Toon posts:

Computer gaat niet meer vanzelf uit!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

De pc van mijn moeder draaide voorheen altijd Windows 98.
Omdat er wel eens een grote schoonmaak nodig was heb ik de pc geformateerd en er Windows XP Home op gezet.
Maar sinds de installatie gaat de pc niet meer vanzelf uit.
Als je hebt afgesloten moet je nu w88 tot er op het scherm staat "U kunt de pc nu uit zetten" en vervolgens moet je de uitknop 10 seconden ingedrukt houden.

Kan iemand mij vertellen hoe dat komt en hoe ik er voor kan zorgen dat die wel weer vanzelf uit gaat.

Met vriendelijke groet,
Marc

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 15:31
Start => Configuratiescherm => Energiebeheer , ga naar tabblad "Geavanceerd", daar kan je het normaal instellen.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/attica/got/Energiebeheer_afsluiten.jpg

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:44
Bovenstaand is wat er moet gebeuren als je nog in Windows bent, en als je dan voor afsluiten kiest, doet hij gewoon hetzelfde, alleen hoef je niet naar Start -> Afsluiten te gaan....

dit heeft te maken met Apparaatbeheer, de pc moet ACPI zijn....

Wat staat daar bij Computer?

En kan je bij Energiebeheer nog aanvinken dat de pc Geavanceerde energie..... (weet het woord niet) moet gebruiken?

[ Voor 81% gewijzigd door maarud op 11-02-2007 15:53 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dit heb ik ook, met mams der p3-bak. Alleen is een maal kort drukken genoeg. Terwijl ik dacht dat het "u kunt de pc nu uitzetten" van voor het pentium 2 tijdperk was

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• maarud
bartgrefte schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:51:
dit heb ik ook, met mams der p3-bak. Alleen is een maal kort drukken genoeg. Terwijl ik dacht dat het "u kunt de pc nu uitzetten" van voor het pentium 2 tijdperk was
je kan 'U kunt nu de pc uit het raam gooien uitzetten' ook in Windows XP krijgen als je wilt ;) Het is gewoon een simpele instelling....

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

maarud schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:52:
[...]

je kan 'U kunt nu de pc uit het raam gooien uitzetten' ook in Windows XP krijgen als je wilt ;) Het is gewoon een simpele instelling....
gaat het afsluiten (behalve het uitzetten vd pc) gewoon hetzelfde dan? mams is nie zo "pc-kundig" als je snapt wat ik bedoel :>

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• maarud
wat bedoel je precies? Het afsluiten gaat gewoon net zoals altijd, alleen de pc gaat niet zelf uit, maar je moet ff op het knopje drukken...

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

maarud schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:46:
wat bedoel je precies? Het afsluiten gaat gewoon net zoals altijd, alleen de pc gaat niet zelf uit, maar je moet ff op het knopje drukken...
dat is het em juist. een beetje pc hoort dan toch gelijk uit te gaan? Of is een p3 op een intel 440bx bordje daar net iets te oud voor?
Wil juist dat nadat je op afsluiten klikt dat ie zich afsluit én uitzet. dat laatste doet ie dus niet en komt er "u kunt nu de pc uitzetten" te staan

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 11-02-2007 19:50 ]

Oscar Wilde

• maarud
ah, kijk, dan is er iets met ACPI. Kijk eens bij apparaatbeheer, en dan bij Computer, staat daar ACPI Uniprocessor? En kan je bij Energiebeheer iets aanvinken wat te maken heeft met geavanceerde energie?

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-11-2025

Roelof

Illustrious Wolf

systeem-hardware-apparaatbeheer-beeld-verborgenapparaten weergeven

Dan zoeken naar apm bij apparaten die niet plug and play compatibel zijn inschakelen.

APM is Geavanceerd energiebeheer

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

• maarud
Roelof schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:07:
systeem-hardware-apparaatbeheer-beeld-verborgenapparaten weergeven

Dan zoeken naar apm bij apparaten die niet plug and play compatibel zijn inschakelen.

APM is Geavanceerd energiebeheer
dat was het wat ik bedoelde ;)

kon er ff niet opkomen ;)

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
Nog iemand geholpen, zat ook met het probleem< u kunt de pc nu uitzetten>,
je moest dan wachten en kon niet gelijk weglopen.

Nu wel, bedankt _/-\o_

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

Pagina: 1