Unmountable boot volume [DELL INSPIRON 6400]

Pagina: 1
Acties:

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Beste tweakers,

ik weet dat er al meerdere posts over deze foutmelding zijn geweest maar ik zal even posten wat ik allemaal geprobeerd heb.

Eerst en vooral heb ik de harddisk uit de laptop gehaald en aan de pc gehangen. Het gaat hier om een sata disc.

Gewoon opstarten via de PC geeft een andere foutmelding nog voor het windows scherm geladen wordt. Namelijk [XLDR]Ata error (hierop googlen leverde niets op, enkel dat er aardig veel Dell voorkwam in die beschrijvingen).

Daarna heb ik via de windows recovery console alle mogelijkheden van chkdsk, fixboot en fixmbr geprobeerd.

Daarna heb ik via mijn pc de normale windows geboot (dus met de PC harddisc) en geprobeerd via een undelete-achtig programma de schijf te onderzoeken. Dit leverde enkele pc-crashes op.

Ik zou verder niet weten wat ik moet doen, kan goed zijn dat de schijf gewoon defect is maar hier staat toch nog belangrijke data op. Kan ik die op 1 of andere manier terugkrijgen?

Mvg

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Heb ondertussen knoppix gedownload en knoppix kan blijkbaar toch een deel van de data lezen. boot.ini enzo kan knoppix lezen. Mijn bestanden in de map mijn documenten zijn echter onleesbaar. Knoppix geeft wel mooi weer welke bestanden er in deze map staan, hoe groot ze zijn, ... maar ik kan ze niet openen/kopieeëren. Heeft iemand hier een tooltje of zo voor in linux?

Mvg