Toon posts:

Game(WoW) PC €550

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik moet nu echt eens een nieuwe pc aanschaffen en mijn budget is 550 euro voor de pc zelf, ik gebruik atm een 15" TFT maar er komt mischien een nieuwe 19"of 20".

ik gebruik de pc voornamelijk voor World of Warcraft en Counterstrike Source, niet de aller zwaarste spellen dus. Ik zou ook wel een paar andere games willen spelen maar dat hoeft niet op hoogste te zijn. Alleen WoW en CSS moeten lekker draaien.

Dit is wat ik heb samengesteld bij Cool-Prices:

Processor:
AMD Athlon 64 X2 3800+ (AM2)
Lijkt mij een goede processor, een goede betaalbare dual-core CPU. De Core2Duo's vallen buiten mijn budget dus daarom gekozen voor deze. Ik ben ook niet van plan de allerzwaarste dingen te draaien.
Prijs: €124,30

Behuizing:
Antec NSK4400 (ATX, 380w, Zilver/Zwart)
Goede kast, Antec voeding
Prijs: €69,95

Videokaart:
ASUS GeForce 7600GT 256MB (PCI-E, 2x DVI-I)
Goede grafishce kaart voor dit budget, moet geen problemen hebben met WoW of CSS. en andere games draaien er ook op. Verder lijkt asus me wel betrouwbaar.
Prijs: €130,70

Geheugen:
Kingston 1024MB DDR2 2x512 (PC5300, CL5, 667Mhz)
Goedkoop geheugen, kingston, matched pair.
ik vind het raar dat deze zo goedkoop is dus hier twijfel ik over.
Prijs: €63,20

Moederbord:
MSI K9N Neo-F, nForce 550 (ATX, Sata II, PCI-E, Sound, LAN, RAID)
komt uit de BBG van januari en leek me wel een goed moederbord. Alle Features die ik nodig heb.
€65,40

DVD Brander:
Samsung SHS138A x16 (Dual-Layer, Sata)
goede brander neem ik aan, en sata zou sneller zijn.
Prijs: €32,95

HDD:
WD 160G Sata II 7200RPM 8MB
Lijkt me goede hardeschijf, nog nooit problemen gehad met een WD die we hier thuis hebben in een andere computer.
Prijs: €52,48

Totale Prijs inclusief BTW en Verzendkosten: €547,90

ik ben NIET van plan om te overclocken, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.

de vraag is, is dit een goed systeem?, werkt alles met elkaar? en kan het beter?

M.v.g.
Frank

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:49

Croga

The Unreasonable Man

Wat de grafische kaar betreft:

Ik draai hier WoW op een 7600GT. Bij een resolutie van 1680*1050 (20" Wide screen) trekt de kaart het niet meer om alle detail aan te zetten. Wat dat betreft zou je mischien een paar tientjes meer uit willen geven om naar een X1950Pro te gaan of zo, ziet het er allemaal toch iets beter uit.

Of je kunt, net als ik, genoegen nemen met iets minder detail ;)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Geheugen:
Kingston 1024MB DDR2 2x512 (PC5300, CL5, 667Mhz)
Goedkoop geheugen, kingston, matched pair.
ik vind het raar dat deze zo goedkoop is dus hier twijfel ik over.
Prijs: €63,20
Dat is het niet hoor, geheugen is niet meer zo duur als eerst :) .

Verder goede samenstelling. Je zou er eventueel nog wel een latje van 1GB bij kunnen doen, heb je 2GB.

Verwijderd

Ik denk dat je beter kunt kijken naar 2GB geheugen i.p.v. 1.
Naar mijn ervaring is het geheugen bij WoW veel belangrijker dan de videokaart

Verwijderd

Topicstarter
ja maar aangezien ik ook rekening wil houden met een aantal andere games is deze videokaart welg oed denk ik, en ik kan later het geheugen nog wel uitbereiden.

Verwijderd

Topicstarter
en dit is echt mijn bduget meer kan ik er echt niet bij krijgen, en ik heb wow altijd op mindere pc's gespeeld dus ik ben niet veel gewend dus alle verbetringne zijn voor mij heel groot :p dus die 7600GT lijkt me prima, aangezien ik voorlopig nog wel op mijn 15" zit en dus een lage max. resolutie heb. en ik denk dat mijn nieuwe scherm een 19"wordt en dus ook geen 1600x.... resolutie.

bedankt voor de snelle reacties.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:41:
Ik denk dat je beter kunt kijken naar 2GB geheugen i.p.v. 1.
Naar mijn ervaring is het geheugen bij WoW veel belangrijker dan de videokaart
Zolang als je geen belachelijke hoeveelheden addons gebruikt is 1GB meer dan genoeg voor WoW.
Mijn systeem had 1GB RAM met 256MB gereserveerd voor addons en het toevoegen van 1GB extra heeft geen merkbaar verschil gemaakt.

