Overclock functie disabled in bios Asus A8V-VM SE?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-01 16:09
Ik heb een nogal vreemd probleem als ik m'n CPU wil overklokken. Als ik naar het bios ga, krijg ik dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/26/av8vmseax8.jpg
Zoals je ziet zijn alle overclock mogelijkheden grijs, en ik kan deze dus niet aanpassen. Ook kan ik nergens in het bios de mogelijkheid vinden voor het aan- of uitzetten van de AGP/PCI lock.

Ik weet dat dit niet bepaald een overclock moederbord is, maar er moet toch wel een manier zijn om m'n Opteron 144 iets sneller te krijgen?

Ik heb wat gegoogeld, maar kan eigenlijk niets vinden over dit moederbord. Ik kom alleen uit op webshops, en dingen over de Asus A8V-VM zonder SE toevoeging.
http://www.ocworkbench.co...t_topic;f=44;t=000097;p=0

Alvast bedankt voor de reacties. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Cpt.Iglo op 11-02-2007 12:03 ]

Verwijderd

Clockgen in Windows gebruiken.

Het boardje heeft echter geen PCI lock, dus niet te ver gaan anders raakt je hdd wellicht corrupt.

Verwijderd

Nee bij een HP kan je niet overklokken. :(

Zelfs als je het software matig doet via een windoes progje en je verhoogt je kloks of fbs dan reset je PC meteen weer naar oude waardes.

• Cpt.Iglo
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:03:
Clockgen in Windows gebruiken.

Het boardje heeft echter geen PCI lock, dus niet te ver gaan anders raakt je hdd wellicht corrupt.
Clockgen heb ik ook al geprobeerd, maar deze herkent (volgens mij) mijn moederbord niet. Ik kan bij het programma maar twee opties kiezen nl: "clocks" en "options".

Bij clocks zie ik alleen drie metertjes met CPU, FSB en RAM. Ik kan hier verder niets aanpassen.
Bij options heb ik alleen de opties "Frames Snap" en "Apply currents settings at startup".

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:06:

Zelfs als je het software matig doet via een windoes progje en je verhoogt je kloks of fbs dan reset je PC meteen weer naar oude waardes.
HP??

Ieder systeem zal na een reset terug naar de orginele waardes gaan, die zijn namelijk opgeslagen door je BIOS. Een programma'tje als clockgen kan onmogelijk gegevens opslaan in je BIOS zodat deze automatisch bij het starten de waardes opneemt.

Wel kun je eenvoudig clockgen met bepaalde waardes laten starten bij het starten van Windows.

Ook moet je eerst maar eens zien of je uberhaupt wel snelheidswinst krijgt, anders is er geen nut om het te doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:06:

Nee, inderdaad ;)

Hp Pwnd overklokers

Verwijderd

SDH schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:07:
[...]
Clockgen heb ik ook al geprobeerd, maar deze herkent (volgens mij) mijn moederbord niet. Ik kan bij het programma maar twee opties kiezen nl: "clocks" en "options".

Bij clocks zie ik alleen drie metertjes met CPU, FSB en RAM. Ik kan hier verder niets aanpassen.
Bij options heb ik alleen de opties "Frames Snap" en "Apply currents settings at startup".
Heb je de nieuwste versie getest?

Waarschijnlijk kan hij niet automatisch de juiste PLL kiezen, zoek dus even de PLL chip op je moederbord op en stel die in in clockgen.

Het kan ook goed zijn dat het PLL op het moederbord niet ondersteund is of zelfs niet eens kan overclocken. In dat geval heb je dus redelijk pech.

• Cpt.Iglo
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:10:
[...]

Heb je de nieuwste versie getest?

Waarschijnlijk kan hij niet automatisch de juiste PLL kiezen, zoek dus even de PLL chip op je moederbord op en stel die in in clockgen.

