Sinds kort geeft mijn pc kortje piepjes/tikjes bij het opstarten en geeft dan een menu van WinXP dat je krijgt als windows niet normaal is opgestart.
Ik dacht eerst dat de tikjes van een van de hardeschijven kwam maar het komt (gelukkig) uit de onboardspeaker. Hier begint hij mee tijdens de initialisatie van de raid controller en daarna stopt het en krijg ik dus het bootmenu van winXP.
Als ik nu 'normaal opstarten' kies doet start hij ook daadwerkelijk normaal op
Als ik reboot kies herstart hij normaal, dus zonder tikjes of menu. In windows rebooten geeft ook geen problemen dus het probleem doet zich alleen voor bij een cold boot.
Ik heb de volgende hardware:
A7N8X Deluxe
AthlonXP 2600+
2x512MB DDR400
Diamondmax 200GB
Diamondmax 300GB
9700 Pro
De hardeschijven staan dus niet in raid, dit is gewoon de enige mogelijkheid om s-ata schijven aan te sluiten op dit bord
Heeft iemand dit probleem al eens meegemaakt? Ik heb zelf het BIOS al gereset maar dit mocht niet baten. Is de Raid controller aan het overlijden?
Ik dacht eerst dat de tikjes van een van de hardeschijven kwam maar het komt (gelukkig) uit de onboardspeaker. Hier begint hij mee tijdens de initialisatie van de raid controller en daarna stopt het en krijg ik dus het bootmenu van winXP.
Als ik nu 'normaal opstarten' kies doet start hij ook daadwerkelijk normaal op
Ik heb de volgende hardware:
A7N8X Deluxe
AthlonXP 2600+
2x512MB DDR400
Diamondmax 200GB
Diamondmax 300GB
9700 Pro
De hardeschijven staan dus niet in raid, dit is gewoon de enige mogelijkheid om s-ata schijven aan te sluiten op dit bord
Heeft iemand dit probleem al eens meegemaakt? Ik heb zelf het BIOS al gereset maar dit mocht niet baten. Is de Raid controller aan het overlijden?