Hey,
ik moet nu echt eens een nieuwe pc aanschaffen en mijn budget is 550 euro voor de pc zelf, ik gebruik atm een 15" TFT maar er komt mischien een nieuwe 19"of 20".
ik gebruik de pc voornamelijk voor World of Warcraft en Counterstrike Source, niet de aller zwaarste spellen dus. Ik zou ook wel een paar andere games willen spelen maar dat hoeft niet op hoogste te zijn. Alleen WoW en CSS moeten lekker draaien.
Dit is wat ik heb samengesteld bij Cool-Prices:
Processor:
AMD Athlon 64 X2 3800+ (AM2)
Lijkt mij een goede processor, een goede betaalbare dual-core CPU. De Core2Duo's vallen buiten mijn budget dus daarom gekozen voor deze. Ik ben ook niet van plan de allerzwaarste dingen te draaien.
Prijs: €124,30
Behuizing:
Antec NSK4400 (ATX, 380w, Zilver/Zwart)
Goede kast, Antec voeding
Prijs: €69,95
Videokaart:
ASUS GeForce 7600GT 256MB (PCI-E, 2x DVI-I)
Goede grafishce kaart voor dit budget, moet geen problemen hebben met WoW of CSS. en andere games draaien er ook op. Verder lijkt asus me wel betrouwbaar.
Prijs: €130,70
Geheugen:
Kingston 1024MB DDR2 2x512 (PC5300, CL5, 667Mhz)
Goedkoop geheugen, kingston, matched pair.
ik vind het raar dat deze zo goedkoop is dus hier twijfel ik over.
Prijs: €63,20
Moederbord:
MSI K9N Neo-F, nForce 550 (ATX, Sata II, PCI-E, Sound, LAN, RAID)
komt uit de BBG van januari en leek me wel een goed moederbord. Alle Features die ik nodig heb.
€65,40
DVD Brander:
Samsung SHS138A x16 (Dual-Layer, Sata)
goede brander neem ik aan, en sata zou sneller zijn.
Prijs: €32,95
HDD:
WD 160G Sata II 7200RPM 8MB
Lijkt me goede hardeschijf, nog nooit problemen gehad met een WD die we hier thuis hebben in een andere computer.
Prijs: €52,48
Totale Prijs inclusief BTW en Verzendkosten: €547,90
ik ben NIET van plan om te overclocken, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
de vraag is, is dit een goed systeem?, werkt alles met elkaar? en kan het beter?
M.v.g.
Frank
ik moet nu echt eens een nieuwe pc aanschaffen en mijn budget is 550 euro voor de pc zelf, ik gebruik atm een 15" TFT maar er komt mischien een nieuwe 19"of 20".
ik gebruik de pc voornamelijk voor World of Warcraft en Counterstrike Source, niet de aller zwaarste spellen dus. Ik zou ook wel een paar andere games willen spelen maar dat hoeft niet op hoogste te zijn. Alleen WoW en CSS moeten lekker draaien.
Dit is wat ik heb samengesteld bij Cool-Prices:
Processor:
AMD Athlon 64 X2 3800+ (AM2)
Lijkt mij een goede processor, een goede betaalbare dual-core CPU. De Core2Duo's vallen buiten mijn budget dus daarom gekozen voor deze. Ik ben ook niet van plan de allerzwaarste dingen te draaien.
Prijs: €124,30
Behuizing:
Antec NSK4400 (ATX, 380w, Zilver/Zwart)
Goede kast, Antec voeding
Prijs: €69,95
Videokaart:
ASUS GeForce 7600GT 256MB (PCI-E, 2x DVI-I)
Goede grafishce kaart voor dit budget, moet geen problemen hebben met WoW of CSS. en andere games draaien er ook op. Verder lijkt asus me wel betrouwbaar.
Prijs: €130,70
Geheugen:
Kingston 1024MB DDR2 2x512 (PC5300, CL5, 667Mhz)
Goedkoop geheugen, kingston, matched pair.
ik vind het raar dat deze zo goedkoop is dus hier twijfel ik over.
Prijs: €63,20
Moederbord:
MSI K9N Neo-F, nForce 550 (ATX, Sata II, PCI-E, Sound, LAN, RAID)
komt uit de BBG van januari en leek me wel een goed moederbord. Alle Features die ik nodig heb.
€65,40
DVD Brander:
Samsung SHS138A x16 (Dual-Layer, Sata)
goede brander neem ik aan, en sata zou sneller zijn.
Prijs: €32,95
HDD:
WD 160G Sata II 7200RPM 8MB
Lijkt me goede hardeschijf, nog nooit problemen gehad met een WD die we hier thuis hebben in een andere computer.
Prijs: €52,48
Totale Prijs inclusief BTW en Verzendkosten: €547,90
ik ben NIET van plan om te overclocken, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
de vraag is, is dit een goed systeem?, werkt alles met elkaar? en kan het beter?
M.v.g.
Frank