Wie spreekt de waarheid?

Pagina: 1
Acties:

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:18
Ik heb vorig jaar (juli 2006) en dit jaar (7-2-2007) naar microsoft gebeld. En de vraag gesteld: Hoe het nou zit tussen een oem/dsp en retailversie van vista. Ik heb duidelijk gevraagd hoevaak je vista mag activeren van de ene computer naar de andere computer. De een zegt (oem/dsp/retail): U mag maar 3 keer (activeren van je productkey) een schone installatie installeren van de ene pc naar de andere pc. De andere medewerker zegt: U kunt het beste een retailversie kopen, omdat dat onbeperkt kan meenemen van de ene naar een andere pc. Mits het niet op 2 pc tegelijk is geinstalleerd. En bij oem/dsp kan het alleen op dezelfde computer geinstalleerd worden en U kunt uw produktkey/licentiecode niet meenemen en activeren op de andere pc. Dus nu is mijn vraag aan jullie: wie spreekt nu de waarheid? Ik word nml niet echt wijs uit op dit forum om de goede antwoord te vinden.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Wat is nou precies je vraag? Want in principe spreken ze alle twee de waarheid...

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:18
adoy schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:37:
Wat is nou precies je vraag? Want in principe spreken ze alle twee de waarheid...
Is het zo dat bij de retailversie je onbeperkt kan activerenvan de ene pc naar de andere pc en bij een oem/dsp maar 3 keer kan activeren op 1 en dezelfde pc. En niet naar een andere pc.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Volgens mij (don't know for sure) kun je zowel de 1 als de andere maar 3 keer activeren als de hardware niet gewijzigd is. Zodra de hardware gewijzigd is moet je via de telefoon met een Microsoft medewerker activeren.

Het grootste verschil tussen de 2 versies is, dat de OEM versie gekoppeld is aan de hardware waar het mee verkocht is. En de retail versie mag je weer op een andere PC (hardware) installeren, als je hem van de andere PC (hardware) verwijderd.

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen