Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Brainstorming...

Pagina: 1
Acties:

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik zal het kort houden want het is zaterdagavond, en de modjes hebben ook een sociaal leven (althans, die geruchten zijn hardnekkig :+ )!

Punt 1: als ik kijk in de Pricewatch, dan word ik echt GESTOORD van hoe de videokaartensectie is opgedeeld, en dan doel ik op de ATi Radeon X-series. Klopt niet, er moet een aparte X-series zijn, een gedeelte met X1xxx-series, en binnenkort dan een X2xxx-series want die komen er ook alweer aan. Er is tijden geleden beloofd dat er werk van werd gemaakt, nooit gebeurd.

Wat wél gebeurde was dat nVidia's GeForce 8 een nieuwe categorie kreeg. Trek dan een lijn en pas het duidelijk aan zodat het duidelijk is voor iedereen! Tot zover punt 1.

Puntje 2: Vraag & Aanbod, er zijn tálloze advertenties die allang verlopen of afgehandeld zijn. De meeste mensen komen hier op GoT om hun advertentie te plaatsen, iets te verpatsen, en nooit meer terug te komen. Mijn voorstel is dat hier paal en perk aan gesteld gaat worden, dus:

- we laten een apart modje los op de advertenties (iets anders mag ook)
- en graag zou ik het mogelijk willen zien dat er een gelimiteerde access kwam voor de V&A, dat niet iemand zomaar een account kan aanmaken en dan zijn gang kan gaan op de V&A en nooit meer terugkomt. Ik stel voor om een termijn van 6/12 maanden vanaf je registratie voor die je moet uitzitten waarna je automatisch access to V&A krijgt, om misbruik te voorkomen.

Voorlopig is dat het :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-11 20:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je kunt binnen de ATI-videokaartencategorie eenvoudig videokaarten met een gelijke GPU op prijs sorteren door de naam van de GPU in het trefwoordveld van het zoekformulier te knallen. Ik denk dat je dan al minder gestoord wordt van de producten in die categorie.

Wat betreft Vraag & Aanbod: advertenties worden automatisch na twee maanden verwijderd. De maatregelen die jij voorstelt om de actualiteit van de advertenties te verbeteren lijken me niet zo'n goed idee. Als er een lange wachttijd wordt ingesteld tussen het moment dat iemand registreert en hij of zij een advertentie mag plaatsen, zal het aantal advertenties afnemen wat V&A minder nuttig maakt voor anderen. Tevens zullen nieuwe gebruikers geïrriteerd raken over het feit dat zij geen advertentie mogen plaatsen. Het up to date houden van advertenties kunnen we beter stimuleren door bijvoorbeeld emails te sturen naar gebruikers op het moment dat hun advertentie een maand oud wordt.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Femme schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:17:
Je kunt binnen de ATI-videokaartencategorie eenvoudig videokaarten met een gelijke GPU op prijs sorteren door de naam van de GPU in het trefwoordveld van het zoekformulier te knallen. Ik denk dat je dan al minder gestoord wordt van de producten in die categorie.
Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar voor degene die niet zoveel van graka's afweet zoals ik, denk ik dat het lastig word... Ik bedoel: GeForce 7 is apart, GeForce 8 is apart maar voor de n00b is een hoger nummer beter, dat zie ik bij ATi niet terug waar alles door elkaar staat... That's my point being.
Wat betreft Vraag & Aanbod: advertenties worden automatisch na twee maanden verwijderd.
Twee maanden is te lang. Je komt echt óm in de advertenties waarop veel Tweakers reageren maar het product is in de meeste gevallen gewoon al verkocht, met als gevolg dat je tijd zit te besteden voor niets en óók nog eens geen reactie terugkrijgt. Je weet niet hoe irritant dat is :X
De maatregelen die jij voorstelt om de actualiteit van de advertenties te verbeteren lijken me niet zo'n goed idee. Als er een lange wachttijd wordt ingesteld tussen het moment dat iemand registreert en hij of zij een advertentie mag plaatsen, zal het aantal advertenties afnemen wat V&A minder nuttig maakt voor anderen.
Is dat de bedoeling dan? Ik mag toch écht wel hopen dat men van Tweakers.net geen Marktplaats II wil maken, dan gaat het nergens meer over. Dit is voor de Tweakers, niet voor mensen die hun spulletjes bij de vleet kwijt willen raken en daarom maar een account aanmaken en vervolgens nooit meer terugkomen.
Tevens zullen nieuwe gebruikers geïrriteerd raken over het feit dat zij geen advertentie mogen plaatsen.
Ze kunnen wel over zoveel geïrriteerd raken. De standaardtweaker moet toch ook eerst tig techposts plaatsen en aantonen dat hij zich beschaafd gedraagt omdat hij anders geen toegang tot de HK krijgt? Laat die Marktplaats II-ers maar lekker wachten, wat ik voorstel is een ontmoedigingsbeleid voor dat soort types. De gemiddelde tweakers.net-newbie weet niet eens dat er een V&A is.
Het up to date houden van advertenties kunnen we beter stimuleren door bijvoorbeeld emails te sturen naar gebruikers op het moment dat hun advertentie een maand oud wordt.
Hoe vaak wordt dat niet genegeerd? Eén klik is voldoende ''oh zijn zij dat weer...'' *klik*

Weet je net zo goed als ik. Voel vrij om hierop in te haken!

Edit: ik zie het nu pas, der grosse Femme Taken! Vet, had nog niet gezien dat jij het was :)

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Naast hetgeen Femme zegt

Wat ie er onduidelijk aan: Longbeard in "De ATI X-serie opsplitsen in aparte cate..." :?

Zoals ik daar al heb medegedeeld en in andere topics over ditzelfde onderwerp, heeft de categorie videokaarten op dit moment geen prioriteit. Naast hun werkzaamheden voor Tweakers.net hebben de PWA's en FPA's ook hun normale werkzaamheden en/of studie's. We moeten dus prioriteiten stellen. Aangezien de categorie videokaarten redelijk goed in orde is krijgen andere categorieën, categorieën waar al jaren lang weinig tot niets aan gebeurd is, voorrang.

Ten aanzien van je beperking voor nieuw geregistreerde gebruikers. Deze vraag is in 2005 al langs gekomen en beantwoord. Zie: Longbeard in "\[V&A] Nieuw-geregistreerden & crap-adver..."

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Longbeard schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:48:
Naast hetgeen Femme zegt

Wat ie er onduidelijk aan: Longbeard in "De ATI X-serie opsplitsen in aparte cate..." :?

Zoals ik daar al heb medegedeeld en in andere topics over ditzelfde onderwerp, heeft de categorie videokaarten op dit moment geen prioriteit. Naast hun werkzaamheden voor Tweakers.net hebben de PWA's en FPA's ook hun normale werkzaamheden en/of studie's. We moeten dus prioriteiten stellen. Aangezien de categorie videokaarten redelijk goed in orde is krijgen andere categorieën, categorieën waar al jaren lang weinig tot niets aan gebeurd is, voorrang.
Wellicht kunnen jullie nu wel de aankomende R6xx serie van ATI een eigen categorie geven. Dan loopt e.e.a. weer gelijk met NVIDIA en voorkom je dat de X serie echt totaal onoverzichtelijk wordt.

Zou heel fijn zijn, alvast bedankt! :)

T.a.v. de advertenties is het mss een idee om ze 1 maand te laten staan en na drie weken een mailtje te sturen aan degene die hem geplaatst heeft met de mogelijkheid om hem met een maand te verlengen. Want het Jeiking heeft wel gelijk dat het irritant is zoals het nu gaat... :o

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.