Zoals zo velen wil ook ik een nieuw systeem samenstellen.
Beoogd gebruik:
- dagelijks werk: Office en SPSS (statistische analyse)
- Photoshoppen
- video rendering (AVI naar DVD en andersom)
- beetje gaming (HALO, LotR, en andere speeltje van de kinderen)
Na oriëntatie op dit forum en soortgelijke sites ben ik tot een basis configuratie gekomen.
(NB dvd speler/brander, geluidskaart, muis/toetsenbord e.d. spul heb zelf wel; niet relevant voor onderstaande).
Behuizing
antec sonata lifestyle ii
artic silentium t3 pro
Processor
core 2 duo e6600 boxed
Moederbord
asus p5b deluxe
Memory
kingston/corsair dualchannel pc5300 667
Video
7600gt
x1800xt
Harddisks
1x 80 GB WD
1X 320 GB WD
Monitor
samsung syncmaster 940bf
(iets vergelijkbaars)
Vragen
Mbt deze configuratie heb ik voor de ervaringsdeskundigen van dit forum de volgende vragen:
- algemeen: voldoet deze samenstelling ("value for money") aan mijn behoeften of heb ik iets over het hoofd gezien?
- behuizing: zijn er goede redenen om voor de één of de ander te kiezen of een alternatief?
- video: zelfde vraag als hierboven
- leverancier: Azerty en Cool-Prices ontlopen elkaar niet veel, opnieuw: goede redenen om voor de één of de ander te kiezen of een alternatief?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties - iedereen bij voorbaat reuze bedankt voor een bijdrage!
Vrgr, Hans
Beoogd gebruik:
- dagelijks werk: Office en SPSS (statistische analyse)
- Photoshoppen
- video rendering (AVI naar DVD en andersom)
- beetje gaming (HALO, LotR, en andere speeltje van de kinderen)
Na oriëntatie op dit forum en soortgelijke sites ben ik tot een basis configuratie gekomen.
(NB dvd speler/brander, geluidskaart, muis/toetsenbord e.d. spul heb zelf wel; niet relevant voor onderstaande).
Behuizing
antec sonata lifestyle ii
artic silentium t3 pro
Processor
core 2 duo e6600 boxed
Moederbord
asus p5b deluxe
Memory
kingston/corsair dualchannel pc5300 667
Video
7600gt
x1800xt
Harddisks
1x 80 GB WD
1X 320 GB WD
Monitor
samsung syncmaster 940bf
(iets vergelijkbaars)
Vragen
Mbt deze configuratie heb ik voor de ervaringsdeskundigen van dit forum de volgende vragen:
- algemeen: voldoet deze samenstelling ("value for money") aan mijn behoeften of heb ik iets over het hoofd gezien?
- behuizing: zijn er goede redenen om voor de één of de ander te kiezen of een alternatief?
- video: zelfde vraag als hierboven
- leverancier: Azerty en Cool-Prices ontlopen elkaar niet veel, opnieuw: goede redenen om voor de één of de ander te kiezen of een alternatief?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties - iedereen bij voorbaat reuze bedankt voor een bijdrage!
Vrgr, Hans