Netwerk met 2 switches achter elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn netwerk kennis is maar zeer beperkt, dus ik hoop dat mijn vraag met tekeningen wat duidelijker is :

De huidige situatie :
Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/6555/vooref0.jpg

Die switch zit er omdat de router problemen gaf met de xbox 360 mce connectie. De router staat op dhcp, op de switch kan ik helemaal niets instellen. Nu werk de connectie tussen de xbox 360 mce en de pc wel, dit in tegenstelling toen op de plaats van de switch de router stond. Ik had natuurlijk ook een andere router kunnen kopen, maar die extra switch was goedkoper.

De powerline lan is omdat mijn huis erg slecht is voor wlan (veel staal en beton met staal erin). De powerline lan is volledig transperant en werkt geweldig (allnet 200mbps).

Ik wil nu het volgende doen :

Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/9081/naal4.jpg

Er zit dus achter switch 1 nog een switch. Kan dit, en geeft dan de router nog steeds elke pc/xbox/nas een IP adres ? Of moet ik toch maar een andere router kopen en die op plaats van switch 1 zetten zodat er maar 1 switch in het netwerk zit ?

Bedankt alvast !

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:50

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ja, dit zou gewoon moeten kunnen werken.
En het uitdelen van IP adressen door je router werkt ook gewoon.

Zo'n switch kan je in de eerste instantie gewoon als een verdeeldoos bekijken en kan je dus meerdere 'dozen' achter elkaar hangen. Of dat goed is voor de snelheid van je netwerk moet je je wel afvragen.
Switch 2 heeft een verbinding van bv. 100 mbit naar switch 1.
Die 100 mbit word verdeeld over de actieve gebruikers die aan switch 2 hangen.

Overigens heb ik ooit ergens gelezen/gehoord dat je max 3 switches routers (dus, dank willems) achter elkaar kunt knopen, bij de 4e gaat het niet meer goed.
Dit is in jouw geval dus niet van toepassing.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 11-02-2007 09:11 ]

Alles kan stuk.

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Je bent in de war met een router. Een switch is inderdaad gewoon een verdeelbox. Een router geeft de genoemde problemen tenzij deze het bootp protocol heeft, RFC1548 (correct me if i am wrong). Je kunt dus vrolijk een tweede switch aansluiten.

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Willems schreef op zondag 11 februari 2007 @ 09:06:
Je bent in de war met een router. Een switch is inderdaad gewoon een verdeelbox. Een router geeft de genoemde problemen tenzij deze het bootp protocol heeft, RFC1548 (correct me if i am wrong). Je kunt dus vrolijk een tweede switch aansluiten.
Aha prima !.

Begrijp ik goed dat als pc1 wil praten met xbox2 (aan switch nr2), alle verkeer alleen via switch2 verloopt en de rest van het netwerk niet belast wordt ?

Ik begrijp dat als pc1 praat met xbox1 (aan switch1) en pc2 tegelijk met de NAS zou verbinden, je wel aan de max 100mbps zit. Die situatie zal niet zo vaak voorkomen en een andere oplossing is in mijn huis lastig. Andere powerline adapters zouden hetzelfde bandbreedte probleem hebben en die zijn veel duurder dan een switch.

Allnet 200mbit, dat is trouwens netto maar zo'n 80-95, kost dik 60 euro. Een 2e switchje kost maar 10 ;-)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HaseMike schreef op zondag 11 februari 2007 @ 09:29:
[...]

Allnet 200mbit, dat is trouwens netto maar zo'n 80-95, kost dik 60 euro. Een 2e switchje kost maar 10 ;-)
Maar als je je druk maakt over dataverkeer zou ik niet voor 10€ een switchje kopen. Zeker met veel dataverkeer en veel connecties gaan die goedkope dingen nog wel eens moeilijk doen. Koop dan liever een 3com voor 4 tientjes waarvan je zeker weet dat ze prima functioneren.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ben je gek .. het is niet alsof er 100 pc's achter zitten een cheap ass switch is zat .. daar merk je helemaal niks van

gewoon lekker cheap ass switch doen
cheap ass routers ... die hebben last van veel conecties, dan loopt zo'n nay tabel vol
een switch heeft geen nat tabel ;)

Iperf

Pagina: 1