomad85: Welke Vosonic dacht jij aan? De 2160? (Voor 40 GB is 'ie 129€, best net prijsje)

[ Voor 12% gewijzigd door RBH op 13-02-2007 15:40 ]

• RBH
Sorry voor het bumpen van dit topic, maar ik wil nog wat vragen.

Ik zat vandaag ff een beetje te surfen en toen kwam ik de Archos Gmini 500 tegen. Na wat research ben ik erachter gekomen dat je via de USB poort je foto's van de camera erop kan zetten. Nu is dit ding in de aanbieding bij de Dixons, dus leek het me wel interessant. Ook het 4" scherm om films op te kijken is een leuk iets. Alleen ja, raden jullie dit aan als 'imagetank'? Ik bedoel, ik heb niet echt kunnen vinden of hij ook RAW kan opslaan.. (Bekijken heb ik geen moeite mee, maar het gaat mij om het opslaan)

Alvast bedankt.

Greetz, RBH

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Zoals ik hierboven ook al een keer aangaf, ik heb de Gmini 400.
Ik weet dus niet hoe de 500 werkt maar zoals ik hem net bekeken heb is het een heel gaaf ding.
Maar goed, hoeik dus de foto's naar de archos kopieer is simpel, je ziet in het venster twee gedeelten, net als in verkenner.
Links zie je je camera folders en rechts de folders op de archos. Links klik ik een map aan die ik dus helemaal wil kopiëren (met alles erin dus ook submappen etc. en ik verwacht dus ook je RAW files) en links klik ik de folder aan waar ik ze in wil hebben.
Dan kies ik voor kopiëren en alles wordt gekopieerd!
Dan check ik de foto's (in mijn geval dus jpg's) op de archos (extra paranoide controle of ze er wel echt op staan! dus geen connectie meer met je camera) en dat is nog nooit verkeerd gegaan!
Als laatste kan ik dan met een gerust hart mijn CF kaartje weer formatteren.

Zeker weten doe ik het niet maar ik denk bijna zeker te weten dat de 500 dit ook zonder problemen kan!

P.Duh! lekker puh!

• RBH
Oké, bedankt, ik ga deze week wel even langs de Dixons en even vragen of ik het even kan uitproberen.

Verwijderd

Gmini 500 was ook een optie waar ik naar had gekeken. Uiteindelijk toch een PD70X genomen omdat deze op batterijen loopt... Geen lader mee en mocht et ding toch leeg raken voor mijn vakanties over zijn dan kan je over een paar AA batterijen krijgen. Je kan er natuurlijk geen film mee kijken maar dat is een beetje afhankelijk van de eisen die je hebt qua apperaat :)

• RBH
Tussen die twee twijfel ik nog idd. De Gmini 500 heeft idd als groot voordeel dat je er ook film mee kunt kijken. Maarja, aan de andere kant ga je daarvoor niet op vakantie. ;) Op dit moment heeft de HD80 nog steeds de voorkeur.

Deze is €189. De Gmini €180. Lastige beslissing...

[ Voor 11% gewijzigd door RBH op 28-02-2007 13:05 ]

Pagina: 1