Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OCX registreren op een beveiligde windows xp laptop

Pagina: 1
Acties:

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11 13:15
Hoi,

Ik wil graag een programma gebruiken waarvan ik alleen de 'exe' heb alleen deze heeft COMDLG32.OCX nodig. Nu heb ik dit bestand gevonden op internet en geplaatst naast de psesn6.exe. Nu werkt het programma op alle computers behalve mijn laptop. Deze is namelijk beveiligd en kan de OCX niet registreren. Ik kan de OCX ook niet plaatsen in de system32 folder in windows omdat deze schijf beveiligd is tegen schrijven. Is er misschien een mogelijkheid om de OCX samen te voegen met de EXE. Een soort merge waardoor ik de ocx niet meer hoef te registreren. Ik heb helaas niet de source code alleen het exe-bestand. Of weet iemand een andere manier om een OCX te registeren. Via regsvr32 werkt het ook niet.

Alvast bedankt,

Roland

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vraag het aan de systeembeheerder zodat deze het als Admin voor je kan regelen?

Of gaat het om een priveprogramma waarvan je weet dat het niet op een werk-PC mag worden gedraaid?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• R0K13
Het programma is door een oud-collega geschreven in visual basic 6 en heeft altijd gewerkt onder windows NT. We zijn echter pas geleden overgestapt op windows XP en nu werkt het niet meer. Ik heb het verzoek al ingediend bij de systeembeheerder alleen deze moet weer toestemming krijgen van een of ander extern bedrijf dat de beveiliging verzorgt. Dat kan volgens hem weken duren en daar kan en wil ik liever niet op wachten. Het programma voert een aantal chemische analyses uit en is daarom belangrijk. Nu hoopte ik dat er een alternatieve manier was om het programma toch op een beveiligde computer aan het werken te krijgen zodat ik niet 2 weken hoef te wachten.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kun je eventueel de compatibiliteitsmodus gebruiken, of kan de collega de source code aanpassen waarin de locatie van het bestand aangegeven wordt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• R0K13
gambieter schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:05:
Kun je eventueel de compatibiliteitsmodus gebruiken, of kan de collega de source code aanpassen waarin de locatie van het bestand aangegeven wordt?
Ik heb de compatibiliteitsmodus optie al geprobeerd. Nog steeds hetzelfde probleem. De source code heb ik helaas ook niet. Alleen het exe-bestand. De oud-collega waarover ik het had werkt nu ergens anders en ik zou niet weten hoe ik hem moet bereiken. Ik kende hem zelf niet echt goed dus ik heb geen email adres of iets dergelijks. Maar ik als ik het zo merk dan is er niet echt een mogelijkheid om dit simpel en snel aan de gang te krijgen. Dan maar wachten op de systeembeheerder :(

Bedankt voor de hulp :)

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 22:41
Je kunt natuurlijk het local-admin wachtwoord resetten mbv een linux-live-cd. Niet zonder risico, maak daarom meteen even een image van je harddisk mbv diezelfde linux-cd.

(en dan uiteraard aanloggen als local admin (zonder wachtwoord), je ocx registreren, het admin account van een nieuw wachtwoord voorzien en weer afloggen en weer aanloggen met je normale account O-) )

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PhilipsFan schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:42:
Je kunt natuurlijk het local-admin wachtwoord resetten mbv een linux-live-cd. Niet zonder risico, maak daarom meteen even een image van je harddisk mbv diezelfde linux-cd.

(en dan uiteraard aanloggen als local admin (zonder wachtwoord), je ocx registreren, het admin account van een nieuw wachtwoord voorzien en weer afloggen en weer aanloggen met je normale account O-) )
Dat lijkt me geen verstandig advies, want het is aanzetten tot kraken van een beveiliging. Het is niet de eigen laptop van de TS. Wachten lijkt de beste optie.

Pagina: 1