Zolang je zo'n 512MB vrij hebt voor de game zelf (dus RAM minus addons minus OS) heeft WoW geen probleem.

Verwijderd

Croga schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:54:
[...]

Zolang je zo'n 512MB vrij hebt voor de game zelf (dus RAM minus addons minus OS) heeft WoW geen probleem.
Klopt inderdaad. Ik speel WoW met een Radeon 9200 en 512MB ;)

Verwijderd

Topicstarter
hoeveel FPS zou ik kunnen draaien met WoW en CSS met hoge settings met 1024x.... als resolutie??
ongeveer als iemand dat zou weten

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:48:
hoeveel FPS zou ik kunnen draaien met WoW en CSS met hoge settings met 1024x.... als resolutie??
ongeveer als iemand dat zou weten
Bij WoW is FPS eigenlijk niet belangrijk. Je hebt geen split-second acties nodig.
Toen ik de 7600GT nog op 1280*1024 op hoogste detail gebruikte zat mijn FPS zo tussen de 30 en de 60, wat meer dan genoeg is om vloeiend beeld te hebben. Uiteraard dropte dat bij enorme drukte (100-200 man op het scherm) naar 5-10 maar dat is niet te voorkomen (heeft meer met de server te maken dan met je eigen PC)

Verwijderd

Topicstarter
het moet gewoon mooi vloeiend kunnen lopen, zo min mogelijk geschok.
Maar dit systeem is goed dus? dan kan ik het namelijk gaan bestellen ergens deze week

mvg
Frank

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 19:07

junglebeast

hier staat iets

Ik ben zelf ook opzoek naar een PC rond de 500 euro (toevallig ook voor WoW o.a) en kwam met dit uit.

Bon Chic In Win S564T (ATX, 350W 20/24-Pins PSU, Zwart/Zilver) 58.21
Asus DRW-1612BL 16x (Dual-layer, Zwart, Retail) 33.86
AMD Athlon 64 3800+ (AM2, 2.4GHz, 512KB, 400MHz Bus, 62W, Boxed) 93.46
Asus M2N, nForce 430 MCP (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) 77.93
Asus Radeon X1300 Pro 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) 71.01
1GB PC5300 DDR2, CL5 (TwinMos) 87.63 (incl.)
Western Digital Caviar SE WD1600JS, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB) 56.87

Sub-Totaal incl. btw.: 478.97
(bij hardwaretotaal.nl)

Maar jouw setje ziet er ook goed uit. Ik heb verder geen onderbouwing met de onderdelen behalve dat ik vaak Asus onderdelen neem.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Verwijderd

Ik ben ook opzoek naar een nieuw systeem voor WoW en css en ben al veel sites afgegaan, mischien dat jij hier ook iets aan hebt:

http://www.azerty.nl
http://www.digitique.nl
http://www.cool-prices.nl

Mijn budget is wel iets lager, 400/450 euro voor de pc maar ik heb dit samengesteld bij cool-prices:

Afbeeldingslocatie: http://element.rvdborn.com/coolpricersp4.bmp

Je kan , aangezien je een hoger budget hebt. De tft weghalen . een amd 3800+ ( en natuurlijk am2 moederbord maar is ong. zelfde prijs als de intel ). En een 7600GT .
*oops ik zie dat ik de verkeerde ram heb gekozen :P ik zal even een nieuwe screenshot uploaden met 1gb ram.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik hou het denk ik bij deze configuratie alleen ik twijfel nog over de kast...

Verwijderd

Waarom ?
Mischien naar een goedkopere kijken + A merk voeding of iet sdergelijks of
een Cooler master halen zoals in mijn configuratie lijkt me een goede optie

Verwijderd

Topicstarter
als ik een kast + losse voeding neem is het denk ik duurder, maar ik vraag me af of er genoeg ruimte is in deze kast, ik vermoed van wel maar toch :)

Verwijderd

Hm ja anders even cool-prices mailen/bellen om het na te vragen :P
Weet jij toevallig of er een groot verschil is tussen:

http://www.cool-prices.nl...56MB%20(DVI,TV-OUT,PCI-E)

Of

http://www.cool-prices.nl...N7600GS%20Silent⁄HTD⁄256M

De Peakheeft een 64 Bits memory interface en de Asus een 128 veel verschil ?

Verwijderd

Topicstarter
dat is een 7600GS en ik hbe een 7600GT staan verder begrijp ik dat niet helemaal wat je daarmee bedoelt

Verwijderd

Topicstarter
Nog een laatste check, al deze onderdelen werken met elkaar? ik heb geen extra connectors nodig? Bij de grafische kaart zit een DVI naar VGA(?)(voor mijn 15" TFT) ?

