Score 8800gtx in sli

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08-2025

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
hoi allemaal,

ik heb wat gegoogled en gezocht via de zoekfunctie maar dacht dat het niet op dit forum werd gediscusieerd, of ik zoek niet goed..

ik heb mijn systeem twee keer getest.
een keer met sli enabled en een keer zonder
3dmark06:

disabled: enabled:
9881 10521
4564 4725
4690 5295
2165 2207

scores zie hier boven, de vraag is dus, is dit verschil niet wat TE KLEIN ????

ik denk zelf dat het verschil wel wat groter moet zijn, ik weet dat mijn processor de bottleneck is: AMD Athlon64 FX60 @ 3200mhz met ddr500 maar het verschil moet toch wel wat groter zijn?
of zie ik dat verschil
is er nog iemand op het forum die 2x 8800gtx in sli heeft en heeft getest wat het verschil is met en zonder sli ???

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:04
Ik kan mij herrinneren een keer gehoord te hebben dat 2 x die kaart in SLI inderdaad slechte performance geeft. (Kon ook wel eens komen doordat de huidige cpu's die op de markt zijn gewoon de graka niet kunnen bijbenen..)
:P
Er is vast 1 die er meer over kan vertellen...

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik denk dat 3dmark nog niet geoptimaliseerd is en de drivers van nivida ook nog niet voor sli 8800GTX probeer het eens met de aller nieuwste beta drivers!!

1337

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
ik zal meteen even een bezoekje wagen aan nvidia.com
ik draai overigeens nog steeds winXP want mijn vista is nog onderweg :P
Binnenkort hoop ik mijn vista business binnen te krijgen miss gaat dit helpen, wat ik zelf niet denk omdat 3dmark ook nog dx9 is ;)
ik ben terug in ca 20 min.. driver uninstallen..driver reinstallen.. 2x reboot en 3dmark draaien ;)
met andere woorden be right back!

-edit:
heb net gekeken voor nieuwere beta drivers maar voor de 8800-series zijn geen beta drivers en de drivers die ik nu heb draaien zijn de vandaag nog gedownload van nvidia.com
de beta drivers voor geforce/winXP werken nog neit voor 8800 serie, de nieuwe beta 100.x voor geforce/winVista werken wel al op de 8800gtx.
ik heb alleen vista nog niet binnen!

edit2: :P
voor de gene die ook deze kaart in SLI draaien en een groter verschil hebben graag even vermelden wat voor proc/chipset je hebt en welke drivers/os je gebruikt...

[ Voor 41% gewijzigd door earithramir84 op 11-02-2007 01:11 ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:53
Toch ergens een driverprobleem gezien de scores op onderstaande website:

http://www.hothardware.co...age=2&articleid=917&cid=2

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
earithramir84 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:49:
scores zie hier boven, de vraag is dus, is dit verschil niet wat TE KLEIN ????

ik denk zelf dat het verschil wel wat groter moet zijn, ik weet dat mijn processor de bottleneck is: AMD Athlon64 FX60 @ 3200mhz met ddr500 maar het verschil moet toch wel wat groter zijn?
Hoewel ik me niet voor kan stellen dat je proc een bottleneck is (tis nog steeds 1 van de snelste singlecore CPU's ;)). Zowel games als 3dmark zijn nog niet geschreven voor dual-core processors. Het zal de load veroorzaakt door je windows misschien iets beter balanceren zodat je iets meer resources hebt voor 3dmark, maar dat ik ook echt alles...

Het is net zo belangrijk om een hoge resolutie te draaien...
Heb je een SLI setup en draait je 1280x1024 dan zal het verschil inderdaad weinig uitmaken. vanaf 1600x200 schiet het verschil ineens omhoog. Op 1920x1440 val je waarschijnlijk van je stoel ;)

Dat en het feit dat de driver behoorlijk sucken :)

[ Voor 13% gewijzigd door kalechinees op 11-02-2007 01:32 ]

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
@mad-dog
ik denk dat het de cpu is dan als ik die scores zie, aangezien de scores op tomshardware net iets onder de liggen en dat ook getest is met de fx60 en die met snellere proc veel betere scores hebben..

@kalechinees
1.ik heb niets draaien dan alleen 3dmark06 windows is volledig kaal!! pc is herinstaled en alle updates zijn geinstalleerd maar verder staat alles uit, de prioriteit van 3dmark stond op hoogst en zelfs met explorer.exe terminated had ik geen verschil.
2. de fx60 is een duall core ;) 2x1024kb ;)
3. ik zal eens kijken naar het verschil in hoge resoluties maar ik heb de pc nu op mijn 'knutsel plek' staan en die monitor kan maar 1280 aan ;) mijn andere kan tot 1600 ik zal het eens een gok wagen.
4. ja drivers is altijd een probleem, maar das MIJN schult je weet dat van te voren als je een kaart aan schaft die net uit is !

ik ben nog aan het wachten op de nieuwe 3dmark hopelijk word dat er een met dx10 en duall-core support

allebij thanks voor jullie replies...

ik heb zelf al wat liggen testen en het is inderdaad mijn proc denk ik..
want bij overclocken gaan de SM2.0/SM3.0 flink omhoog!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:32
kalechinees schreef op zondag 11 februari 2007 @ 01:29:
[...]

Hoewel ik me niet voor kan stellen dat je proc een bottleneck is (tis nog steeds 1 van de snelste singlecore CPU's ;)). Zowel games als 3dmark zijn nog niet geschreven voor dual-core processors. Het zal de load veroorzaakt door je windows misschien iets beter balanceren zodat je iets meer resources hebt voor 3dmark, maar dat ik ook echt alles...

Het is net zo belangrijk om een hoge resolutie te draaien...
Heb je een SLI setup en draait je 1280x1024 dan zal het verschil inderdaad weinig uitmaken. vanaf 1600x200 schiet het verschil ineens omhoog. Op 1920x1440 val je waarschijnlijk van je stoel ;)

Dat en het feit dat de driver behoorlijk sucken :)
sommige games maken wel gebruik van dual core, maar niet veel

Verwijderd

Het is idd je CPU. Die kaarten hebben niks te doen nu. Je moet 3D mark ff runnen op hogere resoluties zodat de nadruk meer op de kaarten komt te liggen. In die link word getest met een C2D op 2.9GHz.. Das wel ff andere koek dan je AMDtje.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 10:40 ]

Verwijderd

inderdaad maar een x2 op 3.2ghz vind ik ook wel goed. Test gewoon es met en zonder sli op 19** resolutie daar zal het verschil echt super veel schelen. En de drivers worden nog vele beter dus maak je maar geen zorgen.

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
maak me geen zorgen anders had ik die kaarten niet gekocht..
mijn proc draaid op moment ook op 3.2ghz 16*200 dat gaat goed maar toch houd ie het niet bij denk ik :P
ik heb enkele maanden geleden dure sticks geheugen gekocht 3500ll pro maar had stom genoeg te laat gekeken naar de c2d van intel anders had ik wel zon c2e X6800 van intel gehaald..
maar ach, had al een mooi mobo enz..
misschien als de multi core processoren wat dichter bij de 4 ghz komen dat ik over ga naar intel.. of misschien komt amd dan wel weer terug....
ik zal binnen kort eens testen op 1600 kijken wat ze dan doen..

Pagina: 1