Het kan ook goed zijn dat het PLL op het moederbord niet ondersteund is of zelfs niet eens kan overclocken. In dat geval heb je dus redelijk pech.
Waar kan ik dat instellen in clockgen? Ik zie namelijk nergens een mogelijkheid om dit in te stellen.

Ik heb versie 1.0.5.0, volgens mij is dit de nieuwste..

Verwijderd

Je zult zien dat als je op "ok" drukt voor het overklokken in zo'n programma dat je pc meteen een blue screen geeft en dan een reset. }:|

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:34
Je moet ook niet op die 'bladzijde' van de bios zijn. Ik heb dit bordje ook gehad, en je moet even zoeken naar jumperfree-config, daar kun je overklokken.

Deze instelling die je nu probeert te veranderen is niet voor users maar voor hardware-ontwikkelaars (zie rechterkant van het scherm).

• Cpt.Iglo
bas r schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:27:
Je moet ook niet op die 'bladzijde' van de bios zijn. Ik heb dit bordje ook gehad, en je moet even zoeken naar jumperfree-config, daar kun je overklokken.
Nu krijg ik weer hoop _/-\o_

Maar wat bedoel je precies met "jumperfree-config"? Als je hiermee een optie in het bios bedoeld kan ik hem niet vinden..

Edit: Je hebt dus de Asus A8V-VM SE (dus met SE toevoeging!) gehad?

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt.Iglo op 12-02-2007 16:45 ]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:34
Ah, fuk it, ik heb niet de SE gehad. Dus helaas...

• Cpt.Iglo
bas r schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:56:
Ah, fuk it, ik heb niet de SE gehad. Dus helaas...
Daar was ik al bang voor :P
In dat artikeltje die in in de startpost gezet had staat ook een heel stuk over de non-SE variant, maar op die plankje werkt t dus weer heel anders..

• Cpt.Iglo
Niemand die nog een mogelijkheid weet? :'(

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

In de manual van je moederbord staat niks over OC-instellingen in de bios, dus ik vrees dat overclocken via de bios niet zal gaan. Met een beetje geluk kan je met een programma als Clockgen nog overclocken. Als je echt wil overclocken, kan je denk ik het best gaan kijken voor een bord dat wel over kan clocken via de bios en dat een nForce4-chipset heeft.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Ik heb met clockgen ook een probleem.
Clockgen ziet bij mij wel alles, ik krijg dus ook de pll controle.
Maar als ik mijn fsb aanpas en op apply druk verandert hij de clocksnelheid helemaal niet.
Hij doet de clock ook niet aanpassen als ik mijn pc reboot.

Ik heb trouwens een Asus A6t laptop met een AMD turion x2 en een nforce 430 chipset, PLL= nvidia c51.

Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn ?

• VINK_jr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-01-2023
da boartje kun je meschien de bios flache naar die van een a8n-vm csm versie want die kun je wel over clockken O-)
heb zelf ook a8n vm csm 8)

http://specs.tweak.to/15309 mijn pc bakkie :P AMD3200+2GHz s939 @2422,9MHz 3xhyperx kingston DDR400 512mb asus a8m vm-csm s939 asus n6600 extreme 265mb PCIe16x @16x lian li G70 bigtower 1xcooremaster extr 380w 1x 300w goedkoopgevalleutje 280gb tot sata

Verwijderd

Het lijkt me niet dat een BIOS voor een nForce chipset gaat werken op een moederbord met een Via chipset...

• VINK_jr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-01-2023
klopt ik was ff vergte dat een a8n-vm se een via chipset heeft |:(

http://specs.tweak.to/15309 mijn pc bakkie :P AMD3200+2GHz s939 @2422,9MHz 3xhyperx kingston DDR400 512mb asus a8m vm-csm s939 asus n6600 extreme 265mb PCIe16x @16x lian li G70 bigtower 1xcooremaster extr 380w 1x 300w goedkoopgevalleutje 280gb tot sata

Verwijderd

jammer :(, ntune wilt ook niet werken bij de a6t :S als ik dan naar de controlpanel ga loopt de laptop vast.
Pagina: 1