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 00:10
Ik zou 2 gig geheugen nemen, WoW vreet best wel wat geheugen. Als dat echt niet in je budget past zou ik 1 reepje van een gig kopen en later een extra reepje erbij zetten.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

LordLynx schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:56:
Ik zou 2 gig geheugen nemen, WoW vreet best wel wat geheugen. Als dat echt niet in je budget past zou ik 1 reepje van een gig kopen en later een extra reepje erbij zetten.
Zoals al eerder gesteld: Tenzij je hele gekke dingen gaat doen vindt WoW 1GB echt wel genoeg. Daarnaast wil je wel dual channel draaien en met 2*512MB zijn er nog altijd 2 slots vrij om uit te breiden...

• Sylph-DS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12-2025
Niet helemaal zeker van, maar is het in die configuratie niet beter om PC6400 rammetjes te kopen?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ik ben NIET van plan om te overclocken, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
Lijkt me niet nodig, maarja.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:57
ik zou 1x 1024 mb kopen ipv. 2x 512. Kost je eventjes iets meer, maar biedt je veel meer opties bij wat budget later :)

you had me at EHLO

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:04
Op mijn oude amd64 3000+ met een 6600Gt en 1024 kon ik probleemloos wow spelen. je systeem voldoet prima aan de eisen voor dit spel. Misschien dat je een videokaart 2e hands zou kunnen bemachtigen, dan heb je al een startbedragje over voor je nieuwe monitor.

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2025

antipode

-=Got is in the details=-

Of je koopt deze videokaart. Is wel tweedehands, maar beduidend stukje sneller dan je huidige keuze.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:17
@mcsluis: heb jij op en of aan merkingen op je mobo? Is de jouwe beter dan de asus P5B (niet de DEluxe) Is die van jou beter dan de asus?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, bij deze een laatste check voor het systeem wat ik ga bestellen:

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/739/pcrg2.png

is dit goed?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Definieer eerst eens wat goed is, want dat is voor iedereen anders. Bovendien te algemeen om te beantwoorden.
Wedervraag: Waar twijfel je (nog) over?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het systeem wat ik wil gaan bestellen, ik wil gewoon een laatste check om te weten of dit allemaal met elkaar werkt. Dat zal bij cool-prices ook nog wel worden bekeken aangezien in het ook laat assembleren daar.

bedankt voor all reacties in dit topic :)
mvg,
Frank

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat gaat allemaal wel passen ja.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Je systeem ziet er gewoon goed uit. Onthoud dat veel Tweakers muggenzifters zijn die hun eigen voorkeur als een feit naar voren schuiven. In jouw geval is je systeem prima voor het budget dat je hebt. Ik weet niet of je al besteld hebt, zo niet dan kun je dat wel doen. 1GB RAM is prima, als je budget 900+ euro was zou ik aanraden om 2GB te nemen, maar in verhouding zou je nu teveel van je budget daarin moeten steken. Dus gewoon zo laten raad ik aan. Ik heb geen ervaring met dat moederbord, maar hij is wel lekker goedkoop en van een A-merk, dus dat komt vast wel goed.

Wees wel bereid om water bij de wijn te doen wat betreft detail in games, vooral toekomstige games zul je niet op de hoogste instellingen kunnen spelen. Alle spellen die nu uit zijn lopen echter nog wel op 1024x768 of 1280x1024 resoluties op medium/high settings, dus je zult hier genoeg plezier aan kunnen beleven. Je gaf aan vooral WoW te willen spelen, en dat gaat prima lukken.

P.S: Ik neem aan dat je randapparatuur allemaal al hebt? Zo niet dan loop je waarschijnlijk tegen een budget-probleem aan, want een goede monitor, toetsenbord, muis en speakerset kost nog wel een flinke duit extra. Dat kun je natuurlijk ook later eens upgraden als je nu je oude apparatuur blijft gebruiken. Een 15" scherm is alleen wel erg klein. Maar ja, je zit nu eenmaal met een krap budget.

Succes verder!

[ Voor 17% gewijzigd door geert1 op 17-02-2007 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle randapparatuur, een 15" scherm heb ik staan maar ik neem binnekort een 19"over van een vriend. Goede muis en toetsenbord zijn er ook al :)

Ik vind het niet erg om de nieuwste games iets minder te spelen, meestal speel ik die tog niet lang en ik kom altijd terug bij WoW en CSS. Ik heb hem nog niet besteld maar dat gaatvandaag/morgen gebeuren.

mvg.
Frank

Topic mag gesloten worden :)
Pagina: 1