Recentelijk heb ik een nieuwe laptop gekocht, waar Windows XP Home Edition op staat
http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=025069
Nu ben ik bezig voor het kiezen voor een juiste Windows versie, en heb al besloten dat ik de basic niet wil. Nu heb ik de keuze tussen verschillende versies en mogelijkheden:
Microsoft Windows Vista Business Upgrade
Via Surfspot: 50-60 Euro
Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit NL OEM
Via 4Launch 92,50
Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit NL OEM
Via 4Launch 91,00
Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit DVD
Via Microsoft Upgrade page, 93,50
Het wordt dus op mijn laptop gezet, welke ik gebruik voor school doeleiden: Office, muziek luisteren, film kijken, internette, DVD's en CD's branden, foto's erop zetten vanaf camera, draadloos internet
Welke versie is nu het beste voor mij?
http://www.websonic.nl/pc...schillentussenversies.php
heb hier gekeken en volgende dingen vielen mij op:
CPU's ondersteund Fysiek - ik heb hier toch gewoon 1 van? (Turion 64 x2)
Extern bureaublad - heeft toch niks te maken als ik eventueel beamer wil aansluiten?
PC Image backup - backup maken, maar dat heeft denk ik niet al te veel zin zijn ook DVD's voor
naast de keuze tussen Premium en Business, moet ik dus nog een andere keuze maken;
koop ik een OEM, een 'upgrade' of via de Microsoft site waarbij ik dan dus een volledige versie zou krijgen?
Windows Vista Upgrade Advisor
Er zijn geen systeemproblemen bekend die een upgrade naar Windows Vista verhinderen.
Hebben verder zelfde apparaat 'problemen'
Realtek High Definition Audio - moet ik update voor downloaden
802.11g MiniPCI Wireless Network Adapter - nieuw stuurprogramma nodig
Norton Internet Security (Symantec Corporation) - zou volgens upgrade tool niet goed werken (is nog een oude versie) dus kan ik via Sufspot NOD32 kopen voor 10 euro
Kan geen informatie over deze apparaten vinden
Staat een grote lijst, Bluetooth, NVIDIA GeForce Go 7600, Canon iP1700 maar mocht dit problemen opleveren zou ik altijd updates kunnen downloaden
http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=025069
Nu ben ik bezig voor het kiezen voor een juiste Windows versie, en heb al besloten dat ik de basic niet wil. Nu heb ik de keuze tussen verschillende versies en mogelijkheden:
Microsoft Windows Vista Business Upgrade
Via Surfspot: 50-60 Euro
Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit NL OEM
Via 4Launch 92,50
Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit NL OEM
Via 4Launch 91,00
Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit DVD
Via Microsoft Upgrade page, 93,50
Het wordt dus op mijn laptop gezet, welke ik gebruik voor school doeleiden: Office, muziek luisteren, film kijken, internette, DVD's en CD's branden, foto's erop zetten vanaf camera, draadloos internet
Welke versie is nu het beste voor mij?
http://www.websonic.nl/pc...schillentussenversies.php
heb hier gekeken en volgende dingen vielen mij op:
CPU's ondersteund Fysiek - ik heb hier toch gewoon 1 van? (Turion 64 x2)
Extern bureaublad - heeft toch niks te maken als ik eventueel beamer wil aansluiten?
PC Image backup - backup maken, maar dat heeft denk ik niet al te veel zin zijn ook DVD's voor
naast de keuze tussen Premium en Business, moet ik dus nog een andere keuze maken;
koop ik een OEM, een 'upgrade' of via de Microsoft site waarbij ik dan dus een volledige versie zou krijgen?
Windows Vista Upgrade Advisor
Er zijn geen systeemproblemen bekend die een upgrade naar Windows Vista verhinderen.
Hebben verder zelfde apparaat 'problemen'
Realtek High Definition Audio - moet ik update voor downloaden
802.11g MiniPCI Wireless Network Adapter - nieuw stuurprogramma nodig
Norton Internet Security (Symantec Corporation) - zou volgens upgrade tool niet goed werken (is nog een oude versie) dus kan ik via Sufspot NOD32 kopen voor 10 euro
Kan geen informatie over deze apparaten vinden
Staat een grote lijst, Bluetooth, NVIDIA GeForce Go 7600, Canon iP1700 maar mocht dit problemen opleveren zou ik altijd updates kunnen downloaden
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 09:41 ]