Is dit een goede laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bij de Office Centre hebben ze de volgende aanbieding:

IBM Thinkpad TI033
-Celeron 500
-12.1 TFT
-64mb intern
-6gb hdd
-24x cd
-56k/v90 modem
-10/100mb ethernet
-Pcmcia en usb poort
-NimH Battery
-Win2k Pro
-MS Office 2k SBE

Prijs: 2799 (exBTW)
3330 (inBTW)

Mijn vader heeft een eigen zaak, is dus vaak bij klanten en dan kan zo'n laptop wel eens handig zijn. Thuis staat gewoon een TB900 klaar, dus hij hoeft er niet zo vaak op te werken.
Vooral Win2k, Office en de ethernetkaart spreken mij wel aan. Wat ook belangrijk is, kun je er een (externe) muis en keyboard op gebruiken, tegelijkertijd welteverstaan ???
Ik heb nog wel een seriele muis liggen en een los toetsenbord, zou dat gaan werken? Of zijn er splitters te krijgen?
Graag jullie advies en evt. ervaringen met IBM lappies.
Danku.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verkopen ze die laptop niet met Lithium-Ion batterij?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zich prima, alleen vind ik 12.1" wel erg klein, zou liever 14.1" of 15" hebben.

• Timmert
  • Niet online
Op zondag 04 februari 2001 16:13 schreef FrankGuthrie het volgende:
Die zal er wel zijn, maar niet voor die prijs. En wat dat scherm betreft, eigenlijk hetzelfde. Dan kom je in een veel duurder model. En de prijs vond ik juist zo leuk :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ik heb zelf een thinkpad (p300 + 64mb) die me heel goed bevalt. heeft in 2 jaar altijd z'n werk perfect gedaan. voor win2k/office2k zou ik alleen wel minimaal 128mb in laten zetten. 64mb is echt te krap vooral op een laptop.

op die van mij zit gewoon een ps/2 poort waar een muis aan kan. keyboard heb ik nog nooit geprobeerd maar m'n werk gebruiken we compaqs waar via een splitter gewoon een keyboard en muis tegelijk aan kunnen dus ik neem aan dat dat op een ibm ook geen probleem is.

• Timmert
  • Niet online
voor win2k/office2k zou ik alleen wel minimaal 128mb in laten zetten. 64mb is echt te krap vooral op een laptop.
Wat voor geheugen heb je dan nodig? Ik zag bij informatique SO-DIMM, 144pins PC66, 64 mb voor fl.139. Is dat goed :?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ik zou gewoon het geheugen nemen dat ibm voor die dingen aanraadt tenzij informatique jou kan garanderen dat hun spul geschikt is voor een ibm laptop en het spul terugneemt als het problemen oplevert.

• Timmert
  • Niet online
Denk dat ik eerst gewoon 64mb ga proberen. Is het te langzaam, dan zien we wel weer.
Iig bedankt

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 16:13 schreef FrankGuthrie het volgende:
Dat Nimh batterij is idd wel brak.

Dit betekent volgens mij dat als je op je batterij gaat werken dat het beste is om hem helemaal leeg te werken en niet weer eerder aan netvoeding te hangen.
T kan wel maar t is nie goed.

Dat staat altijd bij die telefoontjes (ook NIMH)

k zou hem niuet kopen celeron is ook nie zo gewelidig): )

K vind ze trouwen ook nog is erg lelijk.

Verwijderd

kijk een voor een topline..die zijn veel goedkoper en kwalitatief goed!voor een bedrijf zou ik sowieso niet te krap kijken..
een goeie verdient zijn geld echt wel terug!

• slacksoff
  • Laatst online: 20:53
office centre is nogal duur.

waar je op moet letten is:
TFT beeld. die is veeeeel beter zichtbaar dan anderen

li-ion batterij. anders moet hij hem er bij de klant steeds in de muur pluggen omdat zon andere accu snel gaar word

effe kijken of er nog een sodimm slotje vrij is voor geheugen upgrades.

een celeron is nu een erg goeie processor voor een laptop.. laat je maar nix aansmeren. de k6-2 zou ik niet nemen. en de p3's zijn te duur. en zon p3 heb je trouwens nergens voor nodig... high-end werk kan je er toch niet op doen.

over dat toetsenbord. ik heb er 1 ps2 gaatje in. daar kan een keyboard OF een muis op. maar ik heb er ook een kabeltje bij die hem opsplitst en dan kun je beiden.

als je niet zon kabeltje hebt kun je altijd nog een toetsenbord aansluiten en een muis op de USB poort doen of op de com-poort

suc6 ermee!
de videokaart! die kun je nl niet upgraden!

Verwijderd

Is een goeie hoor *D
Pagina: 1