Bewakingscam aansluiten op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thorretje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-01 16:58
Een vriendin van mij heeft me gevraagd of het mogelijk is om een van haar bewakingscamera's, die ze in de stal heeft hangen, (boerderij met paarden), aan te sluiten op de pc, zodat deze kan functioneren als zijnde een webcam.

Wat er nu hangt is: een infrarood camera die met een 75 ohm's kabel naar huis toe loopt. Omdat er 2 camera's in de stal hangen zit er in huis een kastje tussen waarmee er geschakeldkan worden tussen de 2 camera's. Vanaf dat kastje gaat een kabel naar de TV.

Een webcam in de stal hangen is eigenlijk geen optie omdat er al 2 cam's hangen. Daar komt bij dat de afstand huis -> stal, zo'n 75 meter is. Wireless is geen optie, muren veel te dik. Boerderij is gebouwd op de Duitse manier (staat ook in Duitsland), dus met dikke muren.. 2 tot 3x de dikte van NL huizen.

Kunnen die cam's worden aangesloten en zoja: hoe? Ikzelf heb totaal geen kaas gegeten van déze materie en weet niet waar op te letten of welke bekabeling / stekkers te gebruiken. Ken het systeem niet. Daarnaast.. ze internet over een ISDN verbinding omdat ze in 't buitengebied zit. ADSL niet mogelijk, kabel kennen ze niet.

Graag zouden we dus willen weten wat er mogelijk is en of het überhaupt realiseerbaar is.. cam op pc én eventueel internet.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

DVR kaarten zijn daar voor gemaakt.

http://www.waakzaamwonen....oor-opname-van-16-cameras

Das dan een 16poort kaart, maar je kan ze b.v. ook in 4 poort format krijgen.
Werkt gewoon met sVideo of composite.

Gezien het in feite een capturekaart is, zalje met de gemiddelde webcam broadcastingtool waarschijnlijk wel beelden uit kunnen zenden op het web (Webcam32 bijvoorbeeld)

Nadeel van ISDN is dat ze dan constant telefoontikken heeft. Als je elke 5 seconden het beeld ververst moet ISDN wel snel genoeg zijn tho. (waarschijnlijk een kortere refreshtijd ook wel goed)

edit:
http://www.waakzaamwonen....voor-opname-van-4-cameras
4poorts variant.

[ Voor 51% gewijzigd door McKaamos op 11-02-2007 01:57 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• thorretje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-01 16:58
Verzoek van vriendin om onderstaande te posten:
-------------
Hallo, ik werd door Thorretje gewaarschuwd dat hij hier een topic had geopend over " mijn" probleempje ;-)

@Mc Kaamos heel hartelijk dank voor je antwoord. Nog een kleine toelichting, ik heb idd ISDN maar ik betaal geen telefoontikken. Hier in Dld. hebben ze zelfs voor de ISDN flatrates. Ik betaal dus een vast bedrag per maand waarvoor ik 24/7 online kan en mag zijn. Mijn verbindingssnelheid is 64 KB op enkele lijn.
Dus mijn vraag nu is, heeft die 64 KB voldoende snelheid?

Thanks Rina

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

thorretje schreef op zondag 11 februari 2007 @ 03:07:
-------------
Hallo, ik werd door Thorretje gewaarschuwd dat hij hier een topic had geopend over " mijn" probleempje ;-)

@Mc Kaamos heel hartelijk dank voor je antwoord. Nog een kleine toelichting, ik heb idd ISDN maar ik betaal geen telefoontikken. Hier in Dld. hebben ze zelfs voor de ISDN flatrates. Ik betaal dus een vast bedrag per maand waarvoor ik 24/7 online kan en mag zijn. Mijn verbindingssnelheid is 64 KB op enkele lijn.

Thanks Rina
Gat het hier om de upload, of download?
(Testen kan op www.speedtest.nl bijvoorbeeld).

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kecin schreef op zondag 11 februari 2007 @ 03:11:
[...]

Gat het hier om de upload, of download?
(Testen kan op www.speedtest.nl bijvoorbeeld).
Het is ISDN, dus gecombineerd.
Totale bandbreedte 64 Kilobits per seconde. Of je dat nou gebruikt voor upload of download maakt niet uit.
Het is net als met analoge 56K6 modems maar dan digitaal en een klein pietsie sneller (tenzij je met 2 ISDN D Channels tegelijk inbelt, dan heb je 128Kbps)
thorretje schreef op zondag 11 februari 2007 @ 03:07:
-------------

Thanks Rina
Als je uitrekent wat de maximale filesize is, kan je uitrekenen hoe lang je ISDN verbinding er over doet om 1 plaatje te verzenden.

Er vanuit gaande dat je elke paar seconden een 640x480 pixel JPEG plaatje (met redelijke compressie) op een FTP server wil zetten met Webcam32 (en die dan browsermatig refresht met een Meta Refresh tag) zal je per plaatje een kilobyte of 2 tot 5 kwijt zijn.
64Kilobits per seconde staat gelijk aan maximaal 8 kilobytes per seconde, dus in princiepe zou je elke seconde je plaatje kunnen verversen.

Trouwens, om even wat verwarring te voorkomen, het is 64Kbps lijnsnelheid.
B = byte
b = bit
factor 8 verschil ;)
((64Kbps = 64000 bit per seconde) / 8 = 8000 byte per seconde) / 1024 = 7.8Kilobyte per seconde
Kilo in de bytewereld is namelijk 1024 en niet 1000, zoals dat wel geld bij bits en grammen ;)

edit: by the way, de meeste DVR kaarten worden geleverd met broadcasting software, en de resolutie van de beelden ligt lager dan de resolutie die ik hier boven noem (das nl normale webcam resolutie).
Dus het moet makkelijk kunnen om beide beelden tegelijk met een 1 frame per second refreshrate over je ISDN lijn te sturen.

Graag gedaan hoor :)
Als er meer vragen zijn, dan zie ik ze wel verschijnen hier :P

[ Voor 40% gewijzigd door McKaamos op 11-02-2007 04:25 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?