Toon posts:

brander verbreekt draadloze verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dual core 6700 windows xp met 2e service pack (geupdated)
NOD 32 antivirus scanner
samsung dvd brander
samsung dvd speler
linksys pci wireless kaart
robotics 5461 router wpa beveiligd

Wat is er aan de hand ? Met verbinding is op zich niets mis. Pc is op zolder maar snelheid is gemiddeld 48 mbs. Vind ik prima. Echter zodra ik een dvd wil gaan branden of een film wil gaan bekijken dan wordt direct mijn draadloze verbinding verbroken die zich hierna weer automatisch hersteld. Dus dvd in de la; start op en pats boem verbinding weg. Waarom wordt deze nu verbroken ? Is soms erg irritant omdat er dan emule draait (moet ook weer opnieuw starten enzovoorts). Kan er niks over vinden.

Verwijderd

Denk dat je teveel systeem recources gebruikt waardoor het teveel word voor het systeem, zeker als je een p2p op de achtergrond heb lopen. Hoeveel werkgeheugen heb je ? Je kan altijd even kijken hoeveel geheugen je daadwerkelijk vrij hebt. Denk dat je teveel task's heb staan in Emule.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:41
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:55:
Denk dat je teveel systeem recources gebruikt waardoor het teveel word voor het systeem, zeker als je een p2p op de achtergrond heb lopen. Hoeveel werkgeheugen heb je ? Je kan altijd even kijken hoeveel geheugen je daadwerkelijk vrij hebt. Denk dat je teveel task's heb staan in Emule.
Is dat zo? Zorgt te weinig werkgeheugen ervoor dat je verbinding af en toe weg kan vallen? In dat geval snap ik nu ook wat er waarschijnlijk bij een kennis van mij aan de hand is. Op haar PC valt het iedere keer weg, op een laptop (die ernaast staat) is er niets aan de hand...

omniscale.nl

Verwijderd

Waarom direct van remote source branden en niet eerst een lokaal image maken? Het duurt misschien iets langer maar het zal er wel voor zorgen dat die disconnects niet je cd/dvd vernaggelen

• posttoast
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:15:
Waarom direct van remote source branden en niet eerst een lokaal image maken? Het duurt misschien iets langer maar het zal er wel voor zorgen dat die disconnects niet je cd/dvd vernaggelen
Ehm, hij zegt toch nergens dat hij vanaf een remote source brandt? :?

omniscale.nl

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is voor branden OF film kijken, niet beide. Overigens is het te weinig geheugen niet altijd het probleem. Welke wireless van linksys heb je? De WMP54G (v4 of v4.1)? Als je de standaard Linksys drivers hebt geïnstaleerd, neem dan eens de RaLink driver. Dit heeft bij de computer van mijn vader een hoop verbindingsproblemen opgelost. Ik heb toen gewoon de rt61.sys (heeft een v4.1) in de system32\drivers map overschreven met de versie van RaLink. Werkt prima. Als je je computer eens opnieuw installeerd, kan je de inf nemen van Linksys met de cat en sys files van RaLink. Dit is de link naar de drivers pagina van RaLink. Als je de software hebt geïnstaleerd overschrijft hij als het goed is de sys files met die van hem. Tooltje wat wordt meegeleverd kan je via de startup map uitschakelen al wordt deze niet gebruikt als je aangeeft om WZC te gebruiken. Voor eventuele herinstall en je wil de driver hebben, kijk dan in program files\RaLink\WinXP voor de driver. Je hebt maar 3 bestanden nodig, de .inf, .cat en .sys van de chipset (rt2500 > rt2500.*, rt2600 > rt61.*).

Het is ook mogelijk dat je een IRQ conflict hebt, hoewel de verbinding wel weer hersteld word.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt voor het meedenken; intern geheugen is 2 gig. Ik brandt inderdaad niet rechtstreeks maar gewoon een image op harde schijf. Drivers van linksys pci kaart heb ik origineel geinstalleerd versie 4.0

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Probeer dan eens de RaLink driver. De Linksys drivers zijn vaak zo brak als het maar kan. Geen verbinding bij boot, duurt lang voordat hij verbinding heeft, uitval, dat soort dingen. Gebruik je de driver van de chipbakker dan zijn al die problemen (vaak) opgelost.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
aanvulling; net getest zonder emule. Zodra ik een cdrom/dvd (leeg) in brander doe en deze start op wordt de draadloze verbinding verbroken en hersteld deze zich daarna weer. :?

Verwijderd

Probeer je Wifi netwerk eens op wat andere kanalen.

Volgens mij heb jij gewoon een geval van interferentie. Zou normaal niet mogen gebeuren maar van hetgeen je vertelt lijkt me dat wel het geval.

PS : moest je makkelijk een andere DVD writer of DVD drive kunnen lenen, wissel die dan eens met je huidige drive en kijk eens of het probleem dan nog voorvalt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 13:45 ]

• GravGunner
  • Laatst online: 17-12-2025

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Hoe zwaar is jouw PSU(en welk merk, etc)? En welk moederbord heb je?
Ik kan me voor stellen dat of als jouw PSU alles net aan aan kan en de DVD flink wat stroom gaat eisen dat hij stroom wegtrekt van andere dingen, waardoor jouw Linksys kaartje ff een dipje in de stroomtoevoer krijgt of misschien heeft jouw moederbord er wat mee te maken, dat de chipset de instructies niet simultaan aankan.
Meer informatie over jouw systeem kan nooit kwaad ;)

target assimilated

Verwijderd

GravGunner schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:51:
of misschien heeft jouw moederbord er wat mee te maken, dat de chipset de instructies niet simultaan aankan.
Ik vraag me vaak af waar jullie dat soort onzin toch vandaan halen... :X

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Door alle mogelijke opties uit te sluiten. Er zijn chipsets die bij bepaalde handelingen op hun plaat gaan, maar tegenwoordig zie je ze niet meer. Kan ook komen door een brakke driver van weet ik veel wat.

Commandline FTW

Verwijderd

Als je nog steeds dezelfde voeding hebt als uit je eerste topic dan zal ik daar eerst eens naar kijken.
350 voeding onbekend merk gekocht op HCC dagen
Aangezien je niet alle specs hebt gegeven blijft het maar een beetje gokken.

Verwijderd

Topicstarter
stop de persen ! TIP van de Ralink drivers is de gouden _/-\o_ . Heb linksys drivers eraf gegooid en toen ralink drivers laten installeren (was even gedoe zonder schone installatie). Draait nu weer en ik kan dvd er in en eruit gooien; en branden. Kennelijk was de linksys driver inderdaad de oorzaak. Bedankt voor de tips.

• posttoast
Fijn dat het opgelost is :)

Die kennis van mij gebruikt een SMC-netwerkkaartje (en dus geen Linksys). Kan ik die Ralink-drivers daar ook voor gebruiken?

omniscale.nl

• GravGunner
  • Laatst online: 17-12-2025

GravGunner

Man's inhumanity to Man

posttoast schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:57:
Fijn dat het opgelost is :)

Die kennis van mij gebruikt een SMC-netwerkkaartje (en dus geen Linksys). Kan ik die Ralink-drivers daar ook voor gebruiken?
Hero Of Time schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:34:
Probeer dan eens de RaLink driver. De Linksys drivers zijn vaak zo brak als het maar kan. Geen verbinding bij boot, duurt lang voordat hij verbinding heeft, uitval, dat soort dingen. Gebruik je de driver van de chipbakker dan zijn al die problemen (vaak) opgelost.
Oftewel, als die SMC een RAlink setje heeft kan het

[ Voor 4% gewijzigd door GravGunner op 11-02-2007 15:08 ]

target assimilated

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De bakker kan je vinden door Driver Details te kiezen bij de driver tab onder de eigenschappen van de hardware in apparaatbeheer. Ik keek net even hoe SMC de drivers heeft, maar het is wat lastiger dan bij Linksys. Bij Linksys kon je gewoon het sys bestand overschrijven in je system32\drivers map of voor de installatie de orginele van Linksys overschrijven, maar SMC gebruikt een eigen naam voor de bestanden. Ik weet niet of het hernoemen van het bestand werkt, kijk daarom eens op google wat anderen hebben gedaan met dat soort kaarten.

Commandline FTW

• AvWijk
  • Laatst online: 12-02 21:48
Hero Of Time schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:28:
Welke wireless van linksys heb je? De WMP54G (v4 of v4.1)? Als je de standaard Linksys drivers hebt geïnstaleerd, neem dan eens de RaLink driver. Dit heeft bij de computer van mijn vader een hoop verbindingsproblemen opgelost. Ik heb toen gewoon de rt61.sys (heeft een v4.1) in de system32\drivers map overschreven met de versie van RaLink. Werkt prima. Als je je computer eens opnieuw installeerd, kan je de inf nemen van Linksys met de cat en sys files van RaLink.
Onnodige kick, maar..
Held! Die combinatie werkte uitstekend bij mijn LinkSys WMP54G ver. 4.1!
Aanrader voor iedereen met zo'n kaart.
Pagina: 1