allround systeem €1300: welke componeten/welke leverancier?

Pagina: 1
Acties:

• HansdeWeme
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-01-2023
Zoals zo velen wil ook ik een nieuw systeem samenstellen.
Beoogd gebruik:
- dagelijks werk: Office en SPSS (statistische analyse)
- Photoshoppen
- video rendering (AVI naar DVD en andersom)
- beetje gaming (HALO, LotR, en andere speeltje van de kinderen)

Na oriëntatie op dit forum en soortgelijke sites ben ik tot een basis configuratie gekomen.
(NB dvd speler/brander, geluidskaart, muis/toetsenbord e.d. spul heb zelf wel; niet relevant voor onderstaande).

Behuizing
antec sonata lifestyle ii
artic silentium t3 pro

Processor
core 2 duo e6600 boxed

Moederbord
asus p5b deluxe

Memory
kingston/corsair dualchannel pc5300 667

Video
7600gt
x1800xt

Harddisks
1x 80 GB WD
1X 320 GB WD

Monitor
samsung syncmaster 940bf
(iets vergelijkbaars)

Vragen
Mbt deze configuratie heb ik voor de ervaringsdeskundigen van dit forum de volgende vragen:
- algemeen: voldoet deze samenstelling ("value for money") aan mijn behoeften of heb ik iets over het hoofd gezien?
- behuizing: zijn er goede redenen om voor de één of de ander te kiezen of een alternatief?
- video: zelfde vraag als hierboven
- leverancier: Azerty en Cool-Prices ontlopen elkaar niet veel, opnieuw: goede redenen om voor de één of de ander te kiezen of een alternatief?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties - iedereen bij voorbaat reuze bedankt voor een bijdrage!
Vrgr, Hans

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Waarom neem je niet de non-deluxe versie? De deluxe versie heb je volgens mij helemaal niet nodig :) .
Memory
kingston/corsair dualchannel pc5300 667
1 Of 2 GB?
Video
7600gt
x1800xt
Gevoelsmatig zou ik voor de 7600GT gaan. Misschien is het handig om de silent-versie te nemen, lekker stil :*) . edit: Hier zie ik dat de x1800xt toch een stuk sneller is.
Harddisks
1x 80 GB WD
1X 320 GB WD
Die 80GB is voor te back-uppen?
- leverancier: Azerty en Cool-Prices ontlopen elkaar niet veel, opnieuw: goede redenen om voor de één of de ander te kiezen of een alternatief?
Ik zou voor Azerty kiezen, volgens mij is het nét wat goedkoper en ze hebben geen slechte shopsurveys.

[ Voor 10% gewijzigd door hello_moto op 11-02-2007 10:42 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik kan niet terug vinden wat voor voeding je wilt gebruiken, het kan zo zijn dat het inbegrepen zit in de kast. Maar ik ben op em werk dus kan dat even niet nakijken.

Ook zoals de post hierboven aangeeft, hoeveel GB geheugen.

En op welke manier wil je je HDD gebruiken.
Anders misschien een raptor of RAID 1 opstellingen?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• hello_moto
battler schreef op zondag 11 februari 2007 @ 10:47:
Ik kan niet terug vinden wat voor voeding je wilt gebruiken, het kan zo zijn dat het inbegrepen zit in de kast. Maar ik ben op em werk dus kan dat even niet nakijken.

Ook zoals de post hierboven aangeeft, hoeveel GB geheugen.

En op welke manier wil je je HDD gebruiken.
Anders misschien een raptor of RAID 1 opstellingen?
Bij de Antec zit een 450 Watt voeding(Van Antec :+ ) en bij de Arctic een 500 Watt voeding(Vervaardigd zoals dat zo mooi heet door Seasonic). Allebeide wel goede kasten, de Arctic heeft een grotere voeding en is goedkoper, maar schijnt toch een krappe kast te zijn.

• HansdeWeme
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-01-2023
Dank voor jullie snelle reacties!

Zag dat ik inderdaad vergeten was aan te geven hoeveel GB geheugen: de bedoeling is 2 GB.

Wat de kast betreft, heb ik dus de keuze tussen krappere met een grotere voeding of een iets ruimere met een kleinere voeding: ik neig zoals veel mensen naar de Antec. Die 450 Watt zou toch wel voldoende moeten zijn?

Bedoeling van de kleine schijf is een aparte disk te reserveren voor Windows. Werkt het best met een raptor maar die zijn zo afschuwelijk duur.

Azerty krijgt inderdaad goede beoordelingen.

Groet, Hans

• hello_moto
HansdeWeme schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:48:
Dank voor jullie snelle reacties!

Zag dat ik inderdaad vergeten was aan te geven hoeveel GB geheugen: de bedoeling is 2 GB.

Wat de kast betreft, heb ik dus de keuze tussen krappere met een grotere voeding of een iets ruimere met een kleinere voeding: ik neig zoals veel mensen naar de Antec. Die 450 Watt zou toch wel voldoende moeten zijn?

Bedoeling van de kleine schijf is een aparte disk te reserveren voor Windows. Werkt het best met een raptor maar die zijn zo afschuwelijk duur.

Azerty krijgt inderdaad goede beoordelingen.

Groet, Hans
Die 450 Watt is ruim voldoende :) . Het maakt in principe niet zoveel uit wat voor geheugen je neemt, je hebt PC4200 geheugen nodig. Bij Azerty heb je al 2GB Kingston voor 130 euro.
Pagina: 1