Voeding..''tikt'?

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203691

Topicstarter
Tijdje terug ben ik begonnen met een nieuwe pc te bouwen.
Ik heb nu alles compleet behalve CD/DVD speler/brander, Floppy drive(gewoon nog niet aangesloten) en videokaart. (heb dus ook nog geen monitor erop aangesloten)
Gister het meeste in elkaar gezet;
Moederbord in de kast gemaakt, CPU+Fan erop, HD aangesloten en alle stroomkabels naar het moederbord toe aangesloten (IDE, floppy, videokaart dus nog niet)
Nu wou ik even testen of alles werkt dus ik doe de voedingskabel in het stopcontact en jawel hoor, alle fans beginnen mooi te draaien als ik de pc aanzet.
Maar nu is het probleem, als de voedingskabel in het stopcontact en de pc zit komt er een raar 'tikkend' geluid uit mijn voeding. Als ik de pc aanzet gaat het tikken sneller.
Het gaat hier om een Arctic Cooling Silentium T3 Pro behuizing waar de 500W voeding al in zat.
Wat kan dit zijn? Ligt het misschien gewoon aan de instellingen ofzo? Of is mijn voeding (nu al) kapot? De fans draaien namelijk wel dus stroom geven doet die wel...
Het tikken begint dus als de voeding in contact komt met het stopcontact....
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:10

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

kortsluiting? (voeding schakelt aan en uit, relais tikt) Doet de voeding het verder wel?

Aanlopende fan? (beetje vreemd, maar een draadje in je fan tikt wel) Wat als je een wattenstaafje tussen z'n blaadjes steekt?

Iets buiten de voeding? (zou niet de eerste keer zijn) Check even alle onderdelen los, of plug je voeding alone in het stopcontact. Tikt het dan niet, langzaam onderdelen toevoegen. Aan/uit-switch doet wonderen.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203691

Topicstarter
FreezeXJ schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:42:
kortsluiting? (voeding schakelt aan en uit, relais tikt) Doet de voeding het verder wel?

Aanlopende fan? (beetje vreemd, maar een draadje in je fan tikt wel) Wat als je een wattenstaafje tussen z'n blaadjes steekt?

Iets buiten de voeding? (zou niet de eerste keer zijn) Check even alle onderdelen los, of plug je voeding alone in het stopcontact. Tikt het dan niet, langzaam onderdelen toevoegen. Aan/uit-switch doet wonderen.
Cool, zal dat ff proberen.
Kortsluiting denk ik neit, aangezien hij wel gewoon aan blijft en alles normaal loopt. Aanlopende fan zat ik ook al aan te denken maar kon niks vinden. En dan erbij, hij tikt ook als de pc niet aanstaat heh. Dus als de fans ook niet draaien ;) Hij begint te tikken als die in contact komt met het stopcontact, ongeacht of de PC aan of uit staat