p5b deluxe LAN problemen

Pagina: 1
Acties:

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-03 22:39
Heb nu al tijden een p5b deluxe wifi AP moederboard en gebruik de onboard LAN poort om met internet te verbinden. Nu heb ik het probleem dat na verloop van tijd de upload via die lan poorten compleet wegvallen, dus max 6kb en vaak gewoon 0, moet de lan poort compleet uninstallen en herinstallen om het weer even werkende te krijgen. Maar na verloop van tijd wer zelfde gezeur. Heb me rot gezocht op GoT en google, maar zie niemand met het zelfde probleem. Wat zou er mogelijkerwijs de oorzaak kunnen zijn? Drivers heb ik al geupdate naar laatste versie.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 09:45
Probeer eens of het probleem opgelost is als je een losse netwerkkaart gebruikt. Dan weet je zeker dat het je moederbord is en kun je gewoon je bord rma sturen. Na hoeveel tijd begint je verbinding weer zo langzaam te worden dan en als je even niet up- of download krijg je dan nog steeds een slechte verbinding na verloop van tijd?

Ik denk niet dat het aan je netwerkkaart ligt maar aan je router en/of modem. Als je veel verbindingen hebt kan het zijn dat je router niet genoeg geheugen heeft om elke verbinding op te slaan omdat die dingen maar een beperkte hoeveelheid geheugen hebben dan loopt hij vast of wordt heel langzaam. Vooral bij het gebruik van bittorent of p2p heb je hier last van omdat daar erg veel verbindingen gemaakt worden.

De enige optie is om softwarematig je aantal connecties te limiteren. Daar is vast wel een programma voor (ik zoek er zelf ook eentje, iemand tips? :) )

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:06
Ik heb dit probleem ook met mijn P5B-E gehad waarbij iig een stekkertje bij het ADSL-modem niet lekker was wat er ook mee te maken had. Ik heb toen ook een losse PCI-E netwerkkaart er in gezet (door die giga videokaarten van tegenwoordig kan ik niet meer dan één van mijn drie normale pci-poorten gebruiken) en heb tot nu toe geen problemen meer gehad.

• -MB-
Mwah, heb een draytek 2800vgi, denk niet dat het aantal connecties het probleem is, via de wlan heb ik er weer geen last van, alleen dan haal ik de max van mijn 24mbit verbinding weer niet, dat vind ik dan weer niet acceptabel, anders had ik wel permanent op de wlan overgegaan. Zal wel eens een losse pci kaartje erin prikken.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

24 Mbit internet, hmm, ik haal wireless tot maximaal 2 MB/s, MegaByte dus. Dat komt ongeveer uit op 20 Mbit/s, overhead meegerekent. Ik haal niet altijd 2MB, want het is heel erg afhankelijk van de andere kant, waar je van download.
Ik kan harder want ik heb glasvezel thuis maar mijn ouders hadden geen zin om nog een kabel te trekken. Dan maar met 2 MB ipv 8 MB downloaden.

Commandline FTW

• -MB-
hier is t max 10mbit, met een 54mbit onboard wlan, 78% signaalsterkte.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vreemd dat je wireless zo langzaam gaat. Ik wil namelijk nog wel eens 2,5 MB halen, met een beetje mazzel. Ik weet niet welke chip er op je wifi kaart zit, maar ik heb een RaLink rt2500 serie. Net even op je router gezocht, maar dat zou wireless A/B/G aanmoeten, maar wat je zegt met snelheid lijkt het erop dat je wireless B hebt, of hebt ingesteld. Het kan ook zijn dat je signaalkwaliteit gewoon slecht is. Sterkte zegt niets over kwaliteit.

Commandline FTW

• -MB-
Staat hier op B/G, snelheid volgens windows staat op 54mbit ingesteld. In router ook geen bw cap ingesteld ofzo, in de wifi AP software meegeleverd bij moederbord staat ie ook op op b/g, zelfs met turbo aan maakt t niets uit, stijf op 1100kb/s max. Signaalsterket zou t kunnen zijn mss, maar met 73% signaalsterkte zou t stug zijn dat dat het zou zijn. Pingen naar router leverd iig al geen packetloss op.

• -MB-
Laptop van werk meegenomen, zelfde cap, rare is dat intern van pc naarlaptop het wel gewoon 2800kb/s gaat, maar zodra je iets van internet d/l, wat ook de source is. dat het dan max 1100kb, terwijl ik met lan wel gewoon maximale downloadsnelheden haal.
Pagina: 1