[Testcase]eerste keer met m'n nikond50 in het patronaat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tijdje geleden postte ik hier al eens dat ik een slr ging kopen, dat is uiteindelijk gebeurt. het is een nikon d50 met tamron 28-75 f2.8 geworden. 2de poging om een topic te openen volgens de regels, hoop dat ik het nu goed doe :) is er ook nog een maximum grootte van de plaatjes? ik heb ze nu geupload via imageshack dus zijn ze allemaal in ieder geval kleiner dan 1,5 mb.

alle foto's zijn gemaakt op iso800 f2.8 had hem in de P stand staan. ik vind vooral de laatste foto van Pete Philly mooi gelukt. wat vinden jullie ervan?
Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/8173/dsc0041vq4.jpgAfbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/4599/dsc0030vw4.jpgAfbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/5465/foto6vg4.jpg

nog 3 foto's die ik de moeite niet waard vond om hier te posten kan je hier

ik hoop dat het zo volgens de regels is :) wat vinden jullie van de foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vind je foto's puur qua achtergrond licht en de daarbij behorende kleuren wel mooi.
Verder vind ik het om eerlijk te zijn niet heel bijzonder voor een showcase. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat inflitsen (is dit mogelijk in een kroeg / podium zoals het patronaat?) hier een hoop had goed gemaakt want ik vind je onderwerpen wat wegvallen.
Daarnaast laat je hier niet echt de mooie momenten zien lijkt mij. Bij 1 en 2 zie ik weinig tot geen inleving van de muzikanten. Bij drie is dat al veel beter maar daar zie ik weer weinig van de zanger (ook door de pet).
Misschien kan iets meer tele je in dit soort situaties ook helpen om wat meer te isoleren en daardoor meer de nadruk op de bandleden te leggen. Dit voorkomt denk ik ook wel een beetje het wegvallen van je onderwerpen in de achtergrond mocht je niet kunnen flitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik sluit me aan bij djengizz. Ik vind het geen showcase, daarvoor vind ik het te rommelig en mis ik de interactie met de artiesten.

Edit: je bent op de hoogte van [Ervaringen] Partyfotografie deel 6? Zie ajhaverkamp beneden :)

[ Voor 45% gewijzigd door - J.W. - op 11-02-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

aanpassing in de titel.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

- J.W. - schreef op zondag 11 februari 2007 @ 09:26:
Ik sluit me aan bij djengizz. Ik vind het geen showcase, daarvoor vind ik het te rommelig en mis ik de interactie met de artiesten.

Edit: je bent op de hoogte van [Ervaringen] Partyfotografie deel 6?
Foute topic!, deze is voor concert foto's. Anders krijg je alle party fotografen over je heen.

Over de foto's: niet bijzonder. Kijk nog eens kritisch rond in de diverse topics en wellicht zul je dan ook concluderen dat de kwaliteit nogal te wensen overlaat. Het zou ook heel bijzonder zijn als je meteen de eerste keer topfoto's geschoten had. Dus: vooral doorgaan met oefenen en genieten van je hobby!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ja eigenlijk wat djengizz al zegt, je hebt de achtergrond mooi belicht en de kleuren zijn mooi, maar je onderwerp is te slecht zichtbaar. Ik kan het niet zo uit de exif halen, maar iets van spotmeting of centre evaluated achtig iets zou de foto al wat betere belichting geven voor het onderwerp. Verder zou ik ook een lichte flits gebruikt hebben, maar ook dat was al gezegd hierboven.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heej bedankt voor de tips, dat van die spotmeting zal ik volgende keer uit proberen te zoeken. ik heb nu alleen nog ingebouwde flits dus daar kan ik denk ik niet zoveel mee? ik kan alleen veranderen: Rear, Rooie ogen flits en slow. ik ben binnenkort nog in De Kade te Zaandam dus dan ga ik daar weer flink fotograveren. helaas in de kleine zaal dan, meestal slecht licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Hm grappig, heb dezelfde lens en ook een d50 :)

Hou er wel rekening mee dat flitsen vaak een no-no is bij concerten. (op housefeesten e.d. is het vaak geen probleem). Voor de artiesten is het rete-irritant, dus als je per se wil flitsen zou ik vantevoren wel even toestemming vragen.

Laat staan dat flitsen met je ingebouwde flitser veel nut heeft, als je te hard flitst wordt je foto meteen zo plat als een pannekoek, met een externe flitser via het plafond/muur kunnen bouncen geeft dan veel mooiere resultaten.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik zou beginners spot metering afraden, liever eerst het stapje van matrix naar center doen. Verder lijkt me een 50mm 1.8 toch wel erg leuk voor dit soort shoots.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Wijnands schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:08:
Ik zou beginners spot metering afraden, liever eerst het stapje van matrix naar center doen. Verder lijkt me een 50mm 1.8 toch wel erg leuk voor dit soort shoots.
Dat scheelt een halve stop met 50/2.8 maar wel een bak zoom-mogelijkheden. Het heeft een voordeel, maar ook zeker zijn nadeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgens mij heb je die foto's niet bewerkt he? ... Misschien een goed idee om ze ff door photoshop oid te halen, levels enz. te doen. Volgens mij word je foto daar een stuk beter van. Ik heb nu het idee dat er een soort waas over de foto zit. (kan ook aan me tftje liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Wijnands schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:08:
Ik zou beginners spot metering afraden, liever eerst het stapje van matrix naar center doen.
En waarom zou je dat afraden? Ben wel benieuwd naar de redenen :)

Zelf heb ik m'n d50 al sinds de dag dat ik hem voor het eerst mee naar een concert nam op spotmetering gezet.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor bewerkingen dacht je aan? ik ben zelf nog een noob met photoshop. het weekend ga ik trouwens ff in RAW schieten, kijken hoe dat werkt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Chiron schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:56:
[...]

En waarom zou je dat afraden? Ben wel benieuwd naar de redenen :)

Zelf heb ik m'n d50 al sinds de dag dat ik hem voor het eerst mee naar een concert nam op spotmetering gezet.
ik raadde het zelf aan, maar ik kan deze vraag wel beantwoorden, spotmeting is echt een heel klein stukje, als toevallig dat stukje niet helemaal overkomt met de rest van je onderwerp dan is je foto ook over of onderbelicht. Centre weighed vind ik een mooie tussenoplossing, maar gaf mij niet het gewenste resultaat.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan beter wat ruimte tussen de foto's laten. het kijkt een beetje vervelend.

oftopic: is dit in de paradiso?

Verwijderd

Haha er staat toch in de titel PATRONAAT!
Pagina: 1