Nieuwe SATAII HDD -> kabels?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbertvi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Hallo,

Heb een nieuwe HDD (SATAII) en nu heb ik 2 verschillende SATA kabels bij mijn moederbord gekregen. Nu wilde ik graag weten wat het verschil is tussen die kabels.

Ik heb een Asus P5W DH Deluxe. Het gaat om de rode en gele SATA kabels.

Thx.

Verwijderd

eentje is geel, de ander is rood :P maar serieus, denk niet dat er verschil in zit :) Kep hier zelf oranje en rode kabels en die doen allebei hetzelfde.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-02 13:16
maakt niets uit.. is zoals gele utp kabel of een groene...

[ Voor 6% gewijzigd door Icekiller2k6 op 11-02-2007 01:11 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-02 23:22
Nou je hebt wel dunne sata kabels en wat breedere sata kabels maar wat het verschil is...

My favorite programming language is solder.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 18:01
er is geen verschill tenminste niet qua snelheid ofzo.

enige verschil is de kleur.
verder heb je nog SATA kabels die een metalen klipje hebben waarmee ze beter vast zitten in de drives of op het moederbord.

maar qua snelheid zit er geen verschill tussen alle sata kabels.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 21:57
De bredere sata kabels zijn voor de stroomvoorziening en hebben meestal aan de ene kant een molex, en aan de andere kant een sata aansluiting. Tenzij ze natuurlijk rechtstreeks uit de voeding komen.

• robbertvi
Hey, bedankt voor de antwoorden. Die gele kabel is inderdaad breder als die rode, vandaar mijn vraag of er verschil tussen is. Die gele heeft dus van die metalen klips waar deadsy het over heeft en die rode niet.

Bij beide kabels zitten dezelfde stroomkabels apart nog bij, dus ik neem dan aan dat je die sowieso voor beide kabels ook moet gebruiken dan. Als ik keesk's bericht lees, bedoel je dan dat die gele kabel geen aparte stroomkabel nodig heeft?

edit: Heb natuurlijk op mijn PSU SATA stroomvoorziening. :D

[ Voor 7% gewijzigd door robbertvi op 11-02-2007 02:29 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:55
Mokee, voordeel is dus dat de gele kabel beter vast blijft zitten omdat deze metalen clips heeft waardoor de kabel beter klemt. De rode kabel heeft dit niet. Verder zijn er wss geen verschillen, ik heb iig nog geen afwijkende SATA standaard gezien. Gewoon de gele kabel gebruiken en klaar is Caine...

• robbertvi
Gr0wLiThE schreef op zondag 11 februari 2007 @ 05:18:
Gewoon de gele kabel gebruiken en klaar is Caine...
:) lol.

Ok, thx all, het is me weer duidelijk.
Pagina: 1