Toon posts:

Wl-138 G verbinden met speedtouch modem (KPN Slim)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer mijn ASUS Wl-138G te verbinden met het Thomson Speedtouch modem van KPN Slim. Dit modem is standaard wpa beveiligd, dus ik voer netjes de bijgeleverde sleutel in in het ASUS wireless control center. Wat ik ook probeer, ik krijg geen verbinding.
Op meerdere PC's heb ik het geprobeerd (varierend van W98, WXP sp2, WXP) allemaal met de asus kaartjes. Ook heb ik het geprobeerd met de ingebouwde windows software ipv het ASUS wireless control center. Niets werkt.

Probeer ik het met mijn laptop (Dell, met eigen ingebouwd wlan kaart), dan gaat het perfect.

Iemand enig idee wat ik moet doen/verkeerd doe?

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:48
Heb laatst een soortgelijk probleem gehad uiteindelijk werkt het nu wel met WEP beveiliging......

NB. dit was met de KPN experiabox (Thomson speedtouch 780WL)

Verwijderd

Topicstarter
n0pe schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:03:
Heb laatst een soortgelijk probleem gehad uiteindelijk werkt het nu wel met WEP beveiliging......

Dit is hetzelfde modem, ook een 780WL. En inderdaad met WEP gaat het wel. Ik vind het wel waanzinnig. Zijn die asus wireless kaartjes werkelijk zo dramatisch slecht?

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

Als je WPA invoert, moet je er wel op letten dat de gegevens codering op TKIP staat. En de wpa beveiliging die kpn gebruikt is om precies te zijn:
WPA-PSK ook wel WPA-Personal
En mijn moeder heeft dat kaartje ook op de experiabox hangen, dus ik zou toch echt even alle beveiliging instellingen dubbelchecken.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 18:10
n0pe schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:03:
Experia box is SMC 7908 based ;)

maar om even verder te komen, draait je wlan kaart wel met de laatste drivers / software?

Join the club

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Powermage schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:53:
[...]

Experia box is SMC 7908 based ;)

maar om even verder te komen, draait je wlan kaart wel met de laatste drivers / software?
De siemens experiabox is een verbouwde versie van de smc 7908 router serie, de speedtouch experiabox niet. Verder heeft dit niet echt toegevoegde waarde voor de TS...

Verwijderd

Topicstarter
Fridge-RaideR schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:50:
Als je WPA invoert, moet je er wel op letten dat de gegevens codering op TKIP staat. En de wpa beveiliging die kpn gebruikt is om precies te zijn:
WPA-PSK ook wel WPA-Personal
En mijn moeder heeft dat kaartje ook op de experiabox hangen, dus ik zou toch echt even alle beveiliging instellingen dubbelchecken.
hmm, klinkt logisch maaar hoe kan het dan zijn dat windows xp (sp2) met z'n eigen config mogelijkheden er ook niet naar toe kan connecten terwijl dat met een andere pc wel gaat (met een ander netwerkkaartje)

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

KPN ondersteunt dan ook alleen centrino laptops met hun intel wifi kaartjes, die intel wifi kaartjes zijn de enige waar ze 100% zeker van zijn dat het werkt. Heb je een asus kaartje? maak daar dan gebruik van asus programma en neem een screenshot van het netwerkbeveiligingsinstellingenschermpje (oe mooi scrable woord). En post die hier ;)
Pagina